SHARE

Stim cu totii faptul ca atunci cand vine vorba despre consumul de energie electrica, masinile diesel functioneaza diferit de cele pe benzina. Astfel, in cazul in care ai o masina pe motorina si cedeaza alternatorul, poti observa niste km destul de multi la numar pe care ii parcurgi doar pe baterie.

Bineinteles, ai nevoie si de o baterie buna, care sa aiba sa zicem maxim 2 ani vechime si care a fost cumparata noua. Stiu ca in Romania proprietarii de masini dau fuga in centrele de dezmembrari pentru a-si procura o baterie “noua” cu 70 – 80 de lei, insa haideti sa excludem aceste specimene din discutie.

Ok, deci sa recapitulam… Avem urmatoarele date:

  • Baterie 1 an vechime cumparata noua 74 Ah – Varta Silver
  • Masina diesel maxim 2000 cmc
  • Teperatura mediu exterior ~ 5 – 10 grade Celsius
  • Drumuri doar de zi, fara faruri aprinse

Cati km poti merge pe baterie cu o masina diesel in aceasta situatie?

In aceste conditii, eu am obtinut undeva la 80 km cu bateria incarcata full, pana in momentul in care pornirea este foarte greoaie spre deloc. In conditiile in care bateria ar fi fost putin mai noua si nu as fi trecut deja doua ierni cu ea, daca si temperatura mediului ambient ar fi fost +20 de grade Celsius, cu siguranta poti scoate +100km cu o singura incarcare a bateriei.

Ce inseamna +100 km cu o singura incarcare a bateriei?

Pai daca esti genul care nu scoate masina din parcare de cat pentru maxim 20 de km pe zi, uneori nici atat, poti incarca bateria de 4 ori pe luna si astfel te descurci pana cand faci rost de bani pentru alternator. Stim cu totii ca daca dorim sa cumparam un alternator nou, o sa coste probabil peste 1300- 1500 de lei…

E recomandat sa mergi pe baterie multa vreme?

Ei bine, nu. Bineinteles ca nu e recomandat sa faci asa, eu am prezentat-o drept o solutie de avarie, ceva genul worst case scenario…

Dupa ce veti incarca bateria de vreo 10 – 20 de ori probabil ca o sa inceapa sa retina din ce in ce mai putin curent si o sa devina slaba. Bineinteles, discutam despre baterii cu plumb si acid, nu despre cele cu gel sau alte minuni care nu suporta asemenea atrocitati.

 

3 COMMENTS

  1. Am mers cam 300km(Busteni-Barlad) cu o baterie de 100ah incarcata o noapte la un redresor bun(problema alternator-incarcare). Dar am demontat borna +de la alternator si mufa de la excitatie, le-am izolat si fixat bine pe amandoua. Fara lumini, ac si radio!. Am consumat doar 1 volt in 300 km, am plecat cu tensiune 12,8 si am ajuns cu 11,8…11,7!. Nu am oprit motorul in tot acest timp… Doar la destinatie! Am incercat sa pornesc din nou si a luat-o putin mai greu dar a mers! (specificatii motor: crdi 2.0, 83kw, 113cp, 7 locuri ocupate! )

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.