SHARE

timbrul-de-mediu-ar-putea-fi-transformat-in-3a41e2430e8a051453-940-0-1-95-1În momentul în care vrei să ai mașină în România, trebuie mai întâi să te împaci cu ideea că trebuie să dai bani la stat. Cum să dai bani? Păi în primul rând sub formă de impozit pentru mașina respectivă. Cu câți are mai mulți centimetri cubi, cu atât vei plăti un impozit mai mare. Da, e felul statului de a-și cere birul. Dacă ai pretenția să vrei mașina, trebuie să cotizezi la stat mai întâi.

În al doilea rând, trebuie să achiți un timbru de mediu. Ce este timbrul de mediu? Discutăm despre o taxă abuzivă aplicată în România atât celor care doresc să înscrie o mașină adusă din străinătate, cât și celor care doresc să cumpere una înscrisă în circulație în România. Dacă vechiul proprietar a recuperat timbrul de mediu în instanță, va trebui să-l achiți tu din nou, altfel nu vei putea finaliza procesul de transcriere al proprietarului. La fel vei plăti și dacă ai cumpărat o mașină pentru care nu s-a dat niciodată bir de mediu.

Așadar, pentru că despre impozite nu vrea nimeni să vorbească întrucât este un subiect care stârnește indignare, în cele ce urmează vom discuta despre timbrul de mediu. Am scris aici un articol din care poți afla cum se calculează corect la nivel de 2016 dacă ai nevoie de așa ceva.

Von discuta despre un aspect special al timbrului de mediu, nu ne vom axa discuția pe mașinile pentru care vei fi nevoit să plătești timbru de mediu mic, ci, din contră, pe mașinile pentru care vei fi nevoit să plătești timbru de mediu de 1000 de euro sau mai mult, cu toate că mașinile nu au nici măcar 10 ani vechime.

Timbrul de mediu are următoarea logică (sau ilogică):

  • Normă de poluare Euro 4 + an de fabricație cât mai recent = timbru de mediu mare
  • Normă de poluare Euro 4 + mașină foarte veche (Golf 4 2001 sau Polo 2001) = timbru de mediu foarte mic.

Deci, cu cât mașina este mai nouă ca an, se presupune că va sta în circulație multă vreme, drept urmare va polua, drept urmare ia să plătească Pulică Frânaru’ 1000 DE EURO taxă în cazul în care are o normă de poluare bătrânească gen Euro 4. În ziua de azi, există Euro 6 iar limita dintre Euro 4 și Euro 5 (pentru care se plătește timbru de mediu foarte mic) este perioada 2010-2011.

Așadar, există mașini vechi de 5-6 ani, Euro 4, pentru care poți plăti un timbru de mediu de 800 – 1000 de euro, uneori și peste iar în cele ce urmează vom da câteva exemple, cu explicațiile necesare.

  • Volkswagen Golf 2010, 1.9 TDI, 105 CP, Euro 4 – 1010 euro timbru de mediu
  • Volkswagen Passat 2010, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1319 euro timbru de mediu
  • Audi A4 Avant 2011, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1216 euro timbru de mediu
  • Audi A6 2011, 3.0 TDI, 233 CP, Euro 4 – 4955 euro timbru de mediu
  • Opel Astra 2009, 1.9CDTi, 120 CP, Euro 4 – 929 euro timbru de mediu
  • Peugeot 308 2011, 1.6 HDI, 110 CP, Euro 4 – 714 euro timbru de mediu

Așadar, dacă aveți de gând să vă cumpărați mașini de la granița Euro 4 cu Euro 5, perioada 2010 – 2011, mai bine mai strângeți ceva bani și cumpărați un model de 2012. Cum am calculat eu timbrul de mediu în acest articol? Aveți mai sus în articol un link pentru metoda de calcul.

Audi A4 Avant 2011, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1216 euro timbru de mediu
Audi A4 Avant 2011, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1216 euro timbru de mediu
Volkswagen Golf 2010, 1.9 TDI, 105 CP, Euro 4 – 1010 euro timbru de mediu
Volkswagen Golf 2010, 1.9 TDI, 105 CP, Euro 4 – 1010 euro timbru de mediu
Audi A6 2011, 3.0 TDI, 233 CP, Euro 4 – 4955 euro timbru de mediu
Audi A6 2011, 3.0 TDI, 233 CP, Euro 4 – 4955 euro timbru de mediu
Opel Astra 2009, 1.9CDTi, 120 CP, Euro 4 – 929 euro timbru de mediu
Opel Astra 2009, 1.9CDTi, 120 CP, Euro 4 – 929 euro timbru de mediu
Volkswagen Passat 2010, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1319 euro timbru de mediu
Volkswagen Passat 2010, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1319 euro timbru de mediu
Peugeot 308 2011, 1.6 HDI, 110 CP, Euro 4 – 714 euro timbru de mediu
Peugeot 308 2011, 1.6 HDI, 110 CP, Euro 4 – 714 euro timbru de mediu

 

Articole Asemănătoare

5 măsuri realiste pentru reducerea numărului accidentelor rutiere în R... În decurs de 2 zile am văzut vreo 3 accidente rutiere prin oraș așa că mi-am pus logica întrebare: ce s-ar putea face pentru a reduce numărul acestora cel puțin în orașe? Sunt conștient că peste tot în lume se petrec accidente, în...
3 motive pentru care târgurile auto vor dispărea de tot în următorii 1... Am fost în târg în Severin, am fost în târg în Timișoara și am ajuns la o concluzie pe cât de drastică pe atât de realistă: în următorii 10 ani, târgurile auto or să dispară complet. Există și 3 motive principale pentru care cred ...
De-asta e bine să bagi la cap lucrurile elementare pe care le înveți l... Spuneam într-un articol trecut faptul că o mare parte a tinerilor care ies din școlile de șoferi parcă-și fac așa un plan, în secunda doi de când se văd cu permisul de conducere în mână, să nu mai respecte nimic din ce au învățat ...
Știați că există Ferrari FAKE în România? După copiile iPhone și Samsung, Adidas și Nike, în România se pare că au apărut și copiile Ferrari. Există un anunț pe internet, pe care-l voi afișa și eu mai jos, după ce-mi voi face cruce cu stânga și mă voi închina la vreo 20 d...
Cele mai bune mașini second hand sub 1000 de euro Povesteam în articolul trecut despre cele mai bune mașini pe care le poți cumpăra cu maxim 1500 de euro, second hand bineînțeles. Am trecut în revistă atunci Golf 4, Volkswagen Polo, Fiat Punto, Opel Corsa C și Ford Fiesta modelul...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.