SHARE

timbrul-de-mediu-ar-putea-fi-transformat-in-3a41e2430e8a051453-940-0-1-95-1În momentul în care vrei să ai mașină în România, trebuie mai întâi să te împaci cu ideea că trebuie să dai bani la stat. Cum să dai bani? Păi în primul rând sub formă de impozit pentru mașina respectivă. Cu câți are mai mulți centimetri cubi, cu atât vei plăti un impozit mai mare. Da, e felul statului de a-și cere birul. Dacă ai pretenția să vrei mașina, trebuie să cotizezi la stat mai întâi.

În al doilea rând, trebuie să achiți un timbru de mediu. Ce este timbrul de mediu? Discutăm despre o taxă abuzivă aplicată în România atât celor care doresc să înscrie o mașină adusă din străinătate, cât și celor care doresc să cumpere una înscrisă în circulație în România. Dacă vechiul proprietar a recuperat timbrul de mediu în instanță, va trebui să-l achiți tu din nou, altfel nu vei putea finaliza procesul de transcriere al proprietarului. La fel vei plăti și dacă ai cumpărat o mașină pentru care nu s-a dat niciodată bir de mediu.

Așadar, pentru că despre impozite nu vrea nimeni să vorbească întrucât este un subiect care stârnește indignare, în cele ce urmează vom discuta despre timbrul de mediu. Am scris aici un articol din care poți afla cum se calculează corect la nivel de 2016 dacă ai nevoie de așa ceva.

Von discuta despre un aspect special al timbrului de mediu, nu ne vom axa discuția pe mașinile pentru care vei fi nevoit să plătești timbru de mediu mic, ci, din contră, pe mașinile pentru care vei fi nevoit să plătești timbru de mediu de 1000 de euro sau mai mult, cu toate că mașinile nu au nici măcar 10 ani vechime.

Timbrul de mediu are următoarea logică (sau ilogică):

  • Normă de poluare Euro 4 + an de fabricație cât mai recent = timbru de mediu mare
  • Normă de poluare Euro 4 + mașină foarte veche (Golf 4 2001 sau Polo 2001) = timbru de mediu foarte mic.

Deci, cu cât mașina este mai nouă ca an, se presupune că va sta în circulație multă vreme, drept urmare va polua, drept urmare ia să plătească Pulică Frânaru’ 1000 DE EURO taxă în cazul în care are o normă de poluare bătrânească gen Euro 4. În ziua de azi, există Euro 6 iar limita dintre Euro 4 și Euro 5 (pentru care se plătește timbru de mediu foarte mic) este perioada 2010-2011.

Așadar, există mașini vechi de 5-6 ani, Euro 4, pentru care poți plăti un timbru de mediu de 800 – 1000 de euro, uneori și peste iar în cele ce urmează vom da câteva exemple, cu explicațiile necesare.

  • Volkswagen Golf 2010, 1.9 TDI, 105 CP, Euro 4 – 1010 euro timbru de mediu
  • Volkswagen Passat 2010, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1319 euro timbru de mediu
  • Audi A4 Avant 2011, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1216 euro timbru de mediu
  • Audi A6 2011, 3.0 TDI, 233 CP, Euro 4 – 4955 euro timbru de mediu
  • Opel Astra 2009, 1.9CDTi, 120 CP, Euro 4 – 929 euro timbru de mediu
  • Peugeot 308 2011, 1.6 HDI, 110 CP, Euro 4 – 714 euro timbru de mediu

Așadar, dacă aveți de gând să vă cumpărați mașini de la granița Euro 4 cu Euro 5, perioada 2010 – 2011, mai bine mai strângeți ceva bani și cumpărați un model de 2012. Cum am calculat eu timbrul de mediu în acest articol? Aveți mai sus în articol un link pentru metoda de calcul.

Audi A4 Avant 2011, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1216 euro timbru de mediu
Audi A4 Avant 2011, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1216 euro timbru de mediu
Volkswagen Golf 2010, 1.9 TDI, 105 CP, Euro 4 – 1010 euro timbru de mediu
Volkswagen Golf 2010, 1.9 TDI, 105 CP, Euro 4 – 1010 euro timbru de mediu
Audi A6 2011, 3.0 TDI, 233 CP, Euro 4 – 4955 euro timbru de mediu
Audi A6 2011, 3.0 TDI, 233 CP, Euro 4 – 4955 euro timbru de mediu
Opel Astra 2009, 1.9CDTi, 120 CP, Euro 4 – 929 euro timbru de mediu
Opel Astra 2009, 1.9CDTi, 120 CP, Euro 4 – 929 euro timbru de mediu
Volkswagen Passat 2010, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1319 euro timbru de mediu
Volkswagen Passat 2010, 2.0 TDI, 140 CP, Euro 4 – 1319 euro timbru de mediu
Peugeot 308 2011, 1.6 HDI, 110 CP, Euro 4 – 714 euro timbru de mediu
Peugeot 308 2011, 1.6 HDI, 110 CP, Euro 4 – 714 euro timbru de mediu

 

Articole Asemănătoare

Unde poți să repari un hoverboard în București? Hoverboard-urile sunt din ce în ce mai prezente pe străzile din România, lucru contrar așteptărilor unora care ar fi jurat în urmă cu 10 ani că pe asemenea trotuare pline de gropi, aparate electrice nu vor putea niciodată să facă ...
Cele mai bune mașini sub 1500 euro – iunie 2016 În România, majoritatea cetățenilor nu fură, nu fac afaceri cu statul, nu duc curve la produs prin străinătate ca să-și permită mașini de 20.000 de euro. Românul vrea ceva ieftin și bun, iar atunci când vine vorba despre mașini, c...
Flashuri din contrasens – semnul unic în lume al șoferilor care spune ... Cred că nu există șofer în România care să nu știe faptul că există un polițist cu radarul la pândă pe un anumit sector de drum în momentul în care din contrasens, un alt șofer îi face cu ochiul din faruri. Aceste flashuri din sen...
Pedepsele pentru cei care omoară oameni pe stradă cu mașina sunt prea ... Un  șofer analfabet a omorât vreo 3 oameni și a primit, să vezi și să nu crezi, 4 ani de închisoare. Probabil omul a ieșit până în momentul scrierii articolului întrucât acțiunea s-a petrecut în 2014. Pentru bună purtare mai sc...
ABUZ INCREDIBIL! Poliția Rutieră sancționează fiecare prost crescut cu... Nu știu ce se întâmplă cu Poliția Rutieră, dar de la o vreme încoace a început să facă foarte multe abuzuri. Internetul e plin de ele, pot fi urmărite pe Youtube. Practic, fiecare prost crescut, prost de gură, descoperit în neregu...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.