Home Editorial Mașina diesel. Cât este economie pe termen lung față de benzinare și...

Mașina diesel. Cât este economie pe termen lung față de benzinare și cât pagubă?

1575
0
diesel

dieselÎn România, oamenii se închină la mașina diesel. Toată lumea și-o dorește, toată lumea visează la ea pentru că are un consum de combustibil foarte mic. Totuși, acest consum de combustibil pe termen mediu și lung nu este oare anulat de alte cheltuieli legate de întreținere care la mașinile pe benzină sunt mult mai reduse sau inexistente?

Pentru că folosesc o mașină diesel de aproape 3 ani, în septembrie Renault-ul meu face 3 ani de zile, și mă gândesc la consum, într-adevăr, este foarte ok. Însă care sunt celelalte cheltuieli care m-au făcut să-mi pun întrebarea dacă oare mașina diesel mai veche nu-i de cât un balon care se dezumflă încet încet până nu mai rămâne nimic?

Realitatea unei mașini diesel

  1. Consumul. O mașină diesel ceva mai veche, să zicem fabricată în anii 98, cu motor de 1.9 va consuma undeva la 7 – 7.5% în oraș. O mașină modernă pe benzină consumă cam 8-9% dacă mergi frumos. Știu că există și consum de 14 dar acolo e altă poveste. 1 litru la suta de kilometri înseamnă 5000 de lei economie la 100.000 de km, ceea ce veți vedea că nu-i de fapt nici o economie.
  2. Bateria. Dacă ai o mașină diesel nu vei putea niciodată să folosești o baterie de 200 de lei, de 50 de amperi, ca la benzinare. Vei avea nevoie de baterii de cel puțin 75 de amperi care sunt de două ori mai scumpe de cât cele de 45-50 de amperi.
  3. Frăția turbină – pompă de injecție – injectoare. Dacă mașina este veche de vreo 8-10 ani deja, nu aveți cum să faceți 100.000 de kilometri în România fără să se defecteze frăția motorinei. O turbină pe la dezmembrări e vreo 300 de euro, o pompă de injecție vreo 300 și un injector tot la dezmembrări între 200 și 1500 de lei, în funcție de model. Noi, sunt mii de euro cele 3.

Așadar vedeți că pe termen lung, mașina diesel nu e prea economă sau mai bine zis ce iei pe mere, dai pe pere. Toți banii economisiți prin combustibil se duc pe alte reparații din motive destul de lesne de înțeles, pornind de la calitatea foarte proastă a motorinei de la pompele noastre și terminând cu faptul că românii nu îngrijesc mașinile la timp, conduc smucit și sub turat motorul cu aprindere prin compresie, etc.

Evident, cei care îngrijesc mașinile diesel și conduc corect, pot să simtă economie la buzunar pe termen mediu și lung, dar sunt foarte puțini la număr mai ales în cazul celor care au mașini mai vechi de 15 ani.

 

Previous articleCele mai încălcate 5 reguli de circulație în România
Next articleMotivul principal pentru care nimeni nu vrea să rezolve problema locurilor de parcare
Impatimit al automobilismului, adept al condusului corect si al disciplinei in trafic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here