Românii au niște cerințe destul de ciudate atunci când caută să-și cumpere o mașină, fie nouă fie la mâna a doua, niște cerințe pe care le vom discuta și noi în cele ce urmează ceva mai detaliat. Multe dintre ele sunt foarte exagerate dacă le judeci din exterior, puțin detașat de mentalitatea românească dar aplicate la viața de zi cu zi din România, cam au un oarecare sens și aplicabilitate.
Mașina trebuie să fie mare
De ce trebuie să fie mașina mare? Nu știu, dar așa se explică faptul că se vând foarte multe cutii slab dotate în România precum Dacia Logan. Loganul practic asta este, o cutie cât mai mare în care românii pot să pună porcul de Crăciun și mielul de Paște. O Europă întreagă se mulțumește cu Volkswagen Polo, Peugeot 208, Opel Corsa E, Ford Fiesta, numai românul vrea o furgonetă…
Mașina trebuie să consume puțin
Am auzit aberații de genul „vreau o mașină care să consume 3% în oraș”… Păi luați-vă frate moped, că ăla consumă 2% mi se pare și când nu mai aveți bani de benzină puteți da la pedale, nu e problemă… Românii vor mașini care să consume puțin dar nu conștientizează că indiferent de motorizare, nici o mașină nu va consuma mai puțin de 6% în oraș.
Mașina trebuie să aibă puțini kilometri
Piața auto second hand este o găinărie, puține sunt mașinile care au numărul real de kilometri în bord și românii au impresia că dacă vor cumpăra o mașină cu 100.000 de kilometri în bord, acea mașină este una foarte bună. Un neamț face în medie 60.000 de km pe an, așa că o mașină veche de 15 ani nu va avea niciodată să aibă 150.000 de kilometri la bord. Niciodată. Românii însă vor aceste mașini cu kilometri dați înapoi ca la nebuni. Vor o mașină puțin folosită.
Mașina trebuie să fie diesel
Foarte mulți români doresc mașină diesel pentru că mai pot fac rost de motorină din surse ceva mai obscure, mult mai ieftină. la o adică, dacă mașinile sunt suficient de vechi, funcționează și pe bază de ulei de gătit, nu doar pe bază de motorină la găleată. Puțini sunt cei care își dau seama de faptul că motorina la găleată se consumă mai repede lipsindu-i anumite proprietăți și reușește cu timpul să obstrucționeze sistemul de alimentare, având în componență compuși chimici ce nu au treabă în mod normal cu combustibilul.
Mașina trebuie să arate impecabil
De ce și-ar dori cineva ca o mașină veche de 15 ani, poate chiar 20 să arate impecabil? Este una dintre cele mai absurde cerințe ale românilor care sunt în căutare de mașini second hand. Aici le dau dreptate și samsarilor care cosmetizează pe bordură mașinile ca să arate foarte bine. Altfel, românul cu pretenții mari dar care nu vrea să scoată banul din buzunar va strâmba din nas, nu va fi interesat. Să fim puțini rezonabili, nici mașina care are 6 luni vechime nu poate fi impecabilă.