SHARE

Am văzut în articolul trecut cum trebuie să înveți ca să iei sala pentru Categoria B din prima, așa că în acest articol vom discuta puțin despre școala pentru profesioniști, vom vedea ce trebuie să faci mai exact astfel încât să ai permisul de conducere categoriile C și CE din prima în buzunar. Cei care au trecut o dată prin școala de șoferi și au luat deja permisul pentru turisme cam știu despre ce este vorba.https://maponia.ro

Diferența dintre școala pentru B și școala pentru C, CE nu este foarte mare dar cu toate acestea, există foarte multă lume care pică examenul teoretic sau practic deși au permis de conducere și conduc de ani buni, așa că în cele ce urmează vom vedea cum trebuie să procedezi astfel încât să iei toate cele patru examene din prima. Spun patru examene pentru că vor fi două teoretice și două practice. Avem examenul teoretic pentru categoria C (26 de întrebări) și examenul teoretic pentru categoria E (11 întrebări), urmate ulterior de programarea pentru traseu unde din nou avem două examene separate, unul cu camionul și altul cu camion + remorcă.

Cum trebuie pregătit examenul teoretic pentru permisul de șofer profesionist – Categoriile C, CE

  1. Citiți legea. Ca și în cazul examenului pentru obținerea permisului de categorie B, trebuie să citești legea. Știu, poate că ai B-ul de ani de zile, poate că tu conduci exemplar și respecți regulile de circulație dar nu uita că al nostru Cod Rutier se schimbă foarte des. În plus, sunt șanse mari să fi uitat 90% din lege doar pentru că ați stat departe de acest mediu al școlilor de șoferi și al chestionarelor auto. Nu vă bazați pe ideea că dacă știți să conduceți o mașină sunteți gata de dat sala, veți avea o surpriză foarte neplăcută.
  2. Învățați mecanica. Mecanica pentru categoriile C și CE este un pic mai dificilă, dar nu imposibilă. Partea bună este că examenul teoretic pentru categoria C are tot 26 de întrebări, identic cu cel pentru categoria B dar are ceva mai multe întrebări de mecanică, restul sunt de circulație rutieră. De unde puteți învăța mecanică? Ei bine, școlile de șoferi au niște foi precum cele din imaginea de mai jos în care este explicat foarte bine tot ce aveți nevoie să știți. Dacă vreți aceste foi cu mecanica de categoria C, lăsați un comentariu și vă trimit eu pe mail un PDF.
  3. Faceți doar chestionarele de pe drpciv.ro. Nu vă complicați existența cu cărți sau alte minuni. Există multe cazuri care candidații au făcut chestionare doar din cărți și care au picat cu brio. Trebuie menționat faptul că întrebările de pe drpciv.ro sunt ACELEAȘI ÎNTREBĂRI CARE VOR PICA LA EXAMENUL TEORETIC DE LA POLIȚIE, așa că atât timp cât veți face doar aceste chestionare, nu veți avea probleme. Așadar, nu vă bazați pe cărți.
  4. Nu aveți ce căuta la sală dacă nu faceți constant 25 – 26 de puncte pe DRPCIV.ro. Vă spun sigur că 22 – 23 – 24 de puncte constant nu e suficient. Nu sunteți pregătiți să luați sala de cât în momentul în care faceți aproape de maxim de puncte la toate chestionarele. Știu că e o idee destul de radicală, dar nu vă duceți la sală până nu faceți constant 25, 26 de puncte pe DRPCIV.ro. Nu vă culcați pe urechea că sunteți admiși mereu deși sunteți admiși cu 22 sau 23 de puncte. Mai bine amânați o săptămână, două, până vă puneți la punct teoria și chestionarele.
  5. Nu îngrășați porcul în ajun. Începeți să citiți legea și mecanica de când intrați la școală. De fapt, puteți face asta cu mult înainte, nu vă împiedică nimic. Puteți să vă reamintiți legislația cu luni înainte, vă va fi mult mai ușor. În nici un caz nu îngrășați porcul în ajun. Dacă nu ați citit nimic 3 luni cât ține școala, dacă vă apucați cu o săptămână înainte de examen sunt șanse mari să picați. Aici apar cele mai multe probleme. Mulți nu pun mâna pe carte considerând că dacă au deja B-ul ei știu legea și pot să ia sala fără mari bătăi de cap dar după cum spuneam mai sus, nu este chiar așa. Puneți burta pe carte din timp chiar dacă ați mai făcut o școală mai demult.

Cum trebuie pregătit examenul practic (traseul) pentru permisul de șofer profesionist – Categoriile C, CE

Trebuie făcute câteva precizări elementare și despre examenul practic pentru obținerea permisului de șofer profesionist, respectiv categoriile C și CE. Ați mai trecut printr-un examen, ați mai văzut care sunt cerințele unui examinator auto în mare parte dar de data aceasta trebuie să aveți în vedere câteva lucruri noi.

  • Examenul va fi mult mai dur. De ce? Pentru că responsabilitatea unui șofer de camion sau de TIR este mult mai mare față de cea a unui șofer de autoturisme. Examinatorii vor fi mult mai drastici, așa că nu plecați pe ideea că dacă la traseul pentru B au mai închis ochii la unele greșeli, o vor face și cu mastodontul.
  • Faceți oricâte ore sunt necesare. Știu că mulți dintre voi vreți să ieșiți cât mai ieftin cu școala de șoferi, mai ales că cea pentru categorii grele este foarte costisitoare (în jur de 3000 de lei), însă nu uitați că 5-6-10 ore de conducere cu camion + remorcă NU SUNT SUFICIENTE pentru a te acomoda cu gabaritul. O să ai probleme în curbe, în aglomerație iar examinatorul va simți faptul că ești nesigur pe tine. În fond și la urma urmei, în momentul în care terminați școala, voi trebuie să fiți stăpâni pe voi și să fiți capabili să conduceți orice ansamblu rutier format din camion + remorcă. Nu vă luați după instructorii auto care din cauza faptului că sunt foarte aglomerați, vă spun că după 6 ore cu camionul sunteți gata de examen. Insistați să faceți MINIM 30 de ore de conducere, indiferent de costuri.
  • Aveți grijă cu remorca. Remorca este un examen separat și din punctul meu de vedere, examinatorii vor fi extraordinar de exigenți în timpul examenului pentru categoria E. Este foarte important, subliniez, foarte important să învățați din școală să conectați corect remorca la camion. Dacă examinatorii nu vă vor pune să garați sau să trageți la cheu sau nebunii de-astea cu remorca, cu siguranță vă vor pune să faceți o conectare. Ce presupune conectarea? Păi presupune în primul rând foarte multă practică întrucât veți fi nevoiți să aliniați perfect camionul cu remorca astfel încât proțapul să intre fix în cuiul de remorcare.

CITEȘTE ȘI: Proba practică (traseul) pentru obținerea categoriilor C, CE. Cum să o treci cu brio din prima?

Acestea sunt cele mai importante aspecte legate de obținerea sigură a permisului categoriile C, CE, permisului de șofer profesionist cu alte cuvinte. Dacă aveți întrebări suplimentare, nu ezitați să le adresași în secțiunea de comentarii și voi răspunde la ele.

Articole Asemănătoare

Cum să pornești cu dreptul în cariera de șofer profesionist E destul de dificil pentru un șofer începător să pornească la drum cu brio, fără probleme. Statutul acesta de „începător” îl transformă de multe ori într-un personaj ori discriminat, ori pe spinarea căruia cineva va încerca să fac...
Cum NU trebuie să arate un anunț de angajare E criză de șoferi. Toate firmele mari angajează. Toate au anunțuri pe Facebook și am zis să le urmăresc și eu un pic să văd cam ce „probleme” se tratează în aceste texte postate online. Ei bine, te iei cu mâinile de păr. Ca de obi...
De ce am cumpărat un hanorac și o cană Cri Riz Mi-am cumpărat un hanorac și o cană Cri Riz pe care am dat undeva la 116 lei. Ambele obiecte, cu tot cu transport. Dacă vă întrebați de ce am făcut o asemenea „investiție” o să fiu scurt și la obiect: doresc să cumpăr lucruri de l...
Curs de mecanică pentru obținerea permisului de conducere categoria C... Pentru că au fost vreo câțiva care mi-au cerut cursul de mecanică pentru obținerea permisului de conducere categoria C, am zis să îl public aici pe site astfel încât să aveți cu toții acces la el fără să vă mai trimit eu nimic. Am...
Ura, aroganța și lipsa pasiunii – motivele principale pentru care tran... Transporturile nu evoluează în România. Șoferii au salarii foarte mici comparativ cu străinătatea dacă aleg să lucreze între granițe. Dacă aleg să plece pe comunitate, se lucrează pe salariul minim pe economie pe țară + diurnă, co...