Home Colțul camionagiilor Vrei să pleci pe TIR? Iată de ce ar trebui să urmărești...

Vrei să pleci pe TIR? Iată de ce ar trebui să urmărești și să iei în serios canalele de YouTube ale camionagiilor români înainte de orice decizie

654
SHARE

Te bate gândul să te înscrii la școala de șoferi pentru categorii grele și să pleci pe TIR în viitorul apropiat? Foarte bine, însă înainte de toate, ar fi bine să urmărești câteva canale de YouTube ale camionagiilor români destul de cunoscuți precum Daniel Cimpoeru (EU), Adrian Cătălin (UK), etc. Motive pentru care ar trebui să faci acest lucru sunt multe și le voi enumera în cele ce urmează.

De ce ar trebui să urmărești canale de YouTube ale camionagiilor Români înainte să te înscrii la școala de șoferi pentru categorii grele

  1. Vezi exact despre ce este vorba în această meserie. Cunosc foarte mulți tineri care, luați de val (adică de mirajul banului) au investit mii de lei în permis + atestate, crezând că viața la cabină ori în echipaj e acea meserie la care visează de mici copii. Evident, după câteva luni s-au întors din țară. Dacă veți urmări canalele de YouTube ale camionagiilor români veți vedea exact cu ce se mănâncă meseria asta, care sunt atribuțiile unui șofer în afară de condus (da, are mult mai multe atribuții), veți învăța proceduri pentru întocmirea documentelor, veți învăța timpii de lucru ce multora dau bătăi de cap chiar și după ce încep să profeseze și așa mai departe.
  2. Înveți manevre care nu ți se prezintă în școală. Cred că mulți începători pot confirma faptul că școala de șoferi pentru categorii grele în România este o glumă proastă. La școală, faci maxim 10-15 ore de conducere, ore în care nu ai timp să înveți mai nimic. Instructorul te bagă în examen pentru că ești în stare să ții de volan și cam atât. Nu o să înveți să faci o garare, nu o să înveți care sunt elementele unei asemenea manevre pe dreapta sau pe stânga. Chestiile astea poți însă să le înveți din tutorialele postate pe canalele de YouTube ale camionagiilor români. Având teoria, vă va fi mult mai simplu să practicați aceste garări când vă veți trezi în fața faptului împlinit. Întotdeauna e mai simplu să înveți de la alții decât să te chinui de unul singur. E o metodă mult mai rapidă. Având teoria la bord, vă va fi mult mai simplu să vă descurcați cu aceste manevre ca începători.

*Garare prezentată de Euu Tzu împreună cu Daniel Cimpoeru

  1. Înveți spețe tipice comunității care te vor salva de multă bătaie de cap (adică de amenzi). În momentul în care trebuie să tranzitezi Elveția, trebuie urmată o anumită procedură pe care domnul Cimpoeru a explicat-o foarte bine pe canalul său de YouTube în trei videoclipuri intitulate „Cum se face actul pentru T2 (tranzit Elveția)”, „Tranzitul ptr. Elveția în vama Ponte Chiasso” și „Tranzitul pe Elveția, episodul 2”… De asemenea, tot pe canalul său de YouTube veți vedea „Cum se face vigneta pe Ungaria”, cum se face „Plata cu Viacard pe Italia”, și multe alte spețe care repet, nu aveți de unde să le învățați din altă parte. În școala de șoferi nici vorbă de așa ceva. E bine să le știți dinainte pentru că dacă nu veți respecta aceste proceduri, riscați niște amenzi destul de mari pe care sunt sigur că nu vi le doriți. Ideea e să încheiați luna cu contul plin…
  2. Înveți care este valoarea muncii unui șofer de camion. Am spus de multe ori că România este țara șoferilor de camion, însă din păcate nu toți cei care pleacă pe comunitate sunt plătiți așa cum trebuie pentru că oamenii nu știu să se vândă. Mulți pun botul la ideea „Ești șofer începător, te angajez eu pe 600 de euro” și nu este deloc ok. Există în acest moment șoferi de TIR, români, care sunt alergați zi-lumină pentru 700 – 800 de euro și vei auzi aceste discuții, aceste probleme, dacă vei urmări canalele de YouTube ale camionagiilor Români. Cristian Rizescu a ținut un LIVE nu demult și s-a discutat despre acest aspect destul de important. Există firme care angajează începători dar asta nu înseamnă că un începător trebuie să fie și sclav. E important să știi să alegi firma cu care începi.

  1. Înveți că, de fapt, meseria de camionagiu este foarte stresantă. O să întâlnești multe episoade ale acestor YouTuberi români în care o să-i vezi nervoși, în care o să-i vezi că nu sunt deloc mulțumiți de timpul de conducere, de rampele la care trebuie să tragă, de circulația în sine, de poarta pe care trebuie să intre la descărcat, etc. Unul dintre cele mai bune exemple pentru acest fapt este clipul lui Adrian Cătălin care, ce să vezi, ajunge într-o noapte la descărcare într-un loc în care toate par potrivnice. Meseria de șofer de camion este foarte stresantă, lucru pe care tu nu ai cum să-l știi dinainte dacă nu iei contact cu oameni care profesează de ani buni.

Sunt de părere că aceste canale de YouTube sunt extraordinar de prețioase pentru cei care au de gând să devină camionagii pentru că reușesc să surprindă cât mai exact greutățile acestei meserii. Să conduci un camion nu este lucru tocmai simplu dacă ai de gând să o faci corect, dacă ai de gând să termini luna cu contul plin. Responsabilitatea este mare și nivelul de stres este pe măsură. În continuare, am să vă las un link cu cele mai interesante canale de YouTube ale camionagiilor români, la care vă invit să vă abonați și să le urmăriți cu mare atenție dacă aveți de gând să începeți un drum în această direcție.

Vezi aici care sunt cele mai bune canale de YouTube ale camionagiilor români.

Articole Asemănătoare

Un șofer adevărat nu claxonează niciodată când pericolul este iminent... În România se claxonează mult. Știm asta. Mult și fără motiv. Se claxonează după femei, se claxonează dacă cineva întârzie la semafor mai mult de o milisecundă, se claxonează când cineva încalcă o regulă de circulație și ne face p...
Tot ce trebuie să știi despre atestatele ADR, colete și cisternă Am fost întrebat de multe ori despre atestatele ADR, dacă sunt necesare sau obligatorii atunci când vrei să te angajezi pe TIR în străinătate pentru că majoritatea celor care visează la o carieră de șofer profesionist au observat ...
Despre YouTube și camioane cu Marius Ursu Pe Marius Ursu l-am văzut întâmplător pe YouTube în urmă cu puțin timp (câteva luni) și mi-au plăcut foarte mult clipurile lui. El face parte dintr-o generație oarecum nouă de camionagii, generație care pe lângă faptul că investeș...
(P)La cine poți apela în România dacă ai nevoie de transporturi agabar... Industria transporturilor în România nu este chiar atât de dezvoltată precum vedem în străinătate și într-un fel e ceva destul de normal pentru că ne lipsește infrastructura. Dacă am avea și noi autostrăzi sau măcar drumuri națion...
De ce trebuie să fii foarte atent pe unde te bagi cu camionul Să fii șofer de TIR nu e floare la ureche mai ales internațional, unde trebuie să te bagi la încărcat sau descărcat prin toate cotloanele, prin toate satele uitate de lume. Problema este că deși străinii au o infrastructură rut...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here