SHARE

Cu toții suntem pasionați de super mașini. Cu cât mai puternice, cu atât mai bune. Dacă am face un sondaj de opinie și am întreba la întâmplare 10 bărbați ce mașină sport și-ar dori, mai mult ca sigur majoritatea vor aminti Bugatti, Lamborghini, Porsche sau Ferrari. Ei bine, nu știu câți dintre voi ați auzit de Koenigsegg, dar trebuie să știți că aceasta este cea mai scumpă și cea mai rapidă mașină sport, de serie, din lume. Și asta nu de ieri de azi, ci de vreo 23 de ani.

De unde vine denumirea Koenigsegg și care este istoria acestei companii

Christian von Koenigsegg a pus bazele acestei fabrici în Suedia, în anul 1994 cu gândul de a crea o super mașină de serie. A petrecut ani de zile dezvoltând prototipuri pentru ca în 2002 să apară prima mașină de serie, oficială, care a ieșit pe poarta fabricii Koenigsegg din Ängelholm, Skåne.

Tot Christian von Koenigsegg a fost cel care a făcut schițele primei mașini Koenigsegg, schițe cu care a mers la designerul industrial David Crafoord, căruia i-a spus să-i facă o machetă 1:5 . Evident, David și-a pus amprenta asupra produsului finit și astfel a prins viață primul prototip Koenigsegg, în 1996. Au urmat ani buni de teste pentru acest model. De unde a avut Christian bani pentru a pune bazele unei fabrici de mașini o să întrebați. Ei bine, acesta a cochetat cu bursa, cu transporturile și când avea până în 30 de ani, a înființat compania Alpraaz prin intermediul căreia exporta mâncare către țările în curs de dezvoltare.

Inițial, Koenigsegg Automotive a avut fabrica la Olofström, dar în 1997 a avut nevoie de mai mult spațiu și s-a mutat într-o fermă la periferia orașului Ängelholm. Ghinionul a lovit din plin în 2003, când fabrica a ars din temelii. Aventura nu s-a terminat aici, fabrica s-a mutat din nou în două hangare de avioane militare aflate în aeroportul din Ängelholm și acolo se află și în ziua de azi. Mulți clienți vin cu avioanele private doar ca să viziteze fabrica Koenigsegg sau vadă noile modele.

Koenigsegg TIMELINE

  • 1994 – Koenigsegg Automotive ia ființă. Tânărul Christian von Koenigsegg își urmează visul și pune bazele unei fabrici în care vrea să producă cea mai bună mașină sport din lume.
  • 1996 – Koenigsegg CC devine prima mașină care iese pe poarta fabricii Koenigsegg Automotive. A fost condusă la o demonstrație de Rickard Rydell pe pista de la Anderstorp.

    Koenigsegg CC
  • 1997 – Koenigsegg CC este prezentată la festivalul de film de la Cannes și devine instant un proiect de succes. Testele din 1996 + publicitatea împing compania să scoată pe piață prima mașină de serie.
  • 1998 – Koenigsegg se mută în casă nouă, de pe coasta sudică a orașului Olostform într-un oraș din sud vest numit Margretetorp.
  • 2000 – Primul prototip care urma să intre în producție este prezentat în septembrie 2000 la Salonul Auto de la Paris. Este vorba despre ce urma să fie Koenigsegg CC8S.
  • 2002 – Koenigsegg CC8S. CC8S se poate traduce destul de simplu: CC de la decapotabilă, 8S de la V8 S Prima mașină de serie, produsă în 2002 și prezentată oficial la Salonul Auto de la Geneva din martie 2003. 6 exemplare au fost produse în total, transformând acest model în cel mai rar fabricat vreodată de Koenigsegg.

    Koenigsegg CC8S
  • 2002 – Koenigsegg primește certificare de la Guinnes World Records pentru cel mai puternic motor pus pe o mașină de serie. Este vorba despre motorul de 488 kW, 655 de cai putere.
  • 2003 – Acoperișul fabricii Koenigsegg din Margretetorp a luat foc. S-a întâmplat mai precis în februarie 2003. Chiar dacă prototipurile au fost salvate, au ars arhivele.
  • 2004 – Koenigsegg CCR. Este vorba despre un automobil ce a evoluat din modelul CC8S și care a fost produs între anii 2006-2006. Avea o caroserie îmbunătățită și un motor de 806 cai.

    Koenigsegg CCR
  • 2004 – Guinnes World Record a mai acordat o distincție celor de la Koenigsegg. Au primit un premiu pentru cea mai puternică mașină de serie din lume pentru acel motor de 806 cai.
  • 2005 – Recordul mondial pentru cea mai rapidă mașină era deținut de un McLaren F1. Este vorba despre 386.4 km/h, obținut în 1998. Cei de la Koenigsegg au dus un CCR la Nardo și au reușit să doboare acel record, reușind un 387.86 km/h.
  • 2006 – Koenigsegg CCX. Deși arată precum predecesorul CCR, este o mașină complet nouă. CCX a fost primul model care s-a vândut în Statele Unite.

    Koenigsegg CCX
  • 2007 – Koenigsegg CCXR. A fost prima super mașină ecologică din lume. Putea să ruleze cu combustibil E85 (85% etanol) sau benzină normală. Avea de asemenea 1018 cai putere.

    Koenigsegg CCXR
  • 2007 – Koenigsegg CCGT. Prezentată la Salonul Auto de la Geneva din 2007, a fost un proiect dezvoltat în paralel cu scopul de a concura în cursa GT1 de la Le Mans. Din păcate, această mașină de mai puțin de 1000 kg, cu motor de 600 de cai nu a concurat niciodată în această cursă pentru că nu a fost construită într-un număr de exemplare suficient de mare iar regulamentul de participare impune această regulă.

    Koenigsegg CCGT
  • 2008 – Koenigsegg CCX Edition și Koenigsegg CCXR Edition. Aceste modele erau următorul pas pentru cele deja existente. CCX Edition a primit un plus de putere până la 888 cai putere. 4 CCXR Edition au fost construite, alături de 2 CCX Edition.

    Koenigsegg CCXR Edition
  • 2009 – Koenigsegg CCXR Trevita. Este vorba despre o ediție limitată iar planurile inițiale au fost să se fabrice doar 3 modele. În final, s-au produs doar două.

    Koenigsegg CCXR Trevita
  • 2009 – Koenigsegg CCXR Special Edition. Este unul dintre cele mai rare modele Koenigsegg, doar două s-au fabricat. Ca performanță este situat între CCX și noua Agera.

    Koenigsegg CCXR Special Edition
  • 2010 – Koenigsegg Agera. Nu vom spune decât un motor de 960 de cai, cu cuplu 1100Nm. Mașina s-a clasat pe locul 1 în Top Gear Hypercar în 2010.

    Koenigsegg Agera
  • 2011 – Koenigsegg Agera R. În 2011 Koenigsegg deja lucra cu motoare pe etanol de vreo 4 ani și nu a fost de mirare când a apărut această Agera R ce funcționa pe etanol. Producea 960 de cai când rula pe benzină normală și 1140 de cai când rula cu E85 sau E100.

    Koenigsegg Agera R
  • 2011 – Koenigsegg Agera R doboară recordul mondial 0-300. Culmea, acest record era deținut tot de un Koenigsegg, respectiv CCX. Anii de îmbunătățire a performanței s-au văzut clar aici, Koenigsegg Agera R a atins 0-300 în 21.19 secunde, cu 7 secunde mai rapid ca CCX.
  • 2012 – Koenigsegg Agera S. Prima mașină produsă de Koenigsegg ce putea rula cu benzină normală cu cifra octanică 95 și dezvolta peste 1000 de cai putere, respectiv 1040.

    Koenigsegg Agera S
  • 2014 – Koenigsegg One:1. Prima mașină din istorie cu un raport putere-greutate de 1:1. Față de Agera R, această mașină era mai ușoară cu 100 de kilograme, ajungând la 1360kg, lucru ce a făcut să se potrivească de minune cu caii putere de sub capotă, respectiv 1360 la număr când rula cu E85 biofuel. One:1 a fost cea mai extremă mașină produsă vreodată de Koenigsegg, cel care o conducea putea simți forțe de 2G în lateral. Doar 6 au fost produse.

    Koenigsegg One1
  • 2015 – Koenigsegg Regera. La Salonul Auto de la Geneva, Koenigsegg a anunțat o nouă mașină. Este vorba despre Koenigsegg Regera. Aceasta a fost o mașină revoluționară ce conținea 3 motoare electrice alături de un twin-turbo V8 normal. Această combinație aducea sub capota Koenigsegg Regera 1500 de cai putere. Ce era și mai ciudat era faptul că puterea era trimisă direct la roțile din spate, mașina nu avea cutie de viteze. Regera folosea un sistem numit Koenigsegg direct Drive. Prin intermediul lui, motoarele electrice erau folosite să propulseze mașina la plecarea de pe loc, în timp ce motorul pe benzină intra în funcțiune după ce se depășea viteza de 30 de kilometri la oră.

    Koenigsegg Regera
  • 2015 Koenigsegg Regera RS. Este o mașină care a doborât din nou recorduri. Prima mașină de serie care avea 1160 cai putere și rula cu benzină normală, de 95. A fost de fapt și prima mașină omologată pentru alte țări, fiind vândută în 25 de exemplare în întreaga lume.
  • 2015 Koenigsegg își doboară din nou recordul de viteză 0-300. S-a întâmplat cu un Koenigsegg One:1 care a reușit să ajungă la 17.95 secunde  în cursa 0-300 km/h.
  • 2016 – Koenigsegg Agera Final. Koenigsegg anunță final de producție pentru seria Agera, aducând pe piață o serie limitată de 3 bucăți. Agera Final era de fapt un Agera RS ce putea fi customizat în funcție de dorințe.

    Koenigsegg Agera Final

Articole Asemănătoare

Cum alegi mașina pentru copilul tău care tocmai a împlinit 18 ani? E foarte la modă în ziua de azi ca părinții să cumpere mașini copiilor deși aceștia nu au terminat măcar liceul. Așa sunt vremurile, nu este nimic de condamnat. Cred că am fi ultimii ipocriți să spunem că nouă nu ne-ar fi plăcut s...
Preț negociabil Am fost în week-end în târgul auto din Drobeta Turnu Severin și am observat o chestie care a cam luat amploare: nimeni nu afișează prețul. La rubrica „preț” de pe afișul de vânzare pus pe mașinile din târg apare scris „negociabil”...
Mașina diesel. Cât este economie pe termen lung față de benzinare și c... În România, oamenii se închină la mașina diesel. Toată lumea și-o dorește, toată lumea visează la ea pentru că are un consum de combustibil foarte mic. Totuși, acest consum de combustibil pe termen mediu și lung nu este oare anula...
3 motive să nu recuperezi taxa după ce înscrii mașina Timbrul de mediu, taxa auto, taxa pe poluare sunt dovada clară că oamenii pe care i-am votat să ne facă viața mai bună își bat joc de joi, de cetățenii cu drept de vot. Nicăieri în lumea asta nu mai există o taxă care poate depăși...
Targul auto din Drobeta Turnu Severin – o gluma proasta Fiecare oras din tara asta are o locatie special setata drept targ auto. Discutam despre un loc in care oamenii care doresc sa vanda o masina pot sa vin sa o depoziteze contra cost, se plateste o taxa modica din care am inteles......

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here