Observăm cu toții faptul că pe străzile din România cam lipsesc mașinile italiene. De ce? Pentru că șoferii români nu doresc o mașină specială, o mașină sexy, o mașină diferită de a vecinului. Am mai discutat noi despre gusturile românilor în materie de autoturisme și am ajuns la concluzia că în țara asta, oamenii cunosc doar 3 mărci: Audi, BMW și Volkswagen. Apoi, cine are cu adevărat bani mai cumpără și Mercedes. Preoții în general. Dar cum rămâne cu mașinile italiene precum Alfa Romeo?
Ei bine, aici e problemă. Românii nu văd modele precum Brera, Mito sau Giulietta drept frumoase. Pentru români, frumoase sunt doar mașinile de care un întreg popor a auzit și pe care le consideră bineînțeles un etalon al bunăstării. În România, dacă ai un Passat vechi de 10 ani ești mai bine văzut decât dacă ai o Alfa Romeo Brera. Nu contează că tu ai dat 50.000 de euro pe ea la, vremea ei.
Alfa Romeo rămâne marca șoferilor exclusiviști, care apreciază designul și care nu își cumpără niciodată mașină în funcție de gusturile generale ale societății ori ale prietenilor. Haideți să trecem în revistă cele mai interesante modele de Alfa Romeo existente în acest moment pe piață, cu câte un pic de istorie pentru fiecare în parte. Asta așa, ca să ne dăm seama cât de mult contează mentalitatea într-o societate. Vom discuta despre Brera, Mito și Giulietta.
Alfa Romeo Brera – între anii 2005-2010, Alfa Romeo a fabricat această mașină sport incredibilă. Este vorba despre un coupé marca Pinifarina care s-a vândut în ediție oarecum limitată. Doar 21786 bucăți au ieșit pe poarta fabricii din Italia. Alfa Romeo Brera a apărut pentru prima dată ca un Concept Car la Salonul Auto de la Geneva din 2002 și s-a prezentat drept măiestria designerului Giorgetto Giugiaro. Venea la pachet cu un motor Maserati V8 și a intrat în producție în 2005.
Alfa Romeo MiTo – a fost introdusă pe piață în anul 2008 și se află și astăzi pe linia de producție. Această super mașină în două uși a fost concepută cu scopul precis de a concura cu MINI, celebra super mașinuță a celor de la BMW. De asemenea, mai trebuia să țină frâu și unui Audi A1 de care tinerii erau mai mult decât încântați la vremea respectivă. Alfa Romeo MiTo este construită pe un șasiu Fiat folosit pentru modelul Grande Punto iar numele în sine este o prescurtare de la orașele Molan și Torino, fiind proiectată la Milano și produsă la Torino.
Alfa Romeo Giulietta – este unul dintre cele mai noi modele de Alfa Romeo, adusă pe linia de producție în anul 2010. Giulietta este o mașină de familie de mici dimensiuni care avea să înlocuiască vechea serie Alfa Romeo 147. În 2014, mașina a primit un upgrade din punct de vedere tehnologic ce include o navigație cu display de 5 sau 6.5 inci, o grilă frontală nouă, și multe altele, plusuri care per total au făcut această mașină și mai frumoasă.
Chiar dacă în România oamenii nu vor cumpăra niciodată asemenea mașini, sunt sigur că șoferii exclusiviști le vor aprecia și vor vedea în ele exact frumusețea pe care o văd și italienii.