SHARE

Se întâmplă de multe ori să vedem în jurul nostru mașini care au parbrizele crăpate, fisurate sau ciobite destul de rău. Care să fie cauza pentru aceste fisuri, spărturi sau ciobiri? Drumurile noastre dragi și scumpe sunt de vină, drumuri pe care circulăm de ani de zile și pe care poți avea bafta să-ți sară o piatră în parbriz când îți e lumea mai dragă.

Cum ajung mai exact pietrele pe drum? Există multe cauze, în principal faptul că sunt transportate necorespunzător de către autobasculante ori șantierele în lucru dezvoltate pe marginea drumului nu sunt separate corespunzător de restul carosabilului. Chestia e că poți avea probleme destul de mari din cauza parbrizelor crăpate, probleme despre care vom discuta și noi în cele ce urmează.

De ce NU trebuie să circuli pe drumurile publice cu parbrizul fisurat

În primul rând, acea crăpătură poate să obstrucționeze vizibilitatea. Din cauza unui parbriz fisurat se pot întâmpla accidente destul de urâte. Mai bine căutăm un centru de înlocuire parbrize, scoatem banul din buzunar și rezolvăm problema decât să avem oameni pe conștiință și să ajungem la pușcărie, Doamne-Ferește. Înlocuirea parbrizului nu este o operațiune costisitoare. Mai mult, putem să ne găsim sfârșitul într-un tragic accident dacă vizibilitatea ne este obstrucționată cumva.

În al doilea rând, un parbriz fisurat poate să te lase fără mii de lei în buzunare. Dacă te oprește Poliția, poate să-ți rețină certificatul până la remedierea problemei. Asta înseamnă bineînțeles și o amendă destul de mare. De ce să  plătești și amendă și parbriz când poți să schimbi din start parbrizul? În plus, dacă îți reține certificatul vei avea de trecut și pe la RAR, adică timp și alți bani.

Acum, rămâne la aprecierea dumneavoastră dacă vreți să riscați atât de mult. Din punctul meu de vedere nu merită. Riști și accident adică să mori sau să omori pe cineva, riști și amendă, și certificat reținut adică drumuri aiurea pe la RAR și așa mai departe. Cel mai simplu este să te duci din start la un centru de înlocuire parbrize, să plătești un parbriz nou și să scapi de problemă. În acest fel demonstrați că sunteți șoferi serioși și conștienți. În plus, foarte multe centre de parbrize vă vor oferi opțiunea de a repara sticla dacă cumva crăpătura nu este foarte gravă, așa că aveți șanse destul de mari să scăpați cu o cheltuială mult mai mică față de înlocuirea parbrizului.

Articole Asemănătoare

Koenigsegg – cea mai scumpă mașină sport din lume Cu toții suntem pasionați de super mașini. Cu cât mai puternice, cu atât mai bune. Dacă am face un sondaj de opinie și am întreba la întâmplare 10 bărbați ce mașină sport și-ar dori, mai mult ca sigur majoritatea vor aminti Bugatt...
Cum alegi mașina perfectă pentru buzunarele tale În ultimele luni înmatriculările de mașini second hand s-au triplat din cauza faptului că timbrul de mediu, acea taxă ridicolă pe care eram nevoiți să o plătim la înmatricularea autovehiculelor, a fost eliminată din legislație. Mu...
Banda de racing Mergeam în drum spre casă și, de-o dată, aud claxoane. Eu eram pe trotuar... Mă uit în spate și văd un tip cu un Golf 4 care mergea în fundul unei Skoda Fabia și claxona la greu, dădea flash-uri la greu. Era clar, un alt racer car...
Cum ar trebui să fie un instructor auto model? Nu toți cei care au făcut școala de șoferi se pot lăuda cu instructori auto de nota 10, cu toate că așa ar fi normal. Din păcate, în ziua de ai numai cine nu vrea nu se face instructor auto și astfel apar experiențele neplăcute. P...
Pensulică – samsarul care nu lasă niciodată la preț Îmi place să mă duc prin târgul auto în timpul săptămânii, nu sâmbătă și duminică. Dacă o să te duci de luni până vineri o să vezi acolo niște lucruri uneori amuzante, alteori revoltătoare. Astăzi, o să vorbim despre Pensulică, sa...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here