SHARE

Se întâmplă de multe ori să vedem în jurul nostru mașini care au parbrizele crăpate, fisurate sau ciobite destul de rău. Care să fie cauza pentru aceste fisuri, spărturi sau ciobiri? Drumurile noastre dragi și scumpe sunt de vină, drumuri pe care circulăm de ani de zile și pe care poți avea bafta să-ți sară o piatră în parbriz când îți e lumea mai dragă.

Cum ajung mai exact pietrele pe drum? Există multe cauze, în principal faptul că sunt transportate necorespunzător de către autobasculante ori șantierele în lucru dezvoltate pe marginea drumului nu sunt separate corespunzător de restul carosabilului. Chestia e că poți avea probleme destul de mari din cauza parbrizelor crăpate, probleme despre care vom discuta și noi în cele ce urmează.

De ce NU trebuie să circuli pe drumurile publice cu parbrizul fisurat

În primul rând, acea crăpătură poate să obstrucționeze vizibilitatea. Din cauza unui parbriz fisurat se pot întâmpla accidente destul de urâte. Mai bine căutăm un centru de înlocuire parbrize, scoatem banul din buzunar și rezolvăm problema decât să avem oameni pe conștiință și să ajungem la pușcărie, Doamne-Ferește. Înlocuirea parbrizului nu este o operațiune costisitoare. Mai mult, putem să ne găsim sfârșitul într-un tragic accident dacă vizibilitatea ne este obstrucționată cumva.

În al doilea rând, un parbriz fisurat poate să te lase fără mii de lei în buzunare. Dacă te oprește Poliția, poate să-ți rețină certificatul până la remedierea problemei. Asta înseamnă bineînțeles și o amendă destul de mare. De ce să  plătești și amendă și parbriz când poți să schimbi din start parbrizul? În plus, dacă îți reține certificatul vei avea de trecut și pe la RAR, adică timp și alți bani.

Acum, rămâne la aprecierea dumneavoastră dacă vreți să riscați atât de mult. Din punctul meu de vedere nu merită. Riști și accident adică să mori sau să omori pe cineva, riști și amendă, și certificat reținut adică drumuri aiurea pe la RAR și așa mai departe. Cel mai simplu este să te duci din start la un centru de înlocuire parbrize, să plătești un parbriz nou și să scapi de problemă. În acest fel demonstrați că sunteți șoferi serioși și conștienți. În plus, foarte multe centre de parbrize vă vor oferi opțiunea de a repara sticla dacă cumva crăpătura nu este foarte gravă, așa că aveți șanse destul de mari să scăpați cu o cheltuială mult mai mică față de înlocuirea parbrizului.

Articole Asemănătoare

De ce să alegi să mergi cu autocarul în Germania Există foarte multă lume care a venit de sărbători în concediu pentru a fi alături de familie și acum, la final de ianuarie, o să vină momentul să plece înapoi la muncă. Chiar dacă mulți dintre voi vă gândiți să luați avionul cătr...
Cele mai frumoase 5 piețe de Crăciun din Europa – Agenția de Turism TO... Trendul piețelor de Crăciun începe să prindă și pe la noi. Există multe locații în Europa și în întreaga lume de fapt în care se organizează piețe de Crăciun cel puțin magnifice. Discutăm despre niște orașe deja celebre pentru ace...
Atunci când strada se împarte între raceri și camionagii de categoria ... În România ultimilor 26 de ani au început să prindă contur două concepte care fac destul de mult rău siguranței rutiere. Primul concept despre care vom discuta este acela de „racer” iar al doilea l-am numit eu cel al „camionagiilo...
3 motive să nu recuperezi taxa după ce înscrii mașina Timbrul de mediu, taxa auto, taxa pe poluare sunt dovada clară că oamenii pe care i-am votat să ne facă viața mai bună își bat joc de joi, de cetățenii cu drept de vot. Nicăieri în lumea asta nu mai există o taxă care poate depăși...
Ești antreprenor și dorești să publici un anunț de angajare online? Ia... În momentul în care îți deschizi un mic business în România, chiar dacă ești plin de entuziasm și chef de muncă, vei fi oarecum trezit la realitate în momentul în care o să începi să faci angajări. În ziua de azi este foarte dific...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

1 COMMENT

  1. Eu am o fisură la parbriz care nu-mi încurcă vizibilitatea dar este destul de mare poate ca sa mi se rețină certificatul deși n-am auzit de cazuri de astea de reținere. Fisură o am de la o pietricica sărită in parbriz cel mai probabil de la materialul antiderapant aruncat de către cei ce se ocupă cu deszăpezirea. Ar fi corect și aici e esența ca schimbarea parbrizului să fie făcută pe cheltuiala celor care se ocupă de deszăpezirea drumurilor sau în cel mai rău caz pe asigurarea RCA și nu pe casco. Ce vină am eu că plătesc atâtea taxe să pot circula cu mașina și ei că mulțumire îmi sparg parbrizul. Este aproape la fel ca și cum ai derapa pe drumurile lor(CANDR) neintretinute. Dar bineînțeles eu pot sa vorbesc că nu ma ia nimeni in seama

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.