Se întâmplă de multe ori să vedem în jurul nostru mașini care au parbrizele crăpate, fisurate sau ciobite destul de rău. Care să fie cauza pentru aceste fisuri, spărturi sau ciobiri? Drumurile noastre dragi și scumpe sunt de vină, drumuri pe care circulăm de ani de zile și pe care poți avea bafta să-ți sară o piatră în parbriz când îți e lumea mai dragă.

Cum ajung mai exact pietrele pe drum? Există multe cauze, în principal faptul că sunt transportate necorespunzător de către autobasculante ori șantierele în lucru dezvoltate pe marginea drumului nu sunt separate corespunzător de restul carosabilului. Chestia e că poți avea probleme destul de mari din cauza parbrizelor crăpate, probleme despre care vom discuta și noi în cele ce urmează.

De ce NU trebuie să circuli pe drumurile publice cu parbrizul fisurat

În primul rând, acea crăpătură poate să obstrucționeze vizibilitatea. Din cauza unui parbriz fisurat se pot întâmpla accidente destul de urâte. Mai bine căutăm un centru de înlocuire parbrize, scoatem banul din buzunar și rezolvăm problema decât să avem oameni pe conștiință și să ajungem la pușcărie, Doamne-Ferește. Înlocuirea parbrizului nu este o operațiune costisitoare. Mai mult, putem să ne găsim sfârșitul într-un tragic accident dacă vizibilitatea ne este obstrucționată cumva.

În al doilea rând, un parbriz fisurat poate să te lase fără mii de lei în buzunare. Dacă te oprește Poliția, poate să-ți rețină certificatul până la remedierea problemei. Asta înseamnă bineînțeles și o amendă destul de mare. De ce să  plătești și amendă și parbriz când poți să schimbi din start parbrizul? În plus, dacă îți reține certificatul vei avea de trecut și pe la RAR, adică timp și alți bani.

Acum, rămâne la aprecierea dumneavoastră dacă vreți să riscați atât de mult. Din punctul meu de vedere nu merită. Riști și accident adică să mori sau să omori pe cineva, riști și amendă, și certificat reținut adică drumuri aiurea pe la RAR și așa mai departe. Cel mai simplu este să te duci din start la un centru de înlocuire parbrize, să plătești un parbriz nou și să scapi de problemă. În acest fel demonstrați că sunteți șoferi serioși și conștienți. În plus, foarte multe centre de parbrize vă vor oferi opțiunea de a repara sticla dacă cumva crăpătura nu este foarte gravă, așa că aveți șanse destul de mari să scăpați cu o cheltuială mult mai mică față de înlocuirea parbrizului.

3 COMMENTS

  1. Eu am o fisură la parbriz care nu-mi încurcă vizibilitatea dar este destul de mare poate ca sa mi se rețină certificatul deși n-am auzit de cazuri de astea de reținere. Fisură o am de la o pietricica sărită in parbriz cel mai probabil de la materialul antiderapant aruncat de către cei ce se ocupă cu deszăpezirea. Ar fi corect și aici e esența ca schimbarea parbrizului să fie făcută pe cheltuiala celor care se ocupă de deszăpezirea drumurilor sau în cel mai rău caz pe asigurarea RCA și nu pe casco. Ce vină am eu că plătesc atâtea taxe să pot circula cu mașina și ei că mulțumire îmi sparg parbrizul. Este aproape la fel ca și cum ai derapa pe drumurile lor(CANDR) neintretinute. Dar bineînțeles eu pot sa vorbesc că nu ma ia nimeni in seama

  2. Cel mai bine ar fi să n-avem pietre pe drumuri care să sară în parbrize. Că suntem și noi în Europa în 2018.
    La fel și eu vorbesc aiurea că îi doare la bașcheți.

    • Dragilor, nu mai fiti asa morocanosi, in Norvegia, din cauza ca nu prea au nisip se folosesc mici pietricele concasate care se astern pe drumurile laturalnice, binenteles nu pe autostrada. Dar acele masini care circula pe drumurile adiacente, intra si pe autostrada si stim cu totii ce usor se prind pietricelele de cauciucurile de iarna, mai departe va dati seama ce urmeaza. Acolo, sa schimbi parbrizul la 2 – 3 ani e ceva normal. Ar trebui sa le ducem noi nisip, ca har Domnului avem destul.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.