SHARE

Salariile foarte mici din transporturi au cauze multiple, din punctul meu de vedere toată lumea este de vină: statul, patronii și șoferii în sine. Pare să fie un amalgam de motive tipice țării noastre pentru care salariile pentru șoferi au rămas cele mai mici din Europa. România este o țară în care nivelul de trai nu va crește niciodată la nivelul occidentului, pentru că nimeni nu facilitează acest lucru.

Pentru salariile mici din transporturi, de vină este în primul rând statul. Atunci când vrei să angajezi pe cineva în România și vrei să-i dai să zicem 2000 de euro salariu net, bani în mână, trebuie să mai plătești statului aproape încă un salariu, adică aproape alți 2000. Păi e clar că patronii români vor încerca să facă tot posibilul să țină afacerile pe minimul pe economie astfel încât să dea cât mai puțini bani la stat. Dacă statul nu facilitează angajările în transporturi, nu se va schimba niciodată nimic. Aceleași salarii de rahat vor exista pentru că niciun patron nu o să vrea să plătească două salarii atunci când angajează o singură persoană.

Patronul român de asemenea este de vină pentru nivelul scăzut al salariilor din transporturile Românești. De ce? Pentru că are aceeași mentalitate precum restul patronilor, indiferent de business: să muncească angajatul cât mai mult pe cât mai puțin. Am spus de multe ori că cel mai bun patron este acela care la final de lună vine și-ți dă cu un leu mai mult decât meriți. Nu știu câți dintre voi vă puteți lăuda cu așa ceva. Poate că s-ar schimba lucrurile și în România dacă în ciuda piedicilor puse de stat, patronii ar începe să lase mai mult de la ei și să pună mai mult la angajat. Lăcomia nu a fost niciodată potrivită, indiferent de situație sau de domeniu de aplicare.

Șoferul român în ultimă instanță poartă o parte din vina salariilor mici din breaslă pentru că acceptă să lucreze pe puțin. Păi la ce criză de șoferi e în România și-n străinătate, dacă aceștia ar pune piciorul în prag și ar cere salarii decente, sunt sigur că le-ar primi. Din păcate șoferii români NU SUNT UNIȚI, nu vor să facă parte din sindicate decât atunci când dau de belele și așa mai departe. Delăsare totală și din partea lor. E ok să accepți un salariu mic dacă nu ai de ales la un moment dat al vieții tale, dar acel moment trece. Vremurile grele vin în viețile noastre ca să treacă, nu ca să rămână… Atunci, de ce rămân șoferii să muncească la infinit pe bani puțini?

Articole Asemănătoare

De ce există șoferi profesioniști care nu cunosc timpii de conducere?... Bună întrebare. Un șofer care nu cunoaște legile după care trebuie să conducă este asemenea unui medic chirurg care primește drept de muncă fără să treacă prin facultate. Grupurile de șoferi profesioniști sunt pline de întrebări d...
Este COMUNITATEA o pușcărie la care oamenii se duc de bună voie și nes... Am încercat de multe ori să-mi imaginezi că lucrez pe COMUNITATE. Stau 3 luni plecat și vin acasă câteva săptămâni. După care iar plec 3 luni. Și tot așa, în sistem semi-marinăresc. Inițial, când am luat eu permisul de conducere, ...
Despre viața pe COMUNITATE – CU LEO VODNICEAR Reluăm seria de interviuri cu LEO Vodnicear în prim plan. Omul a acceptat invitația și în următoarele luni va ieși la rampă cu un video special,  despre viața pe comunitate, în care va încerca să atingă toate punctele importante, ...
3 camionagii români cu canale de YouTube pe care trebuie să-i urmăreșt... Deși YouTube a dovedit în multe rânduri că nu prea pune la suflet eforturile micilor creatori de conținut, discutăm despre o platformă care ne aduce nouă, privitorilor, un conținut de calitate în măsura în care știm să-l selectăm....
INFORMAȚIILE OFERITE DE TAHOGRAFUL DIGITAL VDO v.2. Aceste informații sunt luate din clipurile lui Daniel Cimpoeru. Pe Daniel îl puteți găsi pe YouTube cu același nume. Perioada de recuperare în caz de nevoie, dacă se face repaus săptămânal redus mai puțin de 45 de ore (tr...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.