SHARE

Salariile foarte mici din transporturi au cauze multiple, din punctul meu de vedere toată lumea este de vină: statul, patronii și șoferii în sine. Pare să fie un amalgam de motive tipice țării noastre pentru care salariile pentru șoferi au rămas cele mai mici din Europa. România este o țară în care nivelul de trai nu va crește niciodată la nivelul occidentului, pentru că nimeni nu facilitează acest lucru.

Pentru salariile mici din transporturi, de vină este în primul rând statul. Atunci când vrei să angajezi pe cineva în România și vrei să-i dai să zicem 2000 de euro salariu net, bani în mână, trebuie să mai plătești statului aproape încă un salariu, adică aproape alți 2000. Păi e clar că patronii români vor încerca să facă tot posibilul să țină afacerile pe minimul pe economie astfel încât să dea cât mai puțini bani la stat. Dacă statul nu facilitează angajările în transporturi, nu se va schimba niciodată nimic. Aceleași salarii de rahat vor exista pentru că niciun patron nu o să vrea să plătească două salarii atunci când angajează o singură persoană.

Patronul român de asemenea este de vină pentru nivelul scăzut al salariilor din transporturile Românești. De ce? Pentru că are aceeași mentalitate precum restul patronilor, indiferent de business: să muncească angajatul cât mai mult pe cât mai puțin. Am spus de multe ori că cel mai bun patron este acela care la final de lună vine și-ți dă cu un leu mai mult decât meriți. Nu știu câți dintre voi vă puteți lăuda cu așa ceva. Poate că s-ar schimba lucrurile și în România dacă în ciuda piedicilor puse de stat, patronii ar începe să lase mai mult de la ei și să pună mai mult la angajat. Lăcomia nu a fost niciodată potrivită, indiferent de situație sau de domeniu de aplicare.

Șoferul român în ultimă instanță poartă o parte din vina salariilor mici din breaslă pentru că acceptă să lucreze pe puțin. Păi la ce criză de șoferi e în România și-n străinătate, dacă aceștia ar pune piciorul în prag și ar cere salarii decente, sunt sigur că le-ar primi. Din păcate șoferii români NU SUNT UNIȚI, nu vor să facă parte din sindicate decât atunci când dau de belele și așa mai departe. Delăsare totală și din partea lor. E ok să accepți un salariu mic dacă nu ai de ales la un moment dat al vieții tale, dar acel moment trece. Vremurile grele vin în viețile noastre ca să treacă, nu ca să rămână… Atunci, de ce rămân șoferii să muncească la infinit pe bani puțini?

Articole Asemănătoare

4 documente pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le vis... Meseria de șofer profesionist nu e deloc ușoară, sunt multe lucruri pe care tinerii trebuie să le stăpânească, acest job nu se rezumă doar la a ține de-un volan. Indiferent că discutăm despre cei care fac transport de mărfuri nați...
Interviu de senzație cu Mihai Ionel. Despre viață, YouTube, hateri, și... În urmă cu ceva vreme, i-am trimis domnului Mihai Ionel câteva întrebări la care să ne răspundă într-un interviu, cu ocazia împlinirii a 10.000 de abonați pe canalul său de YouTube. Am mai discutat cu el în urmă  un an, dar atunci...
(Video) Cel mai periculos job pentru un camionagiu Meseria de șofer pe camion este în sine una destul de periculoasă comparativ cu munca de birou spre exemplu. Mereu ești în trafic, unde, o mică neatenție poate provoca o adevărată tragedie. Din păcate, chiar dacă în ultimii ani pe...
Cum reușesc camionagii români să transforme lumea într-un loc mai bun&... Am urmărit un episod din vlogul lui Adrian Cătălin în care vorbea despre hateri, despre cei care vin pe canalul lui doar ca să dea un dislike și să lase un comentariu nasol, chiar dacă omul nu a făcut niciodată nimic greșit. Și su...
3 camionagii români cu canale de YouTube pe care trebuie să-i urmăreșt... Deși YouTube a dovedit în multe rânduri că nu prea pune la suflet eforturile micilor creatori de conținut, discutăm despre o platformă care ne aduce nouă, privitorilor, un conținut de calitate în măsura în care știm să-l selectăm....

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.