SHARE

Salariile foarte mici din transporturi au cauze multiple, din punctul meu de vedere toată lumea este de vină: statul, patronii și șoferii în sine. Pare să fie un amalgam de motive tipice țării noastre pentru care salariile pentru șoferi au rămas cele mai mici din Europa. România este o țară în care nivelul de trai nu va crește niciodată la nivelul occidentului, pentru că nimeni nu facilitează acest lucru.

Pentru salariile mici din transporturi, de vină este în primul rând statul. Atunci când vrei să angajezi pe cineva în România și vrei să-i dai să zicem 2000 de euro salariu net, bani în mână, trebuie să mai plătești statului aproape încă un salariu, adică aproape alți 2000. Păi e clar că patronii români vor încerca să facă tot posibilul să țină afacerile pe minimul pe economie astfel încât să dea cât mai puțini bani la stat. Dacă statul nu facilitează angajările în transporturi, nu se va schimba niciodată nimic. Aceleași salarii de rahat vor exista pentru că niciun patron nu o să vrea să plătească două salarii atunci când angajează o singură persoană.

Patronul român de asemenea este de vină pentru nivelul scăzut al salariilor din transporturile Românești. De ce? Pentru că are aceeași mentalitate precum restul patronilor, indiferent de business: să muncească angajatul cât mai mult pe cât mai puțin. Am spus de multe ori că cel mai bun patron este acela care la final de lună vine și-ți dă cu un leu mai mult decât meriți. Nu știu câți dintre voi vă puteți lăuda cu așa ceva. Poate că s-ar schimba lucrurile și în România dacă în ciuda piedicilor puse de stat, patronii ar începe să lase mai mult de la ei și să pună mai mult la angajat. Lăcomia nu a fost niciodată potrivită, indiferent de situație sau de domeniu de aplicare.

Șoferul român în ultimă instanță poartă o parte din vina salariilor mici din breaslă pentru că acceptă să lucreze pe puțin. Păi la ce criză de șoferi e în România și-n străinătate, dacă aceștia ar pune piciorul în prag și ar cere salarii decente, sunt sigur că le-ar primi. Din păcate șoferii români NU SUNT UNIȚI, nu vor să facă parte din sindicate decât atunci când dau de belele și așa mai departe. Delăsare totală și din partea lor. E ok să accepți un salariu mic dacă nu ai de ales la un moment dat al vieții tale, dar acel moment trece. Vremurile grele vin în viețile noastre ca să treacă, nu ca să rămână… Atunci, de ce rămân șoferii să muncească la infinit pe bani puțini?

Articole Asemănătoare

Răspunsuri studii de caz atestat CPI marfă Ca să fii șofer profesionist cu acte în regulă atât în România cât și în străinătate trebuie să deții acest atestat transport marfă despre care am mai discutat noi în trecut. Am văzut atunci cât costă acest atestat, care sunt prob...
De ce am cumpărat un hanorac și o cană Cri Riz Mi-am cumpărat un hanorac și o cană Cri Riz pe care am dat undeva la 116 lei. Ambele obiecte, cu tot cu transport. Dacă vă întrebați de ce am făcut o asemenea „investiție” o să fiu scurt și la obiect: doresc să cumpăr lucruri de l...
Reluăm seria interviurilor cu camionagii – Driver Dey Am făcut o pauză în ultimele luni de la interviurile cu camionagii youtuberi. Pur și simplu am fost super aglomerat cu munca și nu am mai avut timp de mai nimic. Promit însă destul de solemn să reluăm aceste articole pentru că sun...
10 întrebări pe care trebuie să ți le pui dacă vrei să lucrezi ca șofe... Meseria de șofer de camion este una destul de bănoasă și de respectată, problema este că nu mulți sunt cei care rezistă în acest domeniu pe perioade medii sau lungi. Pentru mulți tineri, să lucrezi pe comunitate ca șofer de autoca...
Comunitatea “SOFERILOR PROFESIONISTI FARA EXPERIENTA” – ce... Există destul de multe grupuri pe Facebook în acest moment destinate camionagiilor însă din păcate doar câteva sunt serioase. Doar câteva se remarcă prin acordarea ajutorului celor care îl cer (fără bășcălie și glume de prost gust...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here