SHARE

Salariile foarte mici din transporturi au cauze multiple, din punctul meu de vedere toată lumea este de vină: statul, patronii și șoferii în sine. Pare să fie un amalgam de motive tipice țării noastre pentru care salariile pentru șoferi au rămas cele mai mici din Europa. România este o țară în care nivelul de trai nu va crește niciodată la nivelul occidentului, pentru că nimeni nu facilitează acest lucru.

Pentru salariile mici din transporturi, de vină este în primul rând statul. Atunci când vrei să angajezi pe cineva în România și vrei să-i dai să zicem 2000 de euro salariu net, bani în mână, trebuie să mai plătești statului aproape încă un salariu, adică aproape alți 2000. Păi e clar că patronii români vor încerca să facă tot posibilul să țină afacerile pe minimul pe economie astfel încât să dea cât mai puțini bani la stat. Dacă statul nu facilitează angajările în transporturi, nu se va schimba niciodată nimic. Aceleași salarii de rahat vor exista pentru că niciun patron nu o să vrea să plătească două salarii atunci când angajează o singură persoană.

Patronul român de asemenea este de vină pentru nivelul scăzut al salariilor din transporturile Românești. De ce? Pentru că are aceeași mentalitate precum restul patronilor, indiferent de business: să muncească angajatul cât mai mult pe cât mai puțin. Am spus de multe ori că cel mai bun patron este acela care la final de lună vine și-ți dă cu un leu mai mult decât meriți. Nu știu câți dintre voi vă puteți lăuda cu așa ceva. Poate că s-ar schimba lucrurile și în România dacă în ciuda piedicilor puse de stat, patronii ar începe să lase mai mult de la ei și să pună mai mult la angajat. Lăcomia nu a fost niciodată potrivită, indiferent de situație sau de domeniu de aplicare.

Șoferul român în ultimă instanță poartă o parte din vina salariilor mici din breaslă pentru că acceptă să lucreze pe puțin. Păi la ce criză de șoferi e în România și-n străinătate, dacă aceștia ar pune piciorul în prag și ar cere salarii decente, sunt sigur că le-ar primi. Din păcate șoferii români NU SUNT UNIȚI, nu vor să facă parte din sindicate decât atunci când dau de belele și așa mai departe. Delăsare totală și din partea lor. E ok să accepți un salariu mic dacă nu ai de ales la un moment dat al vieții tale, dar acel moment trece. Vremurile grele vin în viețile noastre ca să treacă, nu ca să rămână… Atunci, de ce rămân șoferii să muncească la infinit pe bani puțini?

Articole Asemănătoare

S-a lansat aplicația Maponia – Iată de ce ar trebui să o folosești dac... În ziua de azi nu mai ai cum să te descurci ca șofer profesionist în Europa dacă nu folosești tehnologia. Trebuie să știi să folosești GPS-ul și să-i interpretezi corect datele, trebuie să știi să folosești Google Maps și să te aj...
Migranții au bolovani asupra lor – meseria de șofer profesionist... LEO s-a trezit cu migranți în remorcă și, după ce i-a dat jos cu poliția, a observat că aceștia aveau asupra lor niște bolovani, pietroaie care vă dați și voi seama cam la ce foloseau. Cât de periculoasă a devenit de fapt meseria ...
Aceasta este adevărata viață pe COMUNITATE Am spus de multe ori faptul că viața pe comunitate nu este doar grea, ci efectiv nu este pentru oricine. E foarte greu să stai departe de părinți, prieteni, familie, copii, nevastă, luni întregi, și colac peste pupăză să-ți găteșt...
3 motive să te înscrii într-un sindicat dacă lucrezi ca șofer profesio... Șoferii atât în România cât și în străinătate, ajung la un moment dat să se simtă păcăliți cu plata ori cu orele de muncă. Din punctul meu de vedere, șoferia este o meserie oarecum coruptă, rar de tot am auzit pe cineva care să lu...
(Video) Cum se încarcă mașinile pe un trailer? Cum arată 11 BMW-uri noi nouțe încărcate pe un trailer? Minunat arată dar cum ajung ele acolo, care este procedura de „îmbarcare” și de cât timp este nevoie pentru a duce la bun sfârșit operațiunea de încărcare a acestora? Ei bine...