SHARE

Salariile foarte mici din transporturi au cauze multiple, din punctul meu de vedere toată lumea este de vină: statul, patronii și șoferii în sine. Pare să fie un amalgam de motive tipice țării noastre pentru care salariile pentru șoferi au rămas cele mai mici din Europa. România este o țară în care nivelul de trai nu va crește niciodată la nivelul occidentului, pentru că nimeni nu facilitează acest lucru.

Pentru salariile mici din transporturi, de vină este în primul rând statul. Atunci când vrei să angajezi pe cineva în România și vrei să-i dai să zicem 2000 de euro salariu net, bani în mână, trebuie să mai plătești statului aproape încă un salariu, adică aproape alți 2000. Păi e clar că patronii români vor încerca să facă tot posibilul să țină afacerile pe minimul pe economie astfel încât să dea cât mai puțini bani la stat. Dacă statul nu facilitează angajările în transporturi, nu se va schimba niciodată nimic. Aceleași salarii de rahat vor exista pentru că niciun patron nu o să vrea să plătească două salarii atunci când angajează o singură persoană.

Patronul român de asemenea este de vină pentru nivelul scăzut al salariilor din transporturile Românești. De ce? Pentru că are aceeași mentalitate precum restul patronilor, indiferent de business: să muncească angajatul cât mai mult pe cât mai puțin. Am spus de multe ori că cel mai bun patron este acela care la final de lună vine și-ți dă cu un leu mai mult decât meriți. Nu știu câți dintre voi vă puteți lăuda cu așa ceva. Poate că s-ar schimba lucrurile și în România dacă în ciuda piedicilor puse de stat, patronii ar începe să lase mai mult de la ei și să pună mai mult la angajat. Lăcomia nu a fost niciodată potrivită, indiferent de situație sau de domeniu de aplicare.

Șoferul român în ultimă instanță poartă o parte din vina salariilor mici din breaslă pentru că acceptă să lucreze pe puțin. Păi la ce criză de șoferi e în România și-n străinătate, dacă aceștia ar pune piciorul în prag și ar cere salarii decente, sunt sigur că le-ar primi. Din păcate șoferii români NU SUNT UNIȚI, nu vor să facă parte din sindicate decât atunci când dau de belele și așa mai departe. Delăsare totală și din partea lor. E ok să accepți un salariu mic dacă nu ai de ales la un moment dat al vieții tale, dar acel moment trece. Vremurile grele vin în viețile noastre ca să treacă, nu ca să rămână… Atunci, de ce rămân șoferii să muncească la infinit pe bani puțini?

Articole Asemănătoare

Cum repari furtunurile de aer de la remorcă dacă le rupi din greșeală?... Să fii șofer profesionist nu e lucru simplu, se pot întâmpla o grămadă de nebunii pe parcursul unei zile normale de livrare, chiar dacă ai zeci de ani de experiență în spate. Una dintre cele mai interesante defecțiuni pe care l...
Ce trebuie să știi dacă vrei să începi o carieră de șofer profesionist... Pentru că pe cricul.ro există un interes din ce în ce mai mare pentru categoria ȘOFERI PROFESIONIȘTI, am zis să aducem în prim plan câteva interviuri cu camionagii celebri, români și nu numai, de pe YouTube. Astăzi, domnul Dani...
Proba practică (traseul) pentru obținerea categoriilor C, CE. Cum să o... Obținerea permisului de șofer profesionist (categoriile C, CE) nu este floare la ureche. Deși mulți dintre voi credeți că dacă aveți permis de conducere categoria B de ani de zile, o să vă descurcați fără probleme și ca șoferi pro...
De ce trebuie să fii foarte atent pe unde te bagi cu camionul Să fii șofer de TIR nu e floare la ureche mai ales internațional, unde trebuie să te bagi la încărcat sau descărcat prin toate cotloanele, prin toate satele uitate de lume. Problema este că deși străinii au o infrastructură rut...
Despre meseria de șofer de camion pe comunitate. Interviu cu Mihai Ion... Meseria de șofer profesionist pe comunitate pare să fie din ce în ce mai atrăgătoare pentru tinerii din România pentru că salariile sunt mult peste ce ar putea ei câștiga în țară, însă este totul numai lapte și miere pe TIR? Așa c...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here