Munca pe comunitate este foarte dificilă pentru că discutăm despre o meserie în care trebuie să fii mai mult decât șofer. Se propovăduiește la nivel social ideea că munca de șofer profesionist pe comunitate e trai bun, că stai toată ziua la volan și nu faci nimic, că vin banii și că te îmbogățești. Ei bine, nu este deloc așa iar în cele ce urmează veți lua contact cu 5 realități descurajante legate de această muncă pe comunitate pe care șoferii profesioniști începători le ignoră oarecum din dorința de a avea 2500 + de euro pe lună salariu.
5 realități DESCURAJANTE legate de munca pe comunitate pe care șoferii începători le ignoră
- O să muncești 15 ore pe zi. Nu 8, nu 10, nu 12. Puțini dintre cei care acced în breasla șoferilor profesioniști sunt conștienți de faptul că vor munci de două ori mai mult decât ar fi făcut-o la o fabrică sau ceva de genul. Programul de lucru al unui șofer profesionist se poate întinde la 15 ore.
- Trebuie să știi să gătești, altfel mori de foame. Nimeni nu va avea grijă de tine pe comunitate. Trebuie să știi să gătești, altfel o să ai probleme. Trebuie să știi să faci piața , să fii econom. Se poartă și conservele dar să mănânci 2-3 luni conserve, nu știu unde ajungi cu sănătatea.
- Un șofer începător o să ia multe amenzi. A conduce 8 ore pe zi nu e deloc ușor. Nu e ca și cum te-ai urca în mașina personală și te-ai duce la mare. Ca șofer profesionist pe comunitate o să conduci zilnic minim 8 ore, în țări mereu străine, unde există posibilitatea să greșești. Și o să fii amendat.
- Foarte probabil o să ai o pensie mică. Din păcate, tinerii care acced în această meserie nu se gândesc la viitor. Sunt oarecum vrăjiți de ideea că vor avea o sută de milioane pe lună salariu și nu-i mai interesează restul. Un sac de bani pentru niște oameni care mai mult de 1500 de lei/lună nu au văzut niciodată. Problema este că salarizarea prin firmele românești presupune salariul minim pe economie + diurnă. Taxe la stat se plătesc la nivel de minim pe economie deci, o să ai pensia minimă chiar dacă ai mii de euro pe lună salariu, diurna este ne impozabilă.
- Viața familială nu prea mai există. Atunci când stai plecat cu lunile prin străinătate, s-a zis cu prietenii și de multe ori cu familia. Vorba aia, ochii care nu se văd, se uită. Există și familii unite unde există înțelegere, dar de cele mai multe ori această meserie de șofer profesionist pe comunitate îți va aduce foarte multă singurătate.
[…] despre minusurile/dezavantajele acestei meserii, poți găsi mai multe detalii despre acest subiect AICI. Nu e totul doar lapte și miere în meseria de șofer profesionist, nu e doar despre grătare […]
Pct.5
Cu ce o ajuta pe amarata aia de scasa vorba mea calda dulce poate, atunci cand da de greu, ori are nevoie de o mana de bsrbat in casa?
Decat pe comunitate mai bine rup permisul il fac bucatii
Cine a scris articolul, vrea sa descurajeze oamenii sa munceasca, sa stea in tara pe salarii de nimic riscandusi viata pe gropile nationale A1 , referitor la soferii profesionisti sa sti ca unii au studii superioare si au vazut mai mult de 1500 de lei pe luna salar!!!
Bine ce a scris omul a scris foarte CORECT, nu a spus să nu mergeți pe comunitate ca munciți mult și luați bani puțini, părerea mea este mergeți toți pe comunitate vă convingeți pe pielea voastră pe urmă veniți la mine cu părerile!
Să le luăm pe rând:
”O să muncești 15 ore pe zi. Nu 8, nu 10, nu 12”
– Fals. Statisticile zic că nu se lucrează mai mult de 40 de ore pe săptămână. Sunt zile cu 15 ore dar și zile cu 2 ore sau chiar nici una.
”Trebuie să știi să gătești, altfel mori de foame. Nimeni nu va avea grijă de tine pe comunitate.”
Doar pe comunitate? Dar în România cine are grijă de tine? Să faci piața? Să gătești? Normal, ar fi ideal să știi să gătești oriunde. Dar dacă nu, înveți! Sau cumperi semipreparate. Sau mănânci la restaurant.
”Un șofer începător o să ia multe amenzi.”
De ce? Semnele sunt în străineză? Nu sunt aceleași reguli? Aaa că în România îți bagi picioarele în ele de legi și pe comunitate se respectă, că altfel se lasă cu amenzi? Da, asta e marea diferență.
Singurul punct corect și real e punctul 4. Dacă accepți la început un contract de România nu trebuie să ieși la pensie de acolo. Orice șofer cui o leacă de experiență își va da seama de cum stau treburile și își va face într-un timp relativ scurt (2 ani) un contract de Germania sau Olanda. Dacă te mai bagi și într-un sindicat puternic, lucrurile se schimbă considerabil.
Punctul 5 cu familia e clar că nu intră în discuție. Da e adevărat că dacă ai avea familie (nevastă, copii) o să te vadă mai rar pe-acasă. Dar articolul fiind despre tineri, nu prea au familii. Sau dacă au, după un efort inițial în care trebuie să stea departe de familie, se poate pune problema mutării familiei în așa fel încât nu doar munca să fie pe comunitate ci și locuința să fie în apropierea firmei angajatoare.