Home Colțul camionagiilor 5 realități DESCURAJANTE legate de munca pe comunitate pe care șoferii începători...

5 realități DESCURAJANTE legate de munca pe comunitate pe care șoferii începători le ignoră

3026
SHARE
Diurna

Munca pe comunitate este foarte dificilă pentru că discutăm despre o meserie în care trebuie să fii mai mult decât șofer. Se propovăduiește la nivel social ideea că munca de șofer profesionist pe comunitate e trai bun, că stai toată ziua la volan și nu faci nimic, că vin banii și că te îmbogățești. Ei bine, nu este deloc așa iar în cele ce urmează veți lua contact cu 5 realități descurajante legate de această muncă pe comunitate pe care șoferii profesioniști începători le ignoră oarecum din dorința de a avea 2000 de euro pe lună salariu.

5 realități DESCURAJANTE legate de munca pe comunitate pe care șoferii începători le ignoră

  1. O să muncești 15 ore pe zi. Nu 8, nu 10, nu 12. Puțini dintre cei care acced în breasla șoferilor profesioniști sunt conștienți de faptul că vor munci de două ori mai mult decât ar fi făcut-o la o fabrică sau ceva de genul. Programul de lucru al unui șofer profesionist se poate întinde la 15 ore.
  2. Trebuie să știi să gătești, altfel mori de foame. Nimeni nu va avea grijă de tine pe comunitate. Trebuie să știi să gătești, altfel o să ai probleme. Trebuie să știi să faci piața , să fii econom. Se poartă și conservele dar să mănânci 2-3 luni conserve, nu știu unde ajungi cu sănătatea.
  3. Un șofer începător o să ia multe amenzi. A conduce 8 ore pe zi nu e deloc ușor. Nu e ca și cum te-ai urca în mașina personală și te-ai duce la mare. Ca șofer profesionist pe comunitate o să conduci zilnic minim 8 ore, în țări mereu străine, unde există posibilitatea să greșești. Și o să fii amendat.
  4. Foarte probabil o să ai o pensie mică. Din păcate, tinerii care acced în această meserie nu se gândesc la viitor. Sunt oarecum vrăjiți de ideea că vor avea o sută de milioane pe lună salariu și nu-i mai interesează restul. Un sac de bani pentru niște oameni care mai mult de 1500 de lei/lună nu au văzut niciodată. Problema este că salarizarea prin firmele românești presupune salariul minim pe economie + diurnă. Taxe la stat se plătesc la nivel de minim pe economie deci, o să ai pensia minimă chiar dacă ai mii de euro pe lună salariu, diurna este ne impozabilă.
  5. Viața familială nu prea mai există. Atunci când stai plecat cu lunile prin  străinătate, s-a zis cu prietenii și de multe ori cu familia. Vorba aia, ochii care nu se văd, se uită. Există și familii unite unde există înțelegere, dar de cele mai multe ori această meserie de șofer profesionist pe comunitate îți va aduce foarte multă singurătate.

Articole Asemănătoare

Simulator TAHOGRAF – învață tahograful digital înainte să te ang... E la modă ca șoferii începători să învețe timpii de lucru DUPĂ ce intră în pită, după ce se angajează iar eu unul nu sunt de acord cu această practică. Păi cum ar fi ca un medic să învețe să opereze pe creier DUPĂ ce primește lice...
Funcții Maponia – de ce consider această aplicație indispensabilă pent... Cred că România este prima țară din UE în ceea ce privește numărul șoferilor profesioniști. Nu este ceva rău, există o criză reală de șoferi profesioniști în Europa în acest moment, așa că nu este nimic ciudat în faptul că tot mai...
De ce salariile pentru șoferii de camioane sunt și vor fi mici în cont... Meseria de șofer profesionist este de obicei bine plătită dar nu în țară, ci imediat cum depășești granițele României. Nu prea are importanță pentru cine vei lucra în afara țării (că-i firmă românească/străină), vei avea asigurat ...
(+18) Cele mai bune clipuri marca Mihai Ionel Dacă tot s-au supărat interneții pe mine pentru că l-am promovat pe Mihai Ionel, iar eu la aflarea veștii era să intru într-o depresie și să mă spânzur de lustra din sufragerie cu cureaua de la pantaloni, am zis să mai facem un ar...
Despre YouTube și camioane cu Marius Ursu Pe Marius Ursu l-am văzut întâmplător pe YouTube în urmă cu puțin timp (câteva luni) și mi-au plăcut foarte mult clipurile lui. El face parte dintr-o generație oarecum nouă de camionagii, generație care pe lângă faptul că investeș...