SHARE

Mi-am imaginat pentru o secundă faptul că transporturile din România sunt la aceleași nivel cu cele din Europa. Știu, e o UTOPIE, un scenariu de film SF sau ceva de genul dar cine știe. Poate cândva o să aibă loc o revoluție care va regla multe aspecte legate de transporturi în România. Haideți să trecem în revistă câteva lucruri care ar trebui să se schimbe astfel încât să ajungem și noi ca vesticii.

Școlarizarea, salarizarea, magnetul. Revoluția transporturilor în România

Școala de șoferi  – din păcate, școala de șoferi în România este o glumă proastă. Se fac câteva ore doar cu camionul și alte câteva cu remorca. Din punctul meu de vedere, șoferii români sunt foarte slab pregătiți față de cei care ies pe porțile școlilor de șoferi din străinătate. Aici, oamenii vor să ia permisul cât mai ieftin iar școlile s-au adaptat acestei „cerințe”. Într-o țară normală, școala de șoferi categoriile C, CE, și D nu e o glumă, se fac zeci de ore de practică…

Atestatul profesional – oare câți șoferi profesioniști care au deja atestat CPC sau CPI sunt în stare să promoveze examenul pe bune din moment ce grupurile de șoferi de pe Facebook sunt pline de întrebări ce au legătură cu programul de condus, pauze, amenzi, etc? Din punctul meu de vedere atestatele profesionale trebuie luate pe bune, exact ca-n străinătate. Fără șpagă, fără pile.

Salarizarea – gata cu minimul pe economie + diurnă 60 de euro pe zi. Șoferii români care se angajează la firme românești au nevoie și de pensii, nu doar de salariu. Salarizarea trebuie să se schimbe o dată pentru totdeauna, trebuie aliniată salarizării din UE. Știu că asta înseamnă mai mulți bani la stat și mai puțini în buzunarele patronilor, dar e un pas pe care transporturile din România trebuie să-l facă.

Magnetul – în momentul în care se va face pușcărie pentru folosirea magnetului sau a telecomenzii sau al oricărui alt dispozitiv de alterare a datelor înregistrare de tahograful digital, nimeni nu va mai spune „păi m-a obligat șeful”… Oamenii se vor gândi mult mai bine înainte să pună cu mâna lor magnetul. Momentan, se pare că naivitatea + prostia încă mai domnesc în România.

Sindicatul – acolo unde există sindicate puternice, șoferii sunt atât respectați de către Guverne, dar au și salarii destul de bune. Cu alte cuvinte, drepturile lor sunt respectate. În România sindicatele par plecate în concediu, altfel nu-mi explic de ce la ora actuală șoferii sunt plătiți ca necalificații, respectiv cu minimul pe economie pe țară. Atestatul de transport marfă este o calificare. Sindicatele pot să schimbe legi, cu condiția să-și dorească cu adevărat.

Tahograf 3.5T – e nevoie de asemenea aparate pe dube întrucât șoferii de 3.5 tone sunt cei mai exploatați. Conduc câte 10-12 ore pe zi, „obligați” bineînțeles de patroni și devin atât criminali cât și sinucigași. Și chestia asta trebuie să fie stopată cumva. Prin introducerea aparatului tahograf pe 3.5T, șoferii vor putea fi monitorizați în ceea ce privește timpii de conducere și repaus.

Practic, e nevoie de o mentalitate nouă, din care să dispară slugărnicia și miloaga, dar și nesimțirea, tupeul și analfabetismul. E nevoie de o generație de șoferi care să vină din spate și să înțeleagă faptul că magnetul te face să muncești mai mult pe aceiași bani, că aderarea la sindicat fără să ai nevoie imediat de el nu sunt bani pierduți și așa mai departe…

Articole Asemănătoare

Câteva sfaturi cruciale pentru șoferii profesioniști începători După ce ai ieșit din școala de șoferi, după ce ai făcut rost de atestatele profesionale și cardul tahograf, a sosit momentul să te duci să te angajezi la o companie de transport marfă național și/sau internațional. Datorită crizei...
De prin parcări adunate – carte de camionagiu Astăzi am onoarea să vă prezint cartea De prin parcări adunate, de Cosmin Vicențiu Chiriță aka Florin Alin. Am comandat-o și eu în urmă cu câteva zile după ce am auzit despre ea vorbindu-se online și am avut o surpriză destul de p...
(Video) Cel mai periculos job pentru un camionagiu Meseria de șofer pe camion este în sine una destul de periculoasă comparativ cu munca de birou spre exemplu. Mereu ești în trafic, unde, o mică neatenție poate provoca o adevărată tragedie. Din păcate, chiar dacă în ultimii ani pe...
Cine este de vină pentru salariile mici din transporturi? Statul, patr... Salariile foarte mici din transporturi au cauze multiple, din punctul meu de vedere toată lumea este de vină: statul, patronii și șoferii în sine. Pare să fie un amalgam de motive tipice țării noastre pentru care salariile pentru ...
Cele mai bune clipuri de pe YouTube ale lui Daniel Cimpoeru Daniel Cimpoeru are unul dintre puținele canale de YouTube din România în care găsești materiale legate de drepturile șoferilor, de legislația muncii, de sfaturi pentru începători, programul de lucru, manevre cu autocamionul și aș...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.