SHARE

Am, observat că există multă „vâlvă” pe internet și pe YouTube în general, despre autoutilitare IVECO, fie că discutăm despre dubițe de marfă sau camioane. Foarte multă lume vorbește din auzite și răspândește niște zvonuri nu tocmai reale legate de această companie care are în spate o istorie destul de bogată.

Brandul IVECO a luat naștere în anul 1975 prin fuziunea a cinci mari companii din Italia Franța și Germania, și a reușit să se impună pe piață cu autoutilitare precum Daily (dube), Eurocargo (camioane), Stralis (cap tractor) sau Trakker (utilitare pentru cariere și șantiere). Așadar, dacă aveți de gând să vă cumpărați autoutilitare IVECO pentru firma voastră de transport pentru prima dată dar sunteți oarecum puși pe gânduri de unii și alții, în cele ce urmează veți vedea 4 motive pentru care fuga de IVECO nu este absolut deloc justificată.

De ce NU este justificată fuga de IVECO?

  1. La capitolul înmatriculări autoutilitare noi și second hand în România, IVECO este pe podium. Am aruncat o privire peste înmatriculările de autoturisme noi și second hand în România, pe luna martie a acestui an. Informațiile sunt publice și se pot descărca dacă sunteți interesați. Pe primul loc la înmatriculări este Mercedes cu 956 de autoutilitare într-o lună de zile, urmată de Ford cu 816 bucăți și, pe locul trei IVECO cu 675 de bucăți. Se pare că în realitate, lumea nu prea fuge de IVECO, din contră, pare să fie un brand foarte fiabil.
  2. MAPN a cumpărat 173 de camioane militare 6×6 de la IVECO. Bănuiesc că Ministerul Apărării Naționale nu ar fi acceptat la licitația publică o companie precum IVECO dacă nu ar fi fost în stare să producă autoutilitare bune. Relația dintre IVECO și MAPN durează datează încă din anul 2015, când compania italiană a mai livrat 29 de camioane 6 x 6 și 8 x 8. Contractul pentru 173 de camioane are o valoare de 131 de milioane de lei fără TVA iar comanda va fi finalizată până sfârșitul anului 2018. Camioanele ce vor fi livrate: IVECO M250.
  3. IVECO a fost numit TRUCK OF THE YEAR în 2013 și 2016. Foarte multe premii a luat IVECO de-a lungul timpului, De exemplu, în 2013 a fost desemnat TRUCK OF THE YEAR cu Stralis, VAN OF THE YEAR cu Daily în 2015 și din nou TRUCK OF THE YEAR cu Eurocargo în 2016. Dacă își imaginează cineva că aceste titluri au fost primite degeaba, se înșală groaznic. În spatele lor sunt niște analize foarte bine concepute.
  4. Cei care comentează negativ în online despre IVECO sunt majoritate șoferi. Adevărul este că la capitolul confort, camioanele IVECO nu sunt cele mai bune. Nici nu ar avea cum să fie pentru că ele au fost proiectate pentru a-și face treaba cât mai bine și, cel mai important, pentru a aduce profituri. Problema este că orice camion prost întreținut poate să devină subiect de critică pentru un șofer, însă ce trebuie reținut este faptul că în transporturi, cel mai mult contează fiabilitatea camioanelor și profitul general. Orice companie va căuta să cumpere camioane ieftine, ieftin de întreținut, cu consum bun care să le aducă profit maxim iar IVECO asta face.

Acestea sunt cele mai importante motive pentru care după părerea mea, fuga de IVECO nu este justificată. Atât timp cât există un business, există interesul de a maximiza profitul. Șoferii, într-adevăr, poate vor găsi mereu nod în papură unor autoutilitare ce trebuie să se încadreze într-un anumit price point, însă trebuie să înțeleagă faptul că de obicei, confortul costă și costă destul de mult. Probabil când vor deveni și ei patroni la rândul lor, vor opta tot pentru niște autoutilitare ieftine cu care să-și facă treaba astfel încât să rămână cu cât mai mult profit în buzunar.

Voi ce părere aveți? Dacă ați avea un business și ați fi nevoiți să alegeți o marcă de autoutilitară, că-i dubă sau camion, irelevant, ce ați alege? Ați merge pe genul acesta de autoutilitare de buget precum IVECO, Ford, Volkswagen, sau ați ține morțiș să plătiți mult mai mulți bani pentru ceva ce la final de lună vă va aduce mai puțini bani în buzunare. De exemplu, să nu uităm cam cât costă reviziile pe la Mercedes, că tot e brandul din capul listei la înmatriculările pe martie.

Articole Asemănătoare

GrassuTatae3 – unul dintre cei mai simpatici camionagii români de pe Y... După ce l-am descoperit pe Mihai Ionel, un camionagiu român de comunitate foarte simpatic, am dat și peste GrassuTatae3. După ce i-am urmărit câteva clipuri, am ajuns la concluzia că merită un articol de prezentare în secțiunea ca...
Donații pentru Daniel Cimpoeru Fraților, vreau să vă anunț o treabă. Daniel Cimpoeru și-a făcut un cont de PayPal în care acceptă donații. Nu vă speriați, omul nu cere, acest anunț este inițiativa mea prin care încerc să recompensez munca depusă de el în mediul...
(Video incredibil) N-ai fi crezut că trece, nu? Să conduci un autobuz nu este un job tocmai simplu dar atunci când trebuie să treci printr-un asemenea loc, parcă lucrurile devin și mai ridicole. Pe cuvântul meu, nu degeaba acest clip a strâns 11 milioane de vizualizări. Este vo...
Cine este de vină pentru salariile mici din transporturi? Statul, patr... Salariile foarte mici din transporturi au cauze multiple, din punctul meu de vedere toată lumea este de vină: statul, patronii și șoferii în sine. Pare să fie un amalgam de motive tipice țării noastre pentru care salariile pentru ...
LISTA AMENZI ISCTR – depășire program, pauze incomplete, etc (OG 37/20... ART. 8 (1) Urmatoarele fapte reprezinta incalcarile dispozitiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 si, dupa caz, ale Acordului AETR, carora le sunt aplicabile dispozitiile art. 6 alin. (1) lit...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here