SHARE

2018 a însemnat vise împlinite – pentru cine? Pentru cei care au crezut dintotdeauna în conceptul de familie. Pentru cei care nu s-au dat niciodată înapoi de la muncă, pentru cei care s-au străduit ca în fiecare dimineață să devină o versiune mai bună a celei întruchipate cu o zi în urmă.  2018 a însemnat vise îndeplinite pentru oamenii care au decis să muncească suficient de mult cât să se asigure că la final de an când toată lumea trage linie și se uită înapoi, viața lor să fie acolo unde și-au imaginat-o în urmă cu douăsprezece luni. Cred că oricine își poate îndeplinii visele dacă-și le dorește cu adevărat.

2018 a însemnat schimbare – pentru cine? Pentru cei care au avut curaj să pună piciorul în prag și să spună pe un ton autoritar „EU VREAU MAI MULT DE LA MINE, ȘI DE LA VIAȚĂ”. Din păcate, viața de șofer în România nu este simplă, însă ea se poate transforma în viața de șofer în UK dacă-ți dorești cu adevărat. E dificil să stai departe de prieteni și de familie, însă fiecare este liber să aleagă în viață viitorul pe care și-l dorește. Până la urmă, șoferia este o meserie pe care DOAR oamenii cu adevărat puternici o acumulează sub formă de experiență pe cartea de muncă. Pe Silviu l-am cunoscut în urmă cu mult timp și, da, omul confirmă. Din punct de vedere psihologic, este unul dintre cei mai puternici oameni pe care i-am cunoscut vreodată. Viața e o luptă continuă, indiferent unde se află câmpul de bătălie, în RO sau UK.

Silviu s-a făcut cunoscut pe YouTube în urmă cu mult timp, pe când făcea curse pe intern. Dacă cumva vă este dor de un truckvlogger care face curse pe România, îl mai avem (încă) pe SKYL3D. Omul lucrează pe țară cu camionul său, afacere de familie dar mai face din când în când câte-o ieșire prin vecinătate. SKYL3D este din punctul meu de vedere unul dintre cei mai buni truckvloggeri din România și sunt convins că în anul ce tocmai a început, canalul său de YouTube va avea parte de o explozie.


Și DriverDey (aka Andrei Popescu) a avut parte de o schimbare destul de importantă anul acesta, a început să lucreze la o altă companie pe un Renault Magnum. Omul și-a făcut un renume prin cursele de Spania-Europa pe care le parcurge demult iar schimbarea firmei este cu siguranță pentru el un nou start.

2018 a însemnat început – maeștri ai truckvlog-ului precum Mihai Ionel, LEO  sau Adrian Cătălin au deschis apetitul și altor camionagii români pentru YouTube. Au apărut în prim plan oameni precum Daniy El Rayo, BIG MAN, Ionuț Măgădan sau SAKKE GB. Oameni care la rândul lor vor să arate cu ce se mănâncă șoferia în realitate pentru că ETS2 pentru mulți pare floare la ureche. Sunt începători pe YouTube dar veterani în șoferie. De exemplu, de la Daniy El Rayo poți să înveți atât cum să pui un container cu picioare pe camion sau pe remorcă, dar și cum să fii un om mai bun. În fond și la urma urmei, prin prisma vlogurilor, noi, publicul, ajungem să cunoaștem și omul din spatele camerei iar Daniel e un om bun. Și nu spun asta doar pentru că este pocăit.

La BIG MAN poți să vezi cum e viața de șofer pe Italia. În ultima vreme face destul de multe vlog-uri destinate românilor plecați la muncă în Italia pentru că, din cât am înțeles, acolo s-a dat o lege care afectează diaspora: oamenii nu mai pot circula cu mașinile înmatriculate în România mai mult de 60 de zile. Mă bucur să văd că cineva se implică să ajute alți români, se întâmplă destul de rar „dacă nu iese ceva”.

De la Ionuț Măgădan poți să vezi cum stă treaba pe UK. E începător pe YouTube dar știe cu ce se mănâncă meseria de șofer. Știu, veți spune că tot pe UK și el, că avem deja destui truckvloggeri din acea regiune, însă eu unul sunt de părere că două bătăi strică, nu informație venită din aceeași direcție…

Iar Sakke GB… Hmmm… Despre el ar fi mai multe de spus pentru că omul este un fenomen. De la SAKKE poți să înveți nu doar despre șoferie dar și despre YouTube în sine. În mai puțin de 6 luni a ajuns aproape majoritatea truckvloggerilor cu vechime și chestia asta spune mai mult despre el decât aș putea eu povesti timp de o oră. Toți sunt tineri, toți sunt transparenți, toți au chef de muncă și veți vedea în timp că ei vor fi piatra de temelie pentru schimbarea mentalității șoferului român.


Spuneam mai devreme că în UK se pare că apar tot mai mulți truckvloggeri, l-am descoperit recent și pe Cobra47, sau IceMan sau Florin Constantin, care aduce în prim plan nu doar viața de șofer în acel colț de lume, ci și traiul propriu zis în UK. Vedeți la el pe canal video legate despre chiria în Anglia, despre schimbarea permisului de conducere  și multe altele. Cobra 47 este din punctul meu de vedere un canal de YouTube cu mult potențial pentru 2019 întrucât are în spate un personaj matur și echilibrat, capabil să transmită informații utile.

2018 a însemnat și sfârșit – din păcate. Ionuț aka BlueSky ne-a părăsit. Omul nu mai postează pe YouTube, s-a retras, și a anunțat pe LIVE-ul lui Daniy El Rayo faptul că nici nu prea are de gând să revină prea curând. Sincer să fiu, eu cred că lumea îi simte lipsa în sfera truckvlog.

Ne lipsește pozitivitatea lui, ne lipsește buna lui dispoziție, ne lipsesc camioanele din Noua Zeelandă, ne lipsesc glumele cu lămâi și pepeni pe care le făceam mereu pe live-urile lui. Care să fie adevăratul motiv pentru care s-a retras? Nu știu, este decizia lui și o respectăm, însă trebuie să-i transmitem și acest mesaj, că ne este dor de el online. Până să-l revedem online, în avem tot în Noua Zeelandă pe alt Ionuț, Rominu22. Cu o istorie destul de bogată în spate, cu bună dispoziție și credință în Dumnezeu, Rominu22 a rămas singurul care ne mai transmite vibrații pozitive Made in Romania din acel colț de lume. Așadar, BlueSky, 2019 sper să fie un an de revenire pe YouTube pentru tine.

2018 a însemnat încoronare – fraților, regele șoferilor a început să se ocupe de canalul de YouTube. Adrian Cox a apărut în peisaj cu multe pamflete dar și adevăruri legate de meseria de șofer profesionist. Există lume care nu gustă umorul lui, există lume care râde. Până la urmă, umorul prin ironie, sarcasm sau satiră nu este accesibil claselor sociale inferioare, clase sociale care „se râde” doar la glume de genul Vacanța Mare. Cât despre materialele lui legate de meseria de șofer profesionist, cine le urmărește, o să găsească multe idei utile pe care Adrian Cox, le transmite de multă vreme prin online-ul românesc. Cine știe, poate lucrurile se vor urni și din cauza lui…

2018 a însemnat comunitate – cei care au vrut să vadă cu ce se mănâncă comunitatea în 2018, au avut ocazia să o facă prin prisma celor doi maeștri: Mihai Ionel și LEO. Comunitatea este un stil de viață, nu un job, și chiar dacă nimeni dintre cei care o practică nu o recomandă, ea ajunge să fie punctul zero pentru mulți șoferi profesioniști începători. Se spune că această comunitate este o pușcărie, ori un fel de armată… Oricum ar fi, #respect pentru cei care au tăria să o facă. Nu e deloc ușor să fii departe de familie, de prieteni, nu e ușor să lucrezi cu străinii în locuri în care nimeni nu te poate ajuta la necaz, ori nimeni nu te poate salva din calea primejdiei.

2018 a însemnat tragedie – comunitatea truckvlog a fost zguduită anul acesta de câteva evenimente destul de tragice. Chiar dacă unele dintre ele nu au neapărat legătură cu șoferia la nivel profesional, au fost evenimente care s-au întâmplat pe șoselele din Europa. (accidentul din Ungaria, podul de la Bologna, cisterna). Toată lumea a vorbit despre aceste evenimente la nivel de online și a crescut astfel nivelul de conștientizare asupra pericolelor care pot avea loc pe șosele atât timp cât ești în spatele unui volan.

#odihnește-teBOBOCEA

2018 a însemnat lege – șoferia, așa cum se practică ea în România în acest moment este departe de ce trebuie să fie în realitate. Legile după care funcționează transporturile românești sunt oricum anapoda, iar faptul că cei care ajung în câmpul muncii nu le cunosc absolut deloc, a dus de-a lungul timpului la dezastru. Plata la kilometru, magnetul, diurna, sunt aspecte care trebuie să dispară din prim plan iar oameni precum Daniel Cimpoeru au reușit din punctul meu de vedere să miște lucrurile în direcția care trebuie. Șoferia înseamnă și Regulamentul 561, dar și Codul Muncii. #RESPECT pentru cei care luptă zilnic ca să facă lumea din jur, un loc mai bun.

2018 a însemnat curaj – Simion a revenit atât în șoferie cât și în sfera truckvlog. Omul a avut parte de un accident iarna trecută și a stat de-o parte de camioane o vreme. Anul acesta însă, iată că a revenit în forță și aduce în prim plan videoclipuri din una dintre cele mai dure țări din lume pentru șoferi: NORVEGIA. Zăpadă multă, gheață la greu, și un om mai mult decât calm în spatele camerei care transmite întotdeauna un gând bun și pozitivitate.


A, și a mai revenit cineva în online-ul truckvlog. Mau, Mau Bistrițeanu a făcut câteva live-uri pe Facebook și a spus că se gândește destul de serios să revină și pe YouTube. Noi, îl așteptăm. Omul este o adevărată legendă în sfera truckvlog și cred că în acest moment, avem nevoie și de el pe YouTube.

2018 a însemnat câștig pe merit – este vorba despre Marian Valentin, cunoscut pe YouTube și drept GrassuTatae3. Omul a reușit să umple remorca cu cumetrași și să câștige o grămadă de cupe anul acesta cu al său Batman. Conduce cu siguranță unul dintre cele mai frumoase camioane din România la ora actuală, însă succesul său pe YouTube are legătură mai mult cu omul din spatele camerei. Colaborările sale cu youtuberi precum Ovidiu Pop sau GajuKID chiar dacă sunt opuse domeniului său de activitate, au mai schimbat oarecum peisajul și au reușit să aducă ceva nou pentru fanii fenomenului truckvlog. Marian Valentin a câștigat pe merit o comunitate frumoasă care are toate șansele să devină în 2019 cea mai mare din sfera truckvlog.

În acest moment, doar Marius Ursu îl mai depășește din punct de vedere al cifrelor și, cine știe, poate anul acesta vom vedea și o revenire a Ursului pe YouTube, cu LIVE-uri și toate cele cum avea obiceiul să facă cândva . Se simte lipsa lui Marius Ursu din peisaj DAR, așa cum spune și el în clipurile pe care reușește să le mai urce online, familia și jobul sunt mereu înaintea YouTube-ului.

2018, pentru comunitatea truckvlog a însemnat… EVOLUIȚIE. Toată lumea s-a străduit să avanseze, să evolueze, să vină în prim plan cu materiale din ce în ce mai calitative iar cest lucru a ambiționat și pe alții să pună bazele unui canal de YouTube. Curios cine va ieși la rampă în 2019, care sunt truckvloggerii care vor decide anul acesta să pună bazele unui canal de YouTube? Dar voi? Ce părere aveți despre truckvloggerii din România, despre canalele lor de YouTube, despre materialele postate de ei online? Aștept răspunsurile voastre în secțiunea de comentarii de mai jos.

Articole Asemănătoare

Canalul de YouTube sau pagina de Facebook – cartea de vizită perfectă ... Deși acum vreo 5 ani nu mulți erau cei care îndrăzneau să deschidă un canal de YouTube adresat șoferilor începători, astăzi cea mai mare platformă destinată creatorilor de conținut video este plină de asemenea canale. Am spus de m...
Pensie vs Diurnă cu Daniel Cimpoeru Daniel a atacat încă o dată subiectul acesta al diurnei, în forma în care este ea folosită de către transportatorii români care fac curse internaționale. Foarte bune ideile împărtășite în acest clip pe care vă invit și pe voi s...
Aceasta este adevărata viață pe COMUNITATE Am spus de multe ori faptul că viața pe comunitate nu este doar grea, ci efectiv nu este pentru oricine. E foarte greu să stai departe de părinți, prieteni, familie, copii, nevastă, luni întregi, și colac peste pupăză să-ți găteșt...
De prin parcări adunate – carte de camionagiu Astăzi am onoarea să vă prezint cartea De prin parcări adunate, de Cosmin Vicențiu Chiriță aka Florin Alin. Am comandat-o și eu în urmă cu câteva zile după ce am auzit despre ea vorbindu-se online și am avut o surpriză destul de p...
Meseria de camionagiu poate să fie și foarte periculoasă, nu doar băno... În România tinerii și oamenii în general pleacă să lucreze în transporturi pe camioane din cauza banilor. Să nu o dăm cotită că vezi doamne, ce mare pasiune au românii pentru TIR-uri, cum le-a plăcut lor de mici să se joace cu cam...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.