SHARE

Problema pregătirii profesionale – SOLUȚIE: școala de șoferi serioasă cu zeci de ore de conducere. Nu am înțeles niciodată cum anumite entități comerciale se pot numi „școli de șoferi” atât timp cât pentru categoria C elevii fac 2-3 ore, pentru categoria E fac 2-3 ore și așa mai departe. Prea multă neseriozitate a apărut uneori și din cauza elevilor.

Problema atestatelor profesionale – SOLUȚIE: să se acorde doar celor care le merită, celor care au învățat. Fraudarea acestor examene a adus la suprafață o clasă de șoferi neprofesioniști, care din păcate nu știu cât au voie să conducă sau cât trebuie să facă pauză. Șoferii s-au transformat în chirurgi care învață să opereze pe cord după facultate.

Problema salarizării șoferilor – SOLUȚIE: să se modifice Codul Muncii cum s-a modificat pentru cei din construcții (OUG 114/2018). Cum acolo au crescut minimul pe economie la 3000 de lei brut + taxe reduse astfel încât salariul net să fie undeva la 2300 RON, așa să crească și la șoferi, mai ales că aceștia dețin atestate profesionale. E foarte simplu.

Problema cartoanelor – sau a companiilor de transport foarte mici care au făcut un obicei din jumulirea șoferilor și în punerea pe butuci a prețului pe km. SOLUȚIE: introducerea capitalului social minim de 200.000 de euro la înființarea unei companii de transport. Cine știe să facă business și are cu ce, să facă, cine nu, să lase jumulitul șoferilor. Poate vi se pare o cifră mare 200.000 de euro, dar să fim serioși, un camion nou costă cam 100.000 de euro.

Problema prețului/km – SOLUȚIE: stabilirea prin Ministerul Transporturilor a tarifului minim de referință, reglementarea lui conform cerinței pieței o dată la 3 luni și anularea licenței de transport pentru companiile care merg sub prețul pieței, sub acest tarif unic.

Problema magnetului – SOLUȚIE: anularea permisului de conducere și interzicerea celor prinși în fapt să mai conducă vreodată pe teritoriul țării. În cazul în care se produc pagube materiale iar camionul are magnetul pus, de la 1 la 3 ani de închisoare. În cazul în care există victime supraviețuitoare: de la 5 la 10 ani de închisoare. Pentru decese, fapta să fie încadrată ca omor, și să se meargă până la pedepse de 25 de ani de închisoare, fără milă. Fără milă.

Articole Asemănătoare

Cauți să cumperi o mașină? Iată de ce trebuie să stai departe de cele ... Probabil ați văzut cu toții acele mașini la preț mult mai mic pe internet, de vânzare evident, care sunt avariate și pentru care se cer mult mai puțini bani față de mașinile în stare perfectă de funcționare. Poate că pentru uni...
Samsarul de târg   Mi-am făcut un obicei să mă duc prin târgul auto din Drobeta Turnu Severin în fiecare weekend. Nu ca să cumpăr, ci ca să fac rost de povești pentru acest blog. Astăzi am fost prezent din nou, iar întâmplările ciudate...
TOP găinării auto românești, UNICE în lume Se spune despre România că este țara tuturor posibilităților. Nu știu dacă este chiar așa, însă ce știu este faptul că atunci când vine vorba despre sectorul auto, suntem UNICI ÎN LUME cu vreo câteva obiceiuri, obișnuințe. Veți ve...
De unde vine nevoia de cârpeală? Românii sunt obișnuiți să-și cârpească mașinile, nu să le repare. Întotdeauna i-am admirat pe occidentali pentru faptul că au mașini foarte întreținute pe care le duc la service în momentul în care se strică, străinii nu obișnuies...
Mașina ta se transformă într-un cuptor pe timp de vară? Iată cum scapi... Din păcate, în România temperaturile vara ating valori critice de +42 grade Celsius la umbră. La soare e clar că vor fi aproape de 48 iar în mașinile noastre lăsate cu orele în soare ne cam fierbe sângele în vene atunci când urcăm...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.