Home Colțul camionagiilor Dezavantajele manipulării aparatului tahograf

Dezavantajele manipulării aparatului tahograf

7833
cartela tahograf

Încă există în România foarte mulți angajatori care reușesc să-și convingă într-un fel sau altul angajații, să folosească diverse metode pentru manipularea tahografului (magnet, telecomandă, etc). Ceea ce uită acești angajatori să spună șoferilor care din neștiință ori slăbiciune, acceptă să facă astfel de măgării, sunt dezavantajele.

Nu-i nimic, am făcut o listă cu aceste dezavantaje, poate ajunge pe la toți începătorii care ar putea vedea folosirea magnetului drept o obligație de serviciu. Nu este fraților nimic obligatoriu, nu vă poate obliga nimeni să faceți așa ceva.

Dezavantajele manipulării aparatului tahograf

  1. În cazul unui accident soldat cu victime, intri la pușcărie. Majoritatea angajatorilor reușesc să-și convingă angajații să pună magnetul motivând că dacă se întâmplă ceva, plătesc ei amenda. Evident, nu apare discuția despre accidente rutiere în care ansamblul poate fi implicat. Acolo șoferul este direct răspunzător iar dacă cumva se întâmplă să existe un accident cu victime, respectiv cu decese, manipularea tahografului va fi o abatere suficient de nasoală astfel încât să arunce circumstanțe agravante peste întreg evenimentul. Pușcăria este inevitabilă și mai mult ca sigur NU patronul va fi cel care își va face bagajele.
  2. Muncești mai mult pe aceiași bani. Sau pe o brumă de bani extra. Eu unul nu am putut să înțeleg niciodată cum de unii oameni nu-și dau seama de faptul că manipularea tahografului îi face să muncească mai mult, pe aceiași bani. Sau pe un pic mai mult dar în niciun caz pe cât trebuie. Parcă nu ar fi suficient faptul că perioada de serviciu a unui șofer profesionist se duce în 15 ore zilnic, unii angajatori au de gând să tragă câte 20 de ore/zi de un șofer. Pentru ce? Pentru aceiași bani de cele mai multe ori, sau pentru câteva sute de lei extra.
  3. Riscul de a lua țeapă este foarte mare pentru că nu poți dovedi cât ai muncit. În momentul în care este pus magnetul, tahograful nu mai înregistrează ce trebuie. Cum vei demonstra în instanță că tu ai muncit de te-ai rupt în cazul în care omul nu vrea să-ți mai dea banii? Țepele sunt la ordinea zilei în România pentru că se folosește magnetul la greu și șoferul nu poate să demonstreze că a muncit. Nici sindicatele nu pot ajuta atunci când se întâmplă minunea asta. Magnetul este scenariul perfect pentru cei care vor să dea țeapă șoferului. Discutăm despre oameni care din start au păcăleala, mânăria în gând, nu?
  4. Amenda aplicată de ISCTR este destul de mare, sunt șanse mari să fii lăsat baltă. Toți angajatorii la care te duci să te angajezi și-ți spun că la ei e cu magnet, îți spun și că dacă se întâmplă să fii prins, vor plăti ei amenda. Evident, e plin internetul de oameni care se plâng că au fost lăsați cu fundu-n baltă de către acești angajatori care se lăudau cândva că în caz de ceva, plătesc ei. Și dacă pe România paguba este de câteva mii de lei, în străinătate s-a auzit de cazuri în care pentru magnet s-au dat amenzi și de 10.000 de euro.

Așadar, atunci când mergeți la angajare și auziți de magnet, maimuță, mai multe carduri, telecomandă, „dacă se întâmplă ceva eu plătesc amenda”, gândiți-vă de 10 ori înainte să intrați în acest joc. Aveți numai de pierdut.

Previous articleAvocat în drept comercial din București – când ne este cu adevărat util?
Next articleEnergia solara – aspecte important de stiut inainte de montarea panourilor ce o utilizeaza
Impatimit al automobilismului, adept al condusului corect si al disciplinei in trafic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.