Home Colțul camionagiilor Cum a arătat 2019 pentru marii transportatori din România, comparativ cu perioada...

Cum a arătat 2019 pentru marii transportatori din România, comparativ cu perioada 2017-2018

785

Înainte să discutăm despre statistici și să tragem concluzii despre direcția în care se îndreaptă transporturile din România, trebuie să definim puțin conceptul „marii transportatori”.

Marii transportatori = companii care au sute de camioane înmatriculate în România, care au capacitatea financiară să achiziționeze flote întregi o dată la câțiva ani. În funcție de statisticile înmatriculărilor de camioane noi în România, ne putem da seama dacă treburile merg bine sau nu.

Astfel, am făcut o analiză legată de aceste înmatriculări de camioane noi, pe care am comparat-o cu statistica din 2017-2018. Este unul dintre modurile din care ne putem da seama încotro se îndreaptă transporturile românești. Spre mai bine? Spre mai rău? Haideți să vedem despre ce este vorba.

Așadar, conform staticilor de mai sus, companiile de transport din România au dus-o chiar foarte bine din iunie 2018 până în iunie 2019, înregistrând creșteri de înmatriculări lunare pentru camioane noi chiar și cu 40% mai mari față de același interval din anii trecuți (iunie 2018 față de iunie 2017).

Din iulie 2019 până în prezent trendul a fost unul de gravă scădere a înmatriculărilor noi. Care să fie explicațiile? Ei bine, se pare că în acea perioadă, respectiv iulie-august 2019, a intrat în vigoare o regulă care obligă transportatorii să monteze tahografe de tip nou pe camioanele noi. Evident, acele tahografe nu pot fi păcălite pe bază de magnet, telecomandă, etc. Transportatorii nu le vor.

O altă explicație ar fi faptul că marile companii de transport din România sunt în cădere liberă din pricina lipsei forței de muncă. Din moment ce nu mai au pe cine să angajeze, ce rost ar mai avea să mai schimbe camioane? Cum să mai achite ratele la leasing din moment ce nu mai găsesc oameni care să le muncească pe aproape nimic? Tot mai mulți șoferi români preferă să ia calea străinătății și să aibă acces la o salarizare decentă, care în niciun caz nu se bazează pe diurnă en gross.

Așteptăm primele date pe ianuarie 2020 să vedem încotro se îndreaptă transporturile românești, dacă se va continua trendul descendent, dacă vor crește salariile și astfel transportatorii vor avea pentru cine să cumpere camioane noi.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.