Home Colțul camionagiilor Cele 5 probleme pe care ți le poate aduce folosirea magnetului

Cele 5 probleme pe care ți le poate aduce folosirea magnetului

2827
folosirea magnetului

Magnetul este de departe cea mai mare nenorocire abătută asupra transporturilor, nu zic doar românești, ci la nivel european. Din cauza lui prețurile sunt mici, companiile de transport numeroase și șoferi exploatați. Nu se știe cine a inventat această practică, dar sper să dispară cât mai repede. Și singura modalitate de a urni lucrurile în direcția bună este să aducem la iveală problemele pe care le poate cauza folosirea magnetului. Vin din spate generații tinere care pot cădea în capcana patronilor și pot începe să folosească această unealtă deloc legală, care are în realitate foarte multe dezavantaje. Iată așadar, cele mai mari 5 probleme pe care le poate aduce folosirea magnetului.

Cele 5 probleme pe care ți le poate aduce folosirea magnetului

  1. În cazul în care produci un accident, poți ajunge la închisoare. Depinde foarte mult de jurisdicția țării în care se petrece nenorocirea. Contează foarte mult dacă sunt sau nu victime, decese, etc. Există chiar și la noi în România cazuri de șoferi care au provocat accidente rutiere soldate cu victime, iar camioanele lor aveau magnetul pus. La închisoare direct. Trebuie să fii conștient de acest aspect, deși șeful îți va spune „Lasă, pune magnetul că plătesc eu amenda în caz de ceva”, cu siguranță nu se va duce și la închisoare în locul tău.
  2. Poți să iei niște amenzi care să te pună în mare dificultate financiară. Amenzile pentru cei care sunt prinși cu magnetul sunt de ordinul miilor de euro, în cazul în care fapta este constatată de prietenii noștri, occidentalii. Bănuiesc că dacă ai avea 4000 de euro în cont, bani cu care să faci ce vrei tu, nu te-ai mai gândi să te apuci de șoferie. Majoritatea se apucă de această meserie din cauza faptului că este bine plătită, a datoriilor pe care le au în România, etc. Dacă vei lua o amendă de 4000 de euro, mai mult ca sigur va trebui să o plătești. Șeful care-ți va spune „Lasă că plătesc eu amenda în caz de ceva” atunci când te va îndruma să pui magnetul și să-i dai mai departe, poate să se fofileze și să te dea afară chiar.
  3. Muncești mai mult pentru aproape aceiași bani. Este posibil ca patronul să-ți spună că-ți va da un „bonus” la salariu dacă pui magnetul să ajungi într-o anumită locație. Dacă vei face chestia asta o dată, numai așa o să te țină. O să tragă de tine să mergi cât mai mult pe magnet ceea ce va fi evident în detrimentul tău. Riscurile sunt foarte mari iar „bonusurile” foarte mici. Nu are rost să muncești 20 de ore pe zi și să riști o grămadă pentru 10, 20 de euro în plus pe ziua respectivă. Sunt bani de nimic comparativ cu riscurile de zi cu zi.
  4. Oboseala se acumulează și ajungi să te îmbolnăvești. Perioada de serviciu a unui șofer profesionist este oricum ridicol de lungă, se poate duce zilnic în 15 ore. Perioada de conducere și ea este destul de mare, se poate duce în 10 ore/zi de două ori într-o săptămână. 10 ore de conducere, de stat mereu atent + 5 ore de așteptat, de descărcat/încărcat marfă, duce la acumularea unei oboseli destul de mari. Dacă mai pui și magnetul și în loc de 15 ore pe zi, te duci în 20, unde o să ajungi? Organismul are și el nevoie de timp ca să se refacă. Munca de șofer profesionist este prin definiție una foarte grea, zilnic muncești dublu față de un operator într-o fabrică. Despre perioada zilnică de conducere, de 9 ore maxim 10 (de 2 ori/săpt.) ar fi de spus un singur lucru: nu puțini au fost cei care au adormit la volan din cauza suprasolicitării cu magnetul.
  5. Riști să iei o mare țeapă cu banii care ți se cuvin ca venit salarial. În momentul în care magnetul este pus, senzorii camionului nu mai înregistrează nimic, datele nu mai ajung la tahograf, acesta indică faptul că tu ești de fapt în repaus, pe pat. În cazul în care patronul pentru care lucrezi nu o să mai dorească să te țină în companie, te poate da afară fără să-ți dea toți banii. Tu nu vei avea cum să-i demonstrezi în instanță că ai muncit din moment ce tahograful înregistrează repaus în loc de conducere, ciocane sau la dispoziție. Activitățile înregistrate da aparatul tahograf sunt un fel de cutie neagră în caz de proces în instanță. Dacă informațiile sunt alterate, nu vei avea nicio șansă să-ți recuperezi banii. Ba mai mult, poți fi pus în situația să dai banii pe care i-ai primit pentru munca ta, înapoi. Căci din moment ce tu ai stat mereu în repaus, nu ai muncit nimic, instanța poate considera că tu ești cel care trebuie să dea înapoi niște bani necuveniți.

Acestea sunt cele mai importante, sau grave, 5 probleme pe care ți le poate aduce folosirea magnetului. Fiecare este liber să facă ce vrea, fiecare e liber să circule cum crede de cuviință, dar important este să conștientizăm și riscurile care apar. E simplu să mergi cu magnetul câte 20 de ore pe zi, să faci concurență sectorului 3.5 Tone, dar e greu atunci când apar accidentele sau bolile profesionale. Când toate merg strună, toți sunt bucuroși, când apar problemele vei vedea că vei fi părăsit de toți, inclusiv de patronul care ți-a promis câte-n lună, câte-n stele.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.