Home Colțul camionagiilor Ce modificări poate  aduce Pachetul de Mobilitate 1 după votul din luna...

Ce modificări poate  aduce Pachetul de Mobilitate 1 după votul din luna mai a acestui an, și de când ar putea intra acestea în vigoare?

5182
0
salariu

Fraților, au apărut datele concrete cu modificările Reg. 561/2006 și Reg. 165/2014 (timpii de conducere și repaus/tahografe), directivei 96/71/CE, directivei 2014/67/UE (detașare), regulamentelor 1071,1072 din 2009 și reg. 1024/2012 (accesul la piață) ce urmează să intre în vigoare în viitorul apropiat, urmând să fie supuse mai întâi votului din PE (luna mai 2020). Ele sunt destul de multe la număr, o să pun mai jos sursele pentru cei care doresc să le citească pe îndelete. Vom trece în revistă doar cele mai importante dintre aceste modificări. Important este de precizat faptul că aceste modificări nu vor intra în vigoare toate la aceeași dată (dacă vor trece de votul din mai).

Ce modificări poate  aduce Pachetul de Mobilitate 1 după votul din luna mai a acestui an, și de când ar putea intra acestea în vigoare? (perioade de conducere și odihnă, Reg. 561/2006 și Reg. 165/2014)

  • 1 iulie 2026 – Regulamentul 561 se aplică și pentru vehiculelor cu MMA peste 2.5 tone, atât timp cât efectuează transport internațional de marfă sau cabotaj
  • 12.2024 – În cadrul unui control, șoferul trebuie să prezinte orice info manuală sau orice document imprimat în timpul zilei în curs și pe parcursul celor 56 de zile precedente
  • Se va considera pauză în echipaj perioada de inactivitate a șoferului 2, atât timp cât nu este implicat în asistarea șoferului 1 (va intra în vigoare la 20 de zile de la publicare în J.O.U.E.)
  • Se acceptă 2 repausuri săptămânale reduse de 24 de ore consecutive , în transport internațional, în afara statului membru de stabilire a întreprinderii și a statului de reședința a șoferului, cu condiția ca în oricare 4 săptămâni consecutive sa existe minim 2 perioade de repaus săptămânal normal. În acest caz perioada de repaus săptămânală normală următoare celor 2 repausuri reduse trebuie precedată de o perioadă de repaus luată în compensație pentru cele 2 perioade de repaus reduse. (va intra în vigoare la 20 de zile de la publicare în J.O.U.E.)
  • Repausul săptămânal normal va fi interzis a fi efectuat la bordul camionului. Angajatorul trebuie să suporte cheltuielile. (va intra în vigoare la 20 de zile de la publicare în J.O.U.E.)
  • Șoferul trebuie să petreacă un repaus săptămânal normal în fiecare perioadă de 4 săptămâni consecutive, la centrul operațional al angajatorului, în statul membru de stabilire a angajatorului sau la reședința personală. ( în vigoare la 20 de zile de la publicare în J.O.U.E.)
  • Conducătorul auto introduce manual în tahograf si simbolul tarii in care intra , după trecerea frontierei, la începutul primei opriri in tara respectiva, la cel mai apropiat loc de oprire după trecerea frontierei. (va intra în vigoare la 20 de zile de la publicare în J.O.U.E., până la 18 luni după intrarea în vigoare a directivei detașării)

Sursa info: euload.com

Propunere de regulament al Parlamentului European și al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor

Ce modificări poate  aduce Pachetul de Mobilitate 1 după votul din luna mai a acestui an, și de când ar putea intra acestea în vigoare? (detașarea conducătorilor auto, dir. 96/71/CE, dir. 2014/67/UE)

  • Nu poate fi considerat detașare transportul internațional în tranzit
  • Transportul bilateral nu este de asemenea considerat detașare. Această excepție se întinde si la cel mult o operațiune de transport internațional luată pe traseu. Aceasta exceptare pentru activitatea suplimentară operează de la data la care șoferul trebuie sa înregistreze manual datele privind trecerea frontierei. (conf Reg 165 modificat). Dacă pentru TUR nu exista activitate suplimentara, atunci pentru RETUR sunt exceptate de la detașare maxim 2 operațiuni de transport internațional.
  • Sub incidența directivei cu privire la normele sectoriale legate de detașare, intră operațiunile de transport internațional non-bilateral.
  • Operațiuni de transport combinat – natura serviciului pe segmentul rutier inițial sau final se judecă in funcție de segmentul rutier propriu-zis – dacă acesta este în doar interiorul unui stat membru sau transport internațional non-bilateral sau transport bilateral. În primele 2 cazuri se vor aplica normele de detașare.
  • În caz de detașare, trebuie respectate si convențiile (contractele) colective care au fost declarate general aplicabile în zona geografică în cauză.
  • Statele membre pot impune, in legătura cu detașarea, doar următoarele cerințe administrative si masuri de control:
  1. prezentarea unei declarații de detașare, cel târziu la data începerii detașării, sub forma unui formular multilingv pe site-ul IMI (Sistemul de informare al pieței interne)
  2. sa prezinte la cerere , in format hârtie sau electronic, dovezi ale operațiunilor de transport (de ex. CMRuri) si înregistrările tahografului , in special codurile de tara in care s-a aflat șoferul
  3. sa transmită prin IMI, la solicitarea autorităților documente privind remunerația aferenta perioadei de detașare, pontajul, CIM si dovezile de plată. Transmiterea se va face prin intermediul IMI in termen de maxim 8 săptămâni de la data solicitării.
  • În cazul în care există un control și la bordul camionului nu există anumite dovezi care ar putea explica eventuale nereguli, conducătorul auto poate lua legătura cu conducerea firmei pentru furnizarea documentelor.

Toate aceste noi reguli privind detașarea vor intra în vigoare în 18 luni de la publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Sursa: Propunere de directivă a Parlamentului European și a Consiliului de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012 privind cooperarea administrativă prin intermediul Sistemului de informare al pieței interne („Regulamentul IMI”)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here