Home Colțul camionagiilor Conducerea preventivă – accidentele la trecerea pentru pietoni

Conducerea preventivă – accidentele la trecerea pentru pietoni

2318
0
Conducerea preventivă

În ultimele zile au fost foarte multe discuții online, după ce a apărut celebrul clip cu un camion care a lovit pe trecerea pentru pietoni, 2 persoane (mamă+fiică).

Părerile au fost și vor fi împărțite. Unii cred că de vină sunt pietonii care într-adevăr au sărit pe trecere fără să se uite nicăieri, alții cred că de vină este șoferul care nu a încetinit la trece așa cum scrie la lege (art. 123 din Reg de aplicare a OUG 195/2002).

Într-adevăr, atunci când drumul este cu o singură bandă pe sens iar trecerile pentru pietoni nu sunt semaforizate, șoferii, indiferent că sunt profesioniști sau nu, au obligația de a reduce viteza până la 30 km/h în localitate și 50 km/h înafara localității.

Din punctul meu de vedere, acest accident a fost un amalgam de împrejurări nefavorabile. Șoferii profesioniști sunt de obicei mult mai atenți, și dacă nu ar adapta ideile conducerii preventive în trafic zi de zi, ar avea probabil o viață destul de scurtă, mai ales pe meleagurile noastre unde circulația pe drumurile publice este o junglă.

Aceste accidente pe trecerile de pietoni care includ camioane se întâmplă din cauza modului în care se face transport în România. Mereu pe grabă, mereu pe fugă, mereu în întârziere, șefii sună, clienții sună, perioada de conducere zilnică sau de serviciu se termină și nu sunt parcări sigure din care să poți pleca a doua zi cu rezervorul intact.

Graba aceasta nu este o scuză, dar din păcate afectează conceptul de conducere preventivă. Dacă mai punem la socoteală și mentalitatea unor șoferi de genul „Lasă că eu am experiență, nu mi se întâmplă nimic”, se întrunesc deja 2 condiții favorabile accidentelor: graba + încrederea prea mare în propriile forțe.

Soluția pentru acest tip de incidente ar fi una pe care am văzut-o implementată cu succes în multe orașe: limitatoarele de viteză înainte de trecere. Acele bucăți de cauciuc din pricina cărora trebuie să pui frână înainte de a le încăleca, altfel capul tău face cunoștință cu plafonul. Administratorul drumului public este cel care trebuie să intervină atunci când traficul din România devine periculos, așa se întâmplă peste tot în lumea civilizată.

Iar șoferii ar trebui să pună conceptul conducerii preventive deasupra a orice. Fără grabă în trafic pentru că din grabă nu s-a născut nimic bun deocamdată. O clipă de neatenție și pot să moară oameni. Și trebuie să se intervină cumva pentru domolirea generală a traficului din România pentru că a devenit o junglă mai mult decât sălbatică.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here