Există zvonuri care spun că în România este o deficiență de peste 70.000 de șoferi profesioniști în acest moment, șoferi care să lucreze atât pe țară dar și pe comunitate. Putem spune într-adevăr că este nevoie de șoferi profesioniști însă nu cred că putem aduce în discuție o eventuală criză.
Criza propriu zisă apare în momentul în care nu există soluții, însă în acest moment nu cred că au fost epuizate toate soluțiile de către companiile de transport care plâng că au nevoie de personal. Una dintre aceste soluții este evident salariul. Încă persistă paradoxul toată lumea vrea să angajeze dar nimeni nu vrea să plătească iar firmele de transport nu realizează faptul că în ziua de azi, șoferii români au opțiuni.
Una dintre opțiuni este evident emigratul într-o țară străină cu familie cu tot, lucru care se tot întâmplă în România de vreo 20 de ani. Salariile pentru șoferii profesioniști sunt mult mai bune în străinătate, unde și condițiile de muncă sunt net superioare, nu mai spunem despre absența constrângerilor din partea companiilor în înfăptuirea ilegalităților legate de tahograful digital.
O altă opțiune pentru șoferii profesioniști români constă în recalificare. Mulți șoferi bătrâni au ieșit la pensie, alții s-au recalificat în meserii plătite oarecum mai puțin în străinătate, dar discutăm despre meserii care le permit să ajungă seară de seară acasă (motostivuitorist, lucrător în fabrici, etc). Mai bine lucrezi 10 ore pe zi într-un depozit din Franța și seara ajungi acasă la familie, decât să te duci cu lunile pe comunitate pentru 500 de euro în plus la venitul salarial.
Așadar, în concluzie, nu discutăm despre o criză de șoferi, discutăm despre o criză de plată din partea angajatorilor, care nu vor nici în ruptul capului să scoată bani din buzunar pentru a motiva oarecum șoferii să lucreze la ei în loc la străini, ori să nu se reprofileze spre alte meserii mai puțin bănoase.