Acasă Colțul camionagiilor Regulamentul 561 – sinteză cu cele mai importante articole

Regulamentul 561 – sinteză cu cele mai importante articole

7229
0

Regulamentul 561, completat prin Regulamentul 1054 reprezintă un document prin intermediul căruia șoferii profesioniști ar trebui să învețe cum să își organizeze activitatea astfel încât să respecte timpii de conducere și repaus. După cum știm, această meserie este una destul de strict reglementată, iar în cele ce urmează vom face o sinteză a acestor regulamente, cu cele mai importante articole pentru șoferi.

Regulamentul 561 – sinteză cu cele mai importante articole

  1. Durata maximă de conducere poate fi de 9 ore, dar poate fi prelungită la maxim 10 ore de două ori pe parcursul săptămânii (Art. 6 Alin 1.)
  2. Durata de conducere săptămânală nu poate depăși 56 de ore (Art. 6 Alin 2)
  3. Durata de condus totală acumulată nu trebuie să depășească 90 de ore pe parcursul a două săptămâni consecutive. (Art 6. Alin 3)
  4. Dacă efectuezi transport comercial pentru companie cu un vehicul ce nu intră sub incidența prezentului regulament,  ai obligația ca în momentul în care ajungi la camion,  să introduci munca prestată pe vehiculul ce nu intră sub incidența regulamentului 561 sub formă de alte activități. (Art6. Alin. 5)
  5. După o perioadă de conducere de 4 ore și 30 de minute, trebuie să iei pauză minim 45 de minute. Această pauză se poate lua și fracționat, în bucăți de 15 respectiv 30 de minute de-a lungul celor patru ore și jumătate de conducere. Atenție, o pauză de 20 de minute se va contoriza de 15 în cazul în care dorești să acoperi fracția de 15 minute, în timp ce pentru acoperirea fracției de 30 de minute aceasta se va contoriza drept zero minute.  Cele două pauze fracționate nu pot fi mai mici de 15 respectiv 30 de minute. (Art7)
  6. După ce ai încheiat perioada de repaus zilnic sau săptămânal, ești obligat ca în maxim 24 de ore să efectuezi o nouă perioadă de repaus zilnic. Se numește perioadă de repaus zilnic redusă, perioada de repaus zilnic care intră în această perioadă de 24 de ore, de cel puțin nouă ore dar mai puțin de 11 ore. (Art8. Alin 2)
  7. Un conducător nu poate efectua mai mult de trei perioade de repaus zilnic reduse între două perioade de repaus săptămânal (Art 8. Alin 4)
  8. Pe parcursul a două săptămâni consecutive un conducător trebuie să efectueze cel puțin două perioade de repaus săptămânal normale sau o perioadă de repaus săptămânal normală și o perioadă de repaus săptămânal redusă de cel puțin 24 de ore. Reducerea repausului săptămânal normal se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, adică dintr-o bucată, înainte de sfârșitul celei de-a treia săptămâni care urmează săptămânii în discuție. (Art 8 Alin 6)
  9. O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârșitul a MAXIM 6 perioade de 24 de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă. ATENȚIE : Dacă folosiți 6 perioade de 24h în prima săptămână ,în următoarea săptămână veți putea folosi doar 5 perioade de 24h pentru a putea efectua corect repausurile minime obligatorii săptămânale.
  10. Orice perioadă de repaus luată în compensație pentru reducerea unei perioade de repaus săptămânal trebuie alipită unei alte perioade de repaus de cel puţin nouă ore.
  11. În cazul în care urci camionul pe feribot sau pe tren, ai dreptul să întrerupi perioada de repaus zilnic normală de cel mult două ori, maxim o oră ca durată totală. (Art9 Alin1).
  12. În cazul în care te deplasezi pentru a prelua camionul, iar camionul nu se află la sediul angajatorului, ești obligat să contorizezi această deplasare drept „alte activități” odată ajuns la bordul camionul. Se adaugă date manuale. (Art9 Alin 3).
  13. Plata conducătorului la kilometru strict interzisă (Art 10 Alin 1)
  14. În cazul în care camionul pe care îl conduci devine din diferite motive un pericol pentru ceilalți participanți la trafic, există derogare de la articolele 6- 9, derogare care permite aducerea ansamblului și a încărcăturii într-un în loc sigur, dacă prin această manevră nu se pune în pericol siguranța circulației rutiere (Art. 12).
  15. Poți conduce cu cardul deteriorat sau chiar și fără card dacă la începutul traseului scoți un bon cu detaliile vehiculului pe care îl conduci, pe care îți scrii numele, numărul cardului tahograf sau numărul permisului de conducere, alături de semnătură. La finalul cursei, scoți din nou un bon care să cuprindă activitatea pe care ai avut-o după ce ai scos primul bon. Din nou, și pe al doilea bon, îți completezi datele de identificare + semnătura. (Art 15, Alin 1, paragrafele a și b). Dacă tahograful nu funcționează deloc, se scrie pe hârtie de tahograf (omologată) aceleași date ca mai sus. Se poate circula maxim 7 zile în acest regim, cu tahograf nefuncțional, potrivit Reg. 165/2014.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.