Cei care dețin firme de transport în România, de obicei, deși se numesc patroni sau antreprenori, nu sunt altceva decât niște oameni care caută să jumulească pe cât posibil angajații. De multe ori întreaga lor activitate nu mai gravitează în jurul transportului de marfă, ci în jurul șoferilor, pe care-i caută mereu să-i ciuntească la bani. Și cum pot ei să ciuntească la bani șoferii cel mai bine dacă nu ascunzând de ei informații esențiale.
4 informații pe care patronii vor să le ascundă de șoferii începători
- Sindicatele sunt un pericol. Nici un patron nu o să dorească să informeze șoferii asupra faptului că au drepturi, iar sindicatele sunt un pericol pentru orice companie care are obiceiul să jumulească șoferii de bani. Patronii vor răspândi mereu șoferilor începători ideea că sindicatele sunt degeaba, că oamenii lor sunt corupți, că liderii de sindicat își cumpără mașini de lux și vile din banii de cotizații, iar la nevoie nu vor face nimic pentru șoferi.
- Magnetul = pușcărie. Șoferul poate ajunge la pușcărie în cazul în care conduce cu magnetul pus și este implicat într-un accident cu pierderi de vieți omenești. Patronii vor încerca mereu să ascundă acest aspect, și vor încuraja șoferii să pună magnetul promițându-le că le plătesc ei amenzile în cazul în care sunt probleme. Ok dar ce se întâmplă în caz de accident cu decese? Se va duce patronul la închisoare în locul șoferului? Nu prea cred…
- Plata la km = epuizare. Din nou, patronii vor încerca să facă din plata la km forma perfectă de salarizare, însă vor evita să explice șoferilor câți bani vor primi pentru așteptatul cu orele prin vamă, prin parcare, pe la încărcare sau descărcare. Șoferilor și se ia ochii cu un potențial câștig fabulos dar în realitate, aceștia se vor epuiza pe bani de nimic. Plata la kilometru este INTERZISĂ prin articolul 10 din Regulamentul 561, actualizat prin Regulamentul 1054/2020.
- Salariul nu este 3000 de euro. Patronii se cam feresc să aducă în discuție structura venitului salarial. Salariul de obicei nu este niciodată mai mult de minimul pe economie, sau în cel mai bun caz, se învârte la 4000 de lei în contract. Diferența până la 3000 de euro este DIURNĂ, o formă de salarizare semi legală care doar în România se practică. De asemenea, patronii evită să discute despre contractul adițional pentru diurnă.