Pe 11 martie s-a modificat Rovinieta pentru autoutilitarele de transport marfă sub 3.5 tone. Cum s-a modificat? Doar nu ar putea cineva să creadă că s-a ieftinit. Evident s-a scumpit. Statul român nu încetează să ne uimească prin modul absolut halucinant prin care identifică noi țâțe de muls, în special din domeniul transportului de marfă. Conform statisticilor DRPCIV, la final de 2023 erau peste 1 milion de autoutilitare cu MMTA sub 3.5 tone înmatriculate în România.
Ce modificări a suferit rovinieta pentru transportul cu utilitare sub 3.5 tone
- Dispare plata la 7 zile și apare plata la 1 zi și la 10 zile.
- Plata pentru o zi (42.74 RON) este aproape la fel de scumpă precum plata pentru 10 zile (51.16RON), și mult mai scumpă decât era rovinieta pentru 7 zile (29.82 RON). Pentru 12 luni rovinieta rămâne tot 477.12
- Apare plata pentru 60 de zile – 143.14 RON
Din moment ce acestea sunt singurele modificări de preț aduse, nu se poate interpreta altfel decât că se doresc mai mulți bani la buget de la un sector al transporturilor care s-a dezvoltat destul de mult în ultimii ani.
Este absolut ridicol să pui prețul rovinietei pentru o zi 42 de lei pentru categoria sub 3,5 tone, mai scump decât pentru utilitarele de 7.5 tone (19.88 RON), mai scump decât utilitarele de 12 tone (34.79 RON), aproape la fel de scump precum utilitarele de 12 tone cu maxim 3 axe (44.73 RON). Asta este România din păcate, o țară în care nu există industrie, în care nu se produce nimic, în care bugetarii nu fac altceva decât să stea toată ziua prin birouri și să caute noi metode de împovărare cu taxe și impozite pe cei care produc toții banii de la buget.
Este absolut incredibil modul in care statul roman isi bate joc de cetatenii sai prin aplicarea unor taxe halucinante si nejustificate in domeniul transportului de marfa. Nu doar ca aceasta modificare a rovinietei pentru autoutilitarele sub 3.5 tone a dus la o scumpire evidenta, dar se adauga si aparitia unei noi plati pentru o zi si pentru 60 de zile, iar plata pentru o zi este aproape la fel de scumpa precum cea pentru 10 zile. Este de neinteles cum se poate justifica pretul de 42 de lei pentru o singura zi, mai scump decat pentru utilitarele mai mari cu pana la 12 tone. Este o dovada clara ca statul roman nu face altceva decat sa gaseasca noi metode de a scoate bani de la cei care muncesc si care isi desfasoara activitatea in domeniul transportului. Din pacate, aceste masuri exagerate ne arata ca in Romania nu se investeste in industrie si ca niciun efort real nu se face pentru a sprijini producatorii din tara. Speram ca in viitor se vor lua decizii mai intelepte si ca romanii nu vor mai fi nevoiti sa sufere din cauza unor taxe absurde si greu de suportat.