Acasă Colțul camionagiilor BANI OPRIȚI DE ANGAJATOR DIN SALARIU SAU DIURNĂ – CE SE POATE...

BANI OPRIȚI DE ANGAJATOR DIN SALARIU SAU DIURNĂ – CE SE POATE FACE DIN PUNCT DE VEDERE LEGAL?

200
0

Se întâmplă destul de des în cadrul firmelor românești ca șoferilor să li se rețină bani din salariu și diurnă, pentru fel de fel de motive precum consum de carburant prea mare, întârzieri la încărcare sau descărcare, anumite defecțiuni apărute la camioane, eventuale pagube apărute în câmpul muncii ca urmare a accidentelor și lista continuă, este destul de lungă. Firmele românești s-au obișnuit să rețină banii șoferilor pentru absolut orice și este o practică absolut ilegală.

Cum poate reține o firmă bani din salariul angajatului – LEGAL

Singura modalitate de a reține legal banii șoferilor este prin intermediul instanței. Dacă o firmă are impresia că un anumit șofer a produs o pagubă pe care trebuie s-o plătească, firma respectivă trebuie să se adreseze instanței de judecată.

Nu există niciun fel de cadru legal în România care să permită unei firme să oprească banii șoferilor așa, pur și simplu, cu de la sine decizie. Țepele date șoferilor de către firmele românești au contribuit destul de serios la criza de personal din această breaslă în România, efectiv șoferii preferă să emigreze alături de familie decât să riște să lucreze gratis, nu mai există niciun fel de siguranță pentru angajații care muncesc la firme românești.

Spre exemplu, există foarte multe cazuri în care firmele nu au oprit doar banii din salariul șoferului, au oprit și din diurnă, ceea ce este foarte grav. De diurnă nici instanța de judecată nu se poate atinge într-un caz de răspundere patrimonială.

De ce firmele românești rețin banii șoferilor într-un mod ilegal

  1. Corupția din instituțiile statului de control. Atunci când ai inspectori ITM care pentru 2 cartușe de Kent sunt capabili să închidă ochii la orice ilegalitate, firmele de transport din România pot să facă absolut ce vor ele, să dea banii cui vor, dacă vor, când vor. Corupția din instituțiile de control creează un mediu de lucru instabil pentru angajați și evident, nu reușesc să-i protejeze de abuzurile care se petrec.
  2. Legislația în România este total împotriva angajatului. Companiile de transport știu faptul că dacă refuză să plătească pe cineva, persoana respectivă nu are efectiv ce să mai facă. Singura soluție rămâne instanța de judecată iar în tribunal odată intrat în România, nu se știe când anume mai iești. Procesele durează ani de zile și evident, ca să le susții ai nevoie de bani. Din moment ce nu-ți iei banii pe munca ta, nu o să ai cu ce să te judeci.

În mod normal, conflictele de muncă ar trebui să se judece în regim de urgență, însă în România nu se ține cont de absolut nimic, sunt oameni care se judecă de peste 5 ani pe conflicte de muncă cu foștii angajatori. Legislația din ceastă țară este total îndreptată împotriva angajatului și din păcate, lucrurile se vor înrăutății pe viitor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.