Home Colțul camionagiilor OUT OF SCOPE – Funcția tahografului digital care dă bătăi de cap...

OUT OF SCOPE – Funcția tahografului digital care dă bătăi de cap șoferilor profesioniști. Când trebuie folosită de fapt?

7698
0

Există exagerat de multe mituri legate de funcția OUT a tahografului digital, am putea spune oarecum atâția șoferi, atâtea opinii. În realitate această funcție se folosește doar în anumite cazuri și, din păcate, folosirea ei în mod greșit poate aduce șoferilor amenzi destul de mari, așa că să lăsăm folclorul de parcare și haideți să vedem când anume se folosește OUT.

Funcția OUT se referă la Articolul 3 din Regulamentul 561

Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de:

(a) vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei nedepășind 50 km;

(aa) vehicule sau combinaţii de vehicule a căror masă maximă auto rizată nu depășește 7,5 tone, utilizate pentru:

  • sunt transportul materialelor, al echipamentelor sau al mașinilor care destinate conducătorului auto în exercitarea profesiei sale; sau
  • (ii) livrarea de mărfuri produse în mod artizanal, numai pe o rază de 100 km de la sediul întreprinderii și cu condiţia ca principala activitate a conducătorului auto să nu fie cea de conducere a vehiculului, iar transportul să nu se efectueze contra cost în contul altcuiva;

(b) vehicule a căror viteză maximă autorizată nu depășește 40 km/h;

(c) vehicule utilizate de serviciile forţelor armate, de serviciile protecţiei civile, de pompieri și forţele responsabile cu menţinerea ordinii publice sau închiriate de acestea fără conducător auto, atunci când transportul intră în atribuţiile proprii ale acestor servicii și se efectuează sub controlul acestora;

(d) vehicule, inclusiv cele utilizate pentru transportul necomercial de ajutor umanitar, utilizate în situaţii de urgenţă sau în operaţiuni de salvare;

(e) vehicule specializate folosite în misiuni medicale;

(f) vehicule specializate pentru depanări care acţionează pe o rază de 100 km de la baza de staţionare;

(g) vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere, precum și vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie

(h) vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă auto rizată care să nu depășească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale;

(ha) vehiculele, inclusiv vehicule cu remorcă sau semiremorcă, a căror o masă maximă autorizată depășește 2,5 tone, dar nu depășește 3,5 tone, care sunt utilizate pentru transportul de mărfuri, în cazul în care transportul nu se efectuează contra cost în contul altcuiva, ci în contul propriu al societăţii sau al conducătorului auto, și cu condiţia ca principala activitate a persoanei care conduce vehiculul să nu fie cea de conducere;

(i) vehicule comerciale, care au caracter istoric, în conformitate cu legislaţia statului membru în care sunt conduse, și care sunt utilizate pentru transportul de călători sau de mărfuri în scopuri necomerciale.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here