Home Colțul camionagiilor Cum lucrăm cu tahograful pe FERIBOT și pe TREN?

Cum lucrăm cu tahograful pe FERIBOT și pe TREN?

290
0

Una dintre situațiile mai speciale de lucru cu tahograful digital este atunci când autotrenul este îmbarcat pe feribot sau pe tren. Tahograful digital are mod feribot / tren, însă ce presupune acesta mai exact și cum trebuie folosită corect această funcție astfel încât să nu existe pericolul de amenzi venite din partea instituțiilor de control ale statelor membre?

Cea mai des întâlnită situație este cea în care conducătorul auto dorește să efectueze repausul zilnic normal în momentul în care se deplasează cu trenul sau feribotul. Pentru cursele scurte, de câteva ore precum cele dintre Dover și Calais, repausul zilnic nu se poate întrerupe, conducătorul auto trebuie să se îmbarce doar dacă-i ajunge perioada de serviciu.

Așadar, atunci când se dorește efectuarea repausului zilnic normal pe feribot sau tren, în primul rând, trebuie să știm ce spune legea în acest caz. Aici avem articolul 9 din Regulamentul 561 care spune în felul următor:

9(1) Prin derogare de la articolul 9, atunci când un conducător auto însoțește un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul și efectuează în același timp o perioadă de repaus zilnic normală sau o perioadă de repaus săptămânal redusă, această perioadă poate fi întreruptă cel mult de două ori de alte activității a căror durată totală nu depășește o oră. Pe parcursul acestei perioade de repaus zilnic normale sau perioade de repaus săptămânal reduse, conducătorul auto are acces la o cabină de dormit sau la o cușetă aflată la dispoziția sa.

În ceea ce privește perioadele de repaus săptămânal normale, derogarea respectivă se aplică deplasărilor cu feribotul sau cu trenul numai în cazul în care:

(a) durata programată a deplasării este de minimum opt ore; și

(b) conducătorul auto care acces la o cabină de dormit pe feribot sau în tren.

9(2) Perioada de timp necesară conducătorului auto pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când vehiculul nu se află nici la locul de reședință al conducătorului auto, nici la centrul operațional al angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto, nu se consideră repaus sau pauză, cu excepția cazului în care conducătorul auto se află pe un feribot sau în tren și are acces la o cabină de dormit sau la o cușetă.

9(3) Perioada de timp necesară conducătorului auto ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reședință al conducătorului auto, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staționare al conducătorului auto, se consideră altă muncă.

Așadar, în linii mari, pentru a putea efectua un repaus zilnic normal în timp ce vă deplasați cu feribotul sau trenul, trebuie să îndepliniți două condiții: să aveți acces la o cușetă în timpul traversării cu feribotul și să efectuați un repaus zilnic normal de minim 11 ore continuu, sau fracționat 9 ore plus alte 3 ore.

Lucrul cu tahograful în aceste cazuri este destul de simplu, odată ce ați ajuns pe feribot și v-ați parcat, atunci alegeți din meniul setarea fery și mergeți la cabină. În momentul în care cursa cu feribotul s-a terminat, dacă nu aveți repausul zilnic normal efectuat, va trebui să vă căutați o parcare cât mai aproape de locul de debarcare unde să continuați repausul zilnic normal pentru însumarea celor 11 ore.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here