Ce se întâmplă în zona rurală a României, poate fi considerat de multe ori de domeniul fantasticului. În ultimii ani, a apărut găselnița asta cu motocultorul pe drumurile publice, care din punctul oricui de vedere, atât timp cât este un om zdravăn la cap, nu ar trebui să existe. Unii cred că „la țară” nu există reguli, nici de circulație nici de bun simț, au impresia că permisele de conducere sunt facultative, că tractoarele pot circula și neînmatriculate, au impresia că pot să încalece un motocultor și să plece la plimbare prin sat, de cele mai multe ori în stare de ebrietate, până la cârciumă și înapoi.
Evident că nu ai ce să cauți cu motocultorul pe drumurile publice, nu ai ce căuta cu niciun vehicul care nu este special conceput pentru a se deplasa pe șosele. Vehiculele care se deplasează pe carosabil, cu excepția bicicletelor, trebuie să aibă măcar asigurare RCA, inclusiv trotinetele electrice vor trebui asigurate. Nu este posibil să încaleci tot ce găsești prin curte, cu motor, și să ieși pe drumurile publice. Lipsa de autoritate a poliției din zona rurală a României este ceva de speriat. Nu degeaba foarte multe țări din UE ne consideră un tărâm sălbatic, plin de oameni abia coborâți din copac.
Treaba cu motocultoarele pe drumurile publice a mai fost dezbătută și în trecut de oameni precum Tavi Perțea, oameni care chiar se pricep la legislația rutieră și care inevitabil au observat că acest fenomen cu călăritul motocultoarelor pe drumurile publice ia amploare. Aveți mai jos explicația lui, de ce nu avem voie cu motocultorul pe drumul public.