De fiecare dată când în mediul online apare câte o știre despre un accident tragic în care este implicat un camion, apar și detalii conform cărora camionul avea tahograful manipulat cu magnet, telecomandă, șoferul folosea alt card, ori șoferul nu folosea deloc cardul sau diagrama.
Așa s-a întâmplat și în cazul accidentului de la Suceava, unde o familie întreagă formată din 5 membri a fost ucisă de un șofer care conducea o betonieră și care a adormit la volan pe E85, pe direcția Suceava către Cumpărătura.
În urma verificărilor efectuate ulterior de inspectorii ISCTR s-a constatat faptul că tahograful autobetonierei a fost manipulat, înregistrările indicând faptul că vehiculul nu s-a mișcat de zile bune, respectiv de sâmbătă. Metoda de manipulare folosită în acest caz a fost telecomanda, în cabină descoperindu-se un dispozitiv special instalat în acest sens.
Patronul declară că nu știa nimic, că nu știa de ce a adormit șoferul la volan
Ca de fiecare dată când apare un accident soldat cu victime, patronii firmelor de transport nu își asumă absolut nimic. Așa se întâmplă și în cazul SC Yulidey Spedition SRL, firma de care aparținea autobetoniera implicată în accident. Administratorul companiei, Tiberius Balan declară „Era angajat la noi de mai bine de un an de zile, iar de sâmbătă la amiază era liber, deci nu avea motive să fie obosit. Am și eu copii și sunt profund șocat de ceea ce s-a întâmplat.”
Cu alte cuvinte, nu avea motive să fie obosit, nu e ca și cum l-ar fi pus pe șofer să lucreze pe magnet non stop. Evident, în asemenea situații nimeni nu mai recunoaște nimic, toată lumea caută să scape de pușcărie. Singurul care nu va scăpa de închisoare din păcate este șoferul autobasculantei, care urmează să fie judecat pentru infracțiunea de ucidere din culpă.
Povestea tragică a familiei Lăzărescu, o familie întreagă ucisă de un obicei ilegal
Familia Lăzărescu, Constantin, Anca alături de cei doi copii ai lor în vârstă de 8, respectiv 10 ani se întorceau acasă pe data de 1 iulie din concediul pe care l-au petrecut pe litoral.
Din păcate, mașina lor s-a defectat pe drum pe raza municipiului Buzău și au fost nevoiți să apeleze la cineva pentru a le duce mașina pe platformă până la Volovăț. Familia s-a urcat în mașina celui care a venit să-i ajute și au pornit cu toții spre Volovăț. Totul s-a sfârșit tragic pentru cei 5 în apropiere de localitatea Cumpărătura, la aproximativ 50 de kilometri de casă.
Accidentul s-a petrecut în jurul orei 6:30 când cetățeanul ucrainean în vârstă de 40 de ani care conducea autobetoniera companiei SC Yulidey Spedition SRL, a intrat pe contrasens în coliziune frontală cu autoturismul marca Land Rover ce tracta Touran-ul familiei Lăzărescu. În urma impactului cele 5 persoane din Land Rover au murit pe loc.
Iată, din păcate, încă o dată, acest obicei al manipulării tahografului duce la adevărate tragedii. Legea ar trebui drastic schimbată astfel încât și administratorii firmelor care montează telecomenzi în camioane, să aibă parte de aceleași acuzații ca și șoferii. Atât timp cât pedeapsa pentru manipularea tahografului rămâne doar pe capul șoferului, nimic nu se va schimba, vom avea parte din ce în ce mai des de astfel de tragedii pe drumurile din România.