Home Colțul camionagiilor Permisul de conducere suspendat pentru nereguli tahograf ? Legea Elvețiană

Permisul de conducere suspendat pentru nereguli tahograf ? Legea Elvețiană

533
0
Permisul de conducere

Respectarea timpilor de conducere și repaus nu este ceva facultativ în Europa de Vest, în special în țări precum Elveția, unde, șoferii care nu respecte prevederile Regulamentului 561 ori umblă să fenteze tahograful, se aleg cu permisul de conducere suspendat.

Ținând cont de faptul că pe meleagurile românești unul din două camioane care circulă pe drumurile publice are probleme la tahograf, cred că ar fi o lege de bun augur dacă s-ar implementa și în România. Cu toate că pedeapsa pică tot pe șoferul care nu are absolut nimic de câștigat dacă merge cu mangetul sau dacă folosește al doilea card, ceva trebuie făcut pentru a stopa ilegalitățile din transporturile romanești.

Ce prevede mai exact legea elvețiană referitor la abaterile de la Regulamentul 561

  • Abaterile minore la timpii de conducere și repaus sunt sancționate cu avertisment. Cu toate acestea, dacă povestea se repetă în mai puțin de 2 ani, șoferul va avea permisul suspendat timp de o lună.
  • Abaterile medii la timpii de conducere și repaus precum depășirea cu câteva ore a timpilor de conducere se lasă direct cu permis de conducere suspendat timp de 30 de zile, fără să fie necesară o altă abatere înainte.
  • Abaterile grave precum conducerea camionului deși șoferul avea deja interdicție o lună din pricina timpilor de conducere și odihnă necorespunzători, se lasă cu permis suspendat pe 3 luni sau chiar pe viață, dacă șoferul repetă fapta în mai puțin de 2 ani.

Implementarea acestor reguli în România

Din moment ce s-a ajuns în situația în care din 2 camioane unul circulă cu magnet, este clar că actualele sancțiuni nu au efect. Momentan ISCTR amendează cu 9000 de lei șoferul camionului dacă-l prinde cu timpii de conducere și repaus alterați. Firma achită jumătate adică 4500 RON și cam atât. În România nu există din păcate PEDEAPSĂ PENTRU RECIDIVĂ și aici cred că ar trebui modificată legislația.

S-ar putea merge pe modelul elvețian cu permis de conducere suspendat pentru șofer sau pe suspendarea licenței de transport pentru camionul cu pricina, întrucât șoferii nu conduc cu magnet ori cu al doilea card pentru că așa vor ei, că le place lor. Nicidecum, aceștia sunt șantajați de către firme să facă ilegalități. Din păcate, din pricina sărăciei și a lipsei locurilor de muncă, patronii de firme de transport încă mai reușesc să constrângă șoferii să pună magnetul.

Ceva trebuie să se schimbe în România legat de acest magnet care din păcate a devenit o boală atât pentru șoferii profesioniști dar și pentru transporturile din România, întrucât este generator direct de concurență neloială. Unii circulă 24 din 24 pe șosele cu magnetul în timp ce alții conduc maxim 9-10 ore pe zi conform Regulamentului 561. Și dacă întrebi „antreprenorii” români de ce procedează astfel, o să răspundă „altfel nu poți să faci bani”…

Păi normal că altfel nu poți să faci bani dacă ai un creier cât o nucă, ai vândut oile de la țară și ai cumpărat cu banii respectivi 2-3 camioane. A face business înseamnă a aduce pe piață soluții necesare celor din jur, nicidecum fentarea sistemelor punând în pericol viețile altora doar pentru a face niște bani. Un antreprenor trebuie să facă bani din idei și din soluții legale, nu din ilegalități și din tot felul de căciuleli.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here