SHARE

Să circuli cu o mașină fără asigurare sau ITP poate să fie o experiență destul de traumatizantă din punct de vedere financiar pentru că sancțiunile sunt destul de mari comparativ cu puterea românului de cumpărare. Partea și mai nasoală este faptul că pe lângă amendă, mai există și alte măsuri complementare aplicate de Poliția Rutieră, despre care vom discuta în cele ce urmează. Nu recomand nimănui să circule fără asigurare de răspundere civilă sau fără inspecția tehnică periodică valabilă. Nu este corect, nu este moral, dar dacă totuși se întâmplă să circuli, iată ce poți să pățești.

Sancțiuni pentru lipsă asigurare de răspundere civilă – RCA

Conform art. 64 din Legea nr. 136/1995, conducătorii auto care circulă cu un autoturism lipsit de asigurarea de răspundere civilă auto riscă o amendă cuprinsă între 1000 și 2000 RON. Pe lângă această amendă, poliția mai ia două măsuri complementare: reține certificatul de înmatriculare al autoturismului și eliberează o dovadă fără drept de circulație, și mai reține plăcuțele cu numerele de înmatriculare. Conducătorul auto are dreptul să facă dovada asigurării în termen de 90 de zile de la data expirării poliței RCA, altfel înmatricularea acelui vehicul se va suspenda din oficiu. Mai trebuie să știți că pentru punere în circulație a unui automobil a cărui înmatriculare a fost suspendată se sancționează cu amendă de la 3000 la 5000 RON.

Sancțiuni pentru lipsă inspecție tehnică periodică – ITP

Lipsa ITP-ului aude la iveală sancțiuni la fel de costisitoare precum lipsa RCA. ITP-ul se face o dată la doi ani în România așa că nu înțeleg de ce ai circula fără? Poți face această inspecție la orice atelier atestat R.A.R. și costă în jur de 80 de lei. Trebuie să știi că dacă te prinde poliția fără ITP valabil, vei fi nevoit să-l faci la sediul R.A.R. unde lucrurile sunt mult mai stricte. Lipsa inspecției tehnice periodice aduce după sine o amendă de până la 1000 RON și măsura complementară de reținere a certificatului de înmatriculare. De asemenea, se emite o dovadă înlocuitoare a acestui certificat cu drept de circulație de 15 zile.

Articole Asemănătoare

Când și in ce situație sunt obligatorii cauciucurile de iarnă Povestea cu cauciucurile de iarnă datează încă din 2011, când a fost introdusă pentru prima dată în România obligativitatea acestora. Așadar, de la data de 1 noiembrie mașinile au obligativitatea de a fi echipate cu cauciucuri de ...
De ce nu e o idee bună să cumperi mașini care au fost reparate? Indife... Să cumperi o mașină care a fost accidentată și reparată nu este o idee bună, chiar dacă proprietarul îți propune o mega afacere, un preț mult mai mic decât cel al pieței. O să discutăm în cele ce urmează de ce nu e bine să cumperi...
Ce este suspendarea înmatriculării autovehiculelor și cum funcționează... Începând cu data de 20.05.2018, în România a apărut termenul de „suspendarea înmatriculării autovehiculelor”.  Atunci a intrat în vigoare Ordonanța de Urgență 14/2017 care completează OG 195/2002 privind circulația pe drumurile pu...
5 sfaturi care te vor ajuta să vinzi mașina mult mai repede Deși piața auto second hand din România este destul de dezvoltată, există foarte multe anunțuri care zac pe internet de luni bune, uneori chiar ani de zile. De ce se întâmplă acest lucru? Păi există două cauze principale: prețuril...
Despre certificatul de omologare al aparatului radar și ordinul de ser... Românii au o problemă cu disciplina. După 1989, când libertatea i-a pleznit peste cap, fiecare cetățean în parte a priceput această libertate cum a vrut și cum l-a dus capul. Coroborat cu lipsa autorității statului din societate (...

2 COMMENTS

  1. Ma intreb cine le fac Inspectiile Tehnice la toate cazanele acelea ce circula in jurul Bucurestiului in spre si din comunele limitrofe, intreg judetul Ilfov si in general in toata tara? Pe mine ma freaca la Inspectie cu o autoutilitara cu 51.000 Km abia la bord iar aia cu acele cazaturi de masini, circula bine mersi! Cine sunt acei inspectori care le dau girul? Masinile alora de la RAR care impreuna cu cei de la circulatie ii opresc pe soferii obisnuiti sa-i verifice la emisiile de noxe, desi pe langa ei trec junghiurile alea de Maxi-Taxi-uri cu dara de fum, si nu le zic nimic alora. Daca se intampla sa fiu eu in situatia de a fi oprit asa aiurea, si sa-i vad ca de aia nu se iau, bataia lor nici porcu n-o va lua! Eu abia astept asemenea situatie dar… nu ma opresc pe mine, culmea 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.