Home Colțul camionagiilor Probleme colosale cu camioanele Românești în Danemarca. Ne facem de baftă din...

Probleme colosale cu camioanele Românești în Danemarca. Ne facem de baftă din nou…

619
0
Danemarca

O statistică făcută publică de Agenția de Transport din Danemarca scoate la iveală un adevăr destul de rușinos despre România, însă oarecum de așteptat dacă ne gândim puțin la modul ciobănesc și nesimțit în care se face transport în România de către „antreprenorii” români.

Se pare că țările din Europa de Est sunt campioane la fentat taxele de drum din Danemarca. De la începutul anului 2025 și până în luna mai, Polonia a adunat 6071 amenzi pentru neplata taxelor de drum, dintre care au fost achitate doar 1044 amenzi. România vine tare din spate în acest top al rușinii cu 2150 amenzi primite pentru neplata taxelor de drum, dintre care achitate au fost doar 244. Pe locul 3 se află Bulgaria cu 1966 amenzi dintre care 236 achitate.

Potrivit statisticilor, o treime din amenzile pentru neplata taxelor de drum din Danemarca aparțin camioanelor din aceste trei țări: Polonia, România și Bulgaria. Din păcate cam asta este mentalitatea înapoiată din Europa de Est, unde numai cine nu vrea nu se apucă de transporturi. Aici nu-ți trebuie școală, nu-ți trebuie nici măcar capital social considerabil pentru a înființa o companie. Cu 200 de lei, oricine poate avea o firmă de transport SRL în România.

Spiritul antreprenorial românesc, dus și peste granițe

Așa cum s-au obișnuit mulți „antreprenori” să meargă cu scara deschisă la camioane astfel încât să nu se vadă numărul de înmatriculare al vehiculului și să scape de plata rovinietei, cu astfel de căciuleli ieftine umblă și prin străinătate.

Este pentru a nu știu câta oară când România se face de râs în Europa cu nesimțirea și tupeul unor oameni care dacă țara ar fi fost una de oameni sănătoși la cap, cei care astăzi se cred mari antreprenori prin EU și fentează taxele de drum, n-ar fi ajuns niciodată mai departe de meseria de paznic, ori ar fi rămas ciobani la oi pentru tot restul vieții.

Până la urmă ar fi fost ciudat ca România să nu fie într-un top al furăciunilor. Doar asta este specializarea patronilor de firme de transport din România.

Oamenii nu-și pun mintea la contribuție să ducă afacerea un pas mai departe identificând noi oportunități de dezvoltare, ci stau non stop și se gândesc de unde pot să mai ciupească câte ceva, ori de la stat, ori de la UE, ori de la șoferi, astfel încât la final de lună să aibă asigurate ratele le pagodele cu 3 etaje pe care le-au arvunit pe 30 de ani, și la mașinile lux, ori pe românește de neam prost, pe care le-au închiriat prin bănci sub formă de leasing.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here