SHARE

România este una dintre puținele țări din lume în care simpla înmatriculare a unei mașini este similară cu calvarul. Numai la noi ai de-a face cu cozi interminabile, cu program de lucru foarte scurt al funcționarilor publici născuți irascibili și fără chef de muncă, etc.

Acestea fiind spuse, care este totuși cea mai bună variantă? Să cumpărăm o mașină neînmatriculată pe care să o înscriem noi în circulație sau să cumpărăm o mașină gata înscrisă pe care doar să o transcriem de la fostul proprietar, pe numele nostru?

Avantaje și dezavantaje pentru mașina neînmatriculată

Avantaje

  • Este adusă din străinătate, ceea ce înseamnă că este bine întreținută.
  • Primești de obicei încă un set de roți, pe care samsarii uneori uită să ți-l dea.
  • Nu depinzi de certificatul fiscal al fostului proprietar, care uneori nu poate fi eliberat

Dezavantaje

  • Timpii de așteptare mai mult decât ridicoli de la RAR (uneori peste 2 luni)
  • Posibilitatea de a primi revenire de la RAR în cazul în care există probleme tehnice. Dacă primești revenire probabil urmează și niște costuri suplimentare.
  • Ești obligat să înscrii mașina în circulație în maxim 3 luni, cât ai numere roșii. De asemenea, cât timp deții numere roșii nu poți să ieși cu mașina din țară

Avantaje și dezavantaje pentru mașina înmatriculată

Avantaje

  • Scapi de surprizele care pot să apară la RAR și evident, de eventuale investiții neprevăzute. Tot ce trebuie să faci pentru a te bucura de mașină este transcrierea dreptului de proprietate.

Dezavantaje

  • Sunt șanse mari ca mașina să necesite reparații capitale, fiind rulată deja pe străzile din România, de persoane care nu au întreținut-o la nivel de străinătate.
  • Sunt șanse mari să aibă defecte ascunse. Românii când strică mașinile în asemenea hal de nu se mai pot nici măcar repara, le scot la vânzare.
  • Ai nevoie de certificatul fiscal al proprietarului pentru a putea efectua transcrierea

Articole Asemănătoare

Tu-ți Loganu’ mă-tii Mergeam astăzi pe stradă, eram pe trotuar, când dintr-o dată văd o domnișoară care se chinuia să parcheze mașina într-un loc destul de strâmt, între alte două mașini. Era genul acela de parcare un pic oblică pe bordura trotuarului...
3 motive pentru care târgurile auto vor dispărea de tot în următorii 1... Am fost în târg în Severin, am fost în târg în Timișoara și am ajuns la o concluzie pe cât de drastică pe atât de realistă: în următorii 10 ani, târgurile auto or să dispară complet. Există și 3 motive principale pentru care cred ...
Logica din spatele bolidului de lux în cea mai săracă țară din Uniunea... Am stat de multe ori și m-am gândit de ce pe străzile din România, cea mai săracă țară din Uniunea Europeană, în care salariul minim pe economie este 200 de euro, abundă mașini de lux. Care să fie oare explicația pentru care român...
Cele mai încălcate 5 reguli de circulație în România Cei care sunt de bună credință, oameni corecți și cu bun simț au observat probabil că în România, pe șosele, mașinile circulă după legea junglei, nu după legea rutieră. Codul rutier e o glumă proastă atâta timp cât nu există oamen...
Vrei să faci leasing la o mașină nouă? Mai gândește-te Să luăm exemplul Dacia, care îți oferă prin Programul Rabla posibilitatea de a cumpăra un Logan dotat cu AC și cam atât cu 6950 euro. Așadar, le dai tichetul Rabla și ai acces la un Logan de aproape 7000 de euro pentru care poți f...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.