SHARE

România este una dintre puținele țări din lume în care simpla înmatriculare a unei mașini este similară cu calvarul. Numai la noi ai de-a face cu cozi interminabile, cu program de lucru foarte scurt al funcționarilor publici născuți irascibili și fără chef de muncă, etc.

Acestea fiind spuse, care este totuși cea mai bună variantă? Să cumpărăm o mașină neînmatriculată pe care să o înscriem noi în circulație sau să cumpărăm o mașină gata înscrisă pe care doar să o transcriem de la fostul proprietar, pe numele nostru?

Avantaje și dezavantaje pentru mașina neînmatriculată

Avantaje

  • Este adusă din străinătate, ceea ce înseamnă că este bine întreținută.
  • Primești de obicei încă un set de roți, pe care samsarii uneori uită să ți-l dea.
  • Nu depinzi de certificatul fiscal al fostului proprietar, care uneori nu poate fi eliberat

Dezavantaje

  • Timpii de așteptare mai mult decât ridicoli de la RAR (uneori peste 2 luni)
  • Posibilitatea de a primi revenire de la RAR în cazul în care există probleme tehnice. Dacă primești revenire probabil urmează și niște costuri suplimentare.
  • Ești obligat să înscrii mașina în circulație în maxim 3 luni, cât ai numere roșii. De asemenea, cât timp deții numere roșii nu poți să ieși cu mașina din țară

Avantaje și dezavantaje pentru mașina înmatriculată

Avantaje

  • Scapi de surprizele care pot să apară la RAR și evident, de eventuale investiții neprevăzute. Tot ce trebuie să faci pentru a te bucura de mașină este transcrierea dreptului de proprietate.

Dezavantaje

  • Sunt șanse mari ca mașina să necesite reparații capitale, fiind rulată deja pe străzile din România, de persoane care nu au întreținut-o la nivel de străinătate.
  • Sunt șanse mari să aibă defecte ascunse. Românii când strică mașinile în asemenea hal de nu se mai pot nici măcar repara, le scot la vânzare.
  • Ai nevoie de certificatul fiscal al proprietarului pentru a putea efectua transcrierea

Articole Asemănătoare

Este o decizie bună interzicerea mașinilor sub Euro 4 în București?... Se tot vehiculează vești cum că s-ar interzice mașinile Euro 1, 2 și 3 prin București, prin centrul orașului mai exact, așa cum se întâmplă de ani buni din pricina poluării în marile capitale Europene. Și evident, a început drama ...
GĂINĂRII românești la înmatricularea în circulație a autovehiculelor... Românul a fost întotdeauna inventiv, mai ales atunci când a avut ocazia să facă un pic de economie. Nu a dat niciodată înapoi de la găinărie, mișmaș, șmecherie, matrapazlâc atât timp cât a fost vorba despre mașina personală, care,...
Suntem prea săraci să cumpărăm mașini vechi Eu unul am ajuns la concluzia că noi, românii suntem prea săraci să cumpărăm mașini vechi de 15-16 ani. Dacă te uiți pe internet observi că un Golf 4 din 2001-2002 se vinde cu peste 3000 de euro și chestia asta te pune pe gânduri ...
Codul rutier trebuie schimbat. Și cel Penal. Fără dosare penale în tra... În momentul în care mergi pe stradă și, să zicem că-ți sare în față un copil care se plimbă cu trotineta electrică (e la modă chestia asta), e dracul pe tine cât capra cum s-ar spune. Chiar dacă nu ești de vină, ai omorât pe cinev...
De unde poți cumpăra leduri auto? Industria a evoluat destul de mult în ultimii ani și există un trend general către economie de energie, chiar și în domeniul auto. De exemplu, de câțiva ani se merge pe becuri cu led în loc de vechile halogene. Sunt mult mai econo...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.