România este una dintre puținele țări din lume în care simpla înmatriculare a unei mașini este similară cu calvarul. Numai la noi ai de-a face cu cozi interminabile, cu program de lucru foarte scurt al funcționarilor publici născuți irascibili și fără chef de muncă, etc.
Acestea fiind spuse, care este totuși cea mai bună variantă? Să cumpărăm o mașină neînmatriculată pe care să o înscriem noi în circulație sau să cumpărăm o mașină gata înscrisă pe care doar să o transcriem de la fostul proprietar, pe numele nostru?
Avantaje și dezavantaje pentru mașina neînmatriculată
Avantaje
- Este adusă din străinătate, ceea ce înseamnă că este bine întreținută.
- Primești de obicei încă un set de roți, pe care samsarii uneori uită să ți-l dea.
- Nu depinzi de certificatul fiscal al fostului proprietar, care uneori nu poate fi eliberat
Dezavantaje
- Timpii de așteptare mai mult decât ridicoli de la RAR (uneori peste 2 luni)
- Posibilitatea de a primi revenire de la RAR în cazul în care există probleme tehnice. Dacă primești revenire probabil urmează și niște costuri suplimentare.
- Ești obligat să înscrii mașina în circulație în maxim 3 luni, cât ai numere roșii. De asemenea, cât timp deții numere roșii nu poți să ieși cu mașina din țară
Avantaje și dezavantaje pentru mașina înmatriculată
Avantaje
- Scapi de surprizele care pot să apară la RAR și evident, de eventuale investiții neprevăzute. Tot ce trebuie să faci pentru a te bucura de mașină este transcrierea dreptului de proprietate.
Dezavantaje
- Sunt șanse mari ca mașina să necesite reparații capitale, fiind rulată deja pe străzile din România, de persoane care nu au întreținut-o la nivel de străinătate.
- Sunt șanse mari să aibă defecte ascunse. Românii când strică mașinile în asemenea hal de nu se mai pot nici măcar repara, le scot la vânzare.
- Ai nevoie de certificatul fiscal al proprietarului pentru a putea efectua transcrierea