SHARE

Am primit de la domnul Daniel Cimpoeru niște modele pentru programul de conducere. Pentru că mulți dintre voi mi-ați trimis întrebări despre acest subiect prin intermediul formularului de contact și nu am știut să vă răspund, domnul Daniel vine cu câteva modele generale pentru timpii de conducere. Citiți cu atenție și dacă aveți ceva întrebări, le puteți lăsa în comentarii. De asemenea, țin să precizez că urmează să facem cu ajutorul domnului Daniel un articol mult mai complex legat de timpii de conducere, așa că, țineți aproape…

2h condus 15 min pauză 2h condus 30 min pauză apoi din nou 2h condus 15min pauză 2h condus 30min pauză și dacă mai trebuie să prelungiţi mai 2h maxim condus și apoi minim 9h de pauză!

3h condus 45min pauză 3h condus 45min pauză și la fel 3h +1h prelungire condus apoi 9h minim de pauză!

Cel mai draconic este 4h30min conducere 45min pauză 4h30min conducere 45min pauză apoi +1h conducere ptr prelungire și din nou minim 9h de pauză!

ATENȚIE MARE!!! Oricare program îl veţi face, va trebui să îl încadraţi în maxim 15 ore de amplitudine care tot program de lucru este!

De exemplu : Dacă începi program de lucru la ora 07:00 AM ai amplitudinea maxim până la ora 22:00 PM! Deci în intervalul cuprins între aceste 15h vă puteți organiza programul de conducere, pauzele obligatorii, încărcările sau descărcările adică MAXIM 10h de conducere și MINIM 2 pauze de 45min = 11h30min per total cu tot cu pauze! ATENȚIE MARE LA AMPLITUDINE!!!

De exemplu : dacă vă folosiți de toată amplitudinea adică 15h, va trebui să faceți 9h de pauză, iar dacă vă folosiți doar de maxim 13h din amplitudine puteți face 11h de pauză! 15+9=24,13+11=24 !

Dacă în timpul unei perioade de amplitudine aveți o perioadă de 3h de pauză continuă atunci chiar dacă vă folosiți de toată amplitudinea de 15h, faceţi 9h de pauză și se calculează ca pauză de odihnă fracţionată mai exact 9+3= 12h dar se calculează ca 11h de pauză!!!

ATENȚIE mare la cum vă organizați programele de conducere!

Și pe final una foarte importantă : în caz că aveți condus + alte activități (ciocane) în total de 6h (se întâmplă frecvent pe Germania din cauza ștaurilor) chiar dacă mai aveți timp de conducere ,după cele 6h cumulate va trebui să faceți un minim de 45min pauză!!! Pauzele de odihnă trebuie să fie de maxim 3 ori pe săptămână a câte 9h și minim 2 ori pe săptămână a câte 11h!

Baftă multă vă doresc!

De asemenea, Daniel are pe canalul său de YouTube 3 clipulețe de câte 15 minute fiecare în care preintă detalii despre programul de lucru pe camion. Le puteți vedea aici, aici și aici.

Articole Asemănătoare

Care sunt actele necesare eliberării cardului pentru tahograful digita... Cei care doresc să se angajeze pe un post de șofer profesionist, indiferent că este vorba despre un camion sau despre un TIR, trebuie să facă rost de un card tahograf care să înregistreze timpii de lucru. S-au dus vremurile diagra...
Ce trebuie să știi despre meseria de șofer de TIR internațional Vrei să te apuci de șoferie la un nivel superior, să cutreieri Europa în lung și în lat și să câștigi mii de euro pe lună? Stai un pic înainte de toate... Înainte să-ți faci planuri legate de un job plătit cu mii de euro pe lună, ...
Câteva lucruri pe care trebuie să le știi dacă ai de gând să devii șof... Sursă Foto: cerasis.com Foarte mulți români doresc să se facă șoferi de TIR și sunt dispuși să cheltuie o mică avere pentru a beneficia apoi de un job capabil să le aducă o situație financiară mult peste media din România. ...
Cum trebuie să înveți ca să iei permisul de șofer profesionist din pri... Am văzut în articolul trecut cum trebuie să înveți ca să iei sala pentru Categoria B din prima, așa că în acest articol vom discuta puțin despre școala pentru profesioniști, vom vedea ce trebuie să faci mai exact astfel încât să a...
(Video incredibil) N-ai fi crezut că trece, nu? Să conduci un autobuz nu este un job tocmai simplu dar atunci când trebuie să treci printr-un asemenea loc, parcă lucrurile devin și mai ridicole. Pe cuvântul meu, nu degeaba acest clip a strâns 11 milioane de vizualizări. Este vo...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

2 COMMENTS

  1. Domnule,unde s-a ajuns! Cum dumnezeu se face ca intotdeauna se gaseste cineva sa promoveze mediocritatea? Se vede ca Daniel Cimpoieru nu a citit in viata lui nici macar un articol din Legislatia Sociala in Domeniul Transportului. Cum poti da lectii,cand tu,ca sofer profesionist folosesti termeni inventati in parcare,termeni care nu ii regasesti in legislatie? Amplitudine?Program? Pauza?

    • deci să înțeleg că-l considerați mediocru pentru că a folosit acei termeni, respectiv amplitudine, program și pauză? păi și cum vreți să le zică? eu cred că nu ați înțeles scopul acestui articol, domnul Cimpoeru nu este pe post de profesor aici, dumnealui doar împărtășește niște informații utile altora, în special începătorilor, cu limbaj de parcare astfel încât să-l înțeleagă toată lumea… să nu uităm că nu prea există șoferi de tir academicieni sau care au terminat la Harvard studiile… dacă aveți impresia că domnul Cimpoeru greșește cu ceva în acel articol, spuneți clar unde este problema și ne interesăm, verificăm, eventual corectăm dacă aveți dreptate… dacă în schimb tot ce vreți să faceți dvs este să vă promovați un forum pentru care nu plătiți nici măcar host, vă spun că nu e modalitatea corectă pentru a face acest lucru

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here