SHARE

Am primit de la domnul Daniel Cimpoeru niște modele pentru (programul) perioadele de conducere. Pentru că mulți dintre voi mi-ați trimis întrebări despre acest subiect prin intermediul formularului de contact și nu am știut să vă răspund, domnul Daniel vine cu câteva modele generale pentru aceste perioade de conducere (timpii de conducere).

Citiți cu atenție și dacă aveți ceva întrebări, le puteți lăsa în comentarii. De asemenea, țin să precizez că urmează să facem cu ajutorul domnului Daniel un articol mult mai complex legat de perioada zilnică de serviciu (timpii de conducere și repaus), așa că, țineți aproape…

2h condus 15 min pauză 2h condus 30 min pauză apoi din nou 2h condus 15min pauză 2h condus 30min pauză și dacă mai trebuie să prelungiţi mai 2h maxim condus și apoi minim 9h de repaus zilnic redus (pauză)!

3h condus 45min pauză 3h condus 45min pauză și la fel 3h +1h prelungire condus apoi 9h minim de repaus zilnic redus!

Cel mai draconic este 4h30min conducere 45min pauză 4h30min conducere 45min pauză apoi +1h conducere ptr prelungire și din nou minim 9h de repaus zilnic redus!

ATENȚIE MARE!!! Oricare program îl veţi face, va trebui să îl încadrați în maxim 15 ore ale perioadei zilnice de serviciu (amplitudine) care tot program de lucru este!

De exemplu : Dacă începi o zi de muncă la ora 07:00 AM ai perioada zilnică de serviciu (amplitudinea) până la ora 22:00 PM! Deci în intervalul cuprins între aceste 15h vă puteți organiza perioada de conducere, pauzele obligatorii, încărcările sau descărcările adică MAXIM 10h de conducere și MINIM 2 pauze de 45min = 11h30min per total cu tot cu pauze! ATENȚIE MARE LA  PERIOADA ZILNICĂ DE SERVICIU (AMPLITUDINE)!!!

De exemplu : dacă vă folosiți de toată perioada zilnică de serviciu (amplitudinea) adică 15h, va trebui să faceți 9h repaus zilnic redus, iar dacă vă folosiți doar de maxim 13h din perioada zilnică de serviciu puteți face 11h de repaus zilnic normal! 15+9=24,13+11=24 !

Dacă în timpul unei perioade zilnice de serviciu aveți o perioadă de 3h de pauză continuă atunci chiar dacă vă folosiți de toată perioada zilnică de serviciu de 15h, faceţi 9h de repaus zilnic redus și se calculează ca repaus zilnic fracționat, mai exact 9+3= 12h dar se calculează ca 11h de repaus zilnic!!!

ATENȚIE mare la cum vă organizați perioadele de conducere!

Și pe final una foarte importantă : în caz că aveți condus + alte activități (ciocane) în total de 6h (se întâmplă frecvent pe Germania din cauza ștaurilor) chiar dacă mai aveți perioadă de conducere, după cele 6h cumulate va trebui să faceți un minim de 45min pauză!!! Repausul zilnic trebuie să fie de maxim 3 ori pe săptămână câte 9h și minim de 2 ori pe săptămână câte 11h!

Baftă multă vă doresc!

De asemenea, Daniel are pe canalul său de YouTube 3 clipulețe de câte 15 minute fiecare în care prezintă detalii despre perioada de serviciu pe camion. Le puteți vedea aici, aici și aici.

Articole Asemănătoare

Școlarizarea, salarizarea, magnetul. Revoluția transporturilor în Româ... Mi-am imaginat pentru o secundă faptul că transporturile din România sunt la aceleași nivel cu cele din Europa. Știu, e o UTOPIE, un scenariu de film SF sau ceva de genul dar cine știe. Poate cândva o să aibă loc o revoluție care ...
La ce trebuie să fii atent atunci când te angajezi ca șofer profesioni... Ai făcut școala de șoferi, ai făcut cardul pentru tahograf, ai făcut atestatele, te-apuci să cauți în România o firmă care acceptă începători, șoferi profesioniști fără experiență. Nu va fi deloc misiune imposibilă pentru că piața...
Un șofer adevărat nu claxonează niciodată când pericolul este iminent... În România se claxonează mult. Știm asta. Mult și fără motiv. Se claxonează după femei, se claxonează dacă cineva întârzie la semafor mai mult de o milisecundă, se claxonează când cineva încalcă o regulă de circulație și ne face p...
INFORMAȚIILE OFERITE DE TAHOGRAFUL DIGITAL VDO v.2. Aceste informații sunt luate din clipurile lui Daniel Cimpoeru. Pe Daniel îl puteți găsi pe YouTube cu același nume. Perioada de recuperare în caz de nevoie, dacă se face repaus săptămânal redus mai puțin de 45 de ore (tr...
Reluăm seria interviurilor cu camionagii – Driver Dey Am făcut o pauză în ultimele luni de la interviurile cu camionagii youtuberi. Pur și simplu am fost super aglomerat cu munca și nu am mai avut timp de mai nimic. Promit însă destul de solemn să reluăm aceste articole pentru că sun...