SHARE

Am primit de la domnul Daniel Cimpoeru niște modele pentru programul de conducere. Pentru că mulți dintre voi mi-ați trimis întrebări despre acest subiect prin intermediul formularului de contact și nu am știut să vă răspund, domnul Daniel vine cu câteva modele generale pentru timpii de conducere. Citiți cu atenție și dacă aveți ceva întrebări, le puteți lăsa în comentarii. De asemenea, țin să precizez că urmează să facem cu ajutorul domnului Daniel un articol mult mai complex legat de timpii de conducere, așa că, țineți aproape…

2h condus 15 min pauză 2h condus 30 min pauză apoi din nou 2h condus 15min pauză 2h condus 30min pauză și dacă mai trebuie să prelungiţi mai 2h maxim condus și apoi minim 9h de pauză!

3h condus 45min pauză 3h condus 45min pauză și la fel 3h +1h prelungire condus apoi 9h minim de pauză!

Cel mai draconic este 4h30min conducere 45min pauză 4h30min conducere 45min pauză apoi +1h conducere ptr prelungire și din nou minim 9h de pauză!

ATENȚIE MARE!!! Oricare program îl veţi face, va trebui să îl încadraţi în maxim 15 ore de amplitudine care tot program de lucru este!

De exemplu : Dacă începi program de lucru la ora 07:00 AM ai amplitudinea maxim până la ora 22:00 PM! Deci în intervalul cuprins între aceste 15h vă puteți organiza programul de conducere, pauzele obligatorii, încărcările sau descărcările adică MAXIM 10h de conducere și MINIM 2 pauze de 45min = 11h30min per total cu tot cu pauze! ATENȚIE MARE LA AMPLITUDINE!!!

De exemplu : dacă vă folosiți de toată amplitudinea adică 15h, va trebui să faceți 9h de pauză, iar dacă vă folosiți doar de maxim 13h din amplitudine puteți face 11h de pauză! 15+9=24,13+11=24 !

Dacă în timpul unei perioade de amplitudine aveți o perioadă de 3h de pauză continuă atunci chiar dacă vă folosiți de toată amplitudinea de 15h, faceţi 9h de pauză și se calculează ca pauză de odihnă fracţionată mai exact 9+3= 12h dar se calculează ca 11h de pauză!!!

ATENȚIE mare la cum vă organizați programele de conducere!

Și pe final una foarte importantă : în caz că aveți condus + alte activități (ciocane) în total de 6h (se întâmplă frecvent pe Germania din cauza ștaurilor) chiar dacă mai aveți timp de conducere ,după cele 6h cumulate va trebui să faceți un minim de 45min pauză!!! Pauzele de odihnă trebuie să fie de maxim 3 ori pe săptămână a câte 9h și minim 2 ori pe săptămână a câte 11h!

Baftă multă vă doresc!

De asemenea, Daniel are pe canalul său de YouTube 3 clipulețe de câte 15 minute fiecare în care preintă detalii despre programul de lucru pe camion. Le puteți vedea aici, aici și aici.

Articole Asemănătoare

Ce trebuie să știi despre meseria de șofer de TIR internațional Vrei să te apuci de șoferie la un nivel superior, să cutreieri Europa în lung și în lat și să câștigi mii de euro pe lună? Stai un pic înainte de toate... Înainte să-ți faci planuri legate de un job plătit cu mii de euro pe lună, ...
Despre meseria de șofer de camion pe comunitate. Interviu cu Mihai Ion... Meseria de șofer profesionist pe comunitate pare să fie din ce în ce mai atrăgătoare pentru tinerii din România pentru că salariile sunt mult peste ce ar putea ei câștiga în țară, însă este totul numai lapte și miere pe TIR? Așa c...
(P)La cine poți apela în România dacă ai nevoie de transporturi agabar... Industria transporturilor în România nu este chiar atât de dezvoltată precum vedem în străinătate și într-un fel e ceva destul de normal pentru că ne lipsește infrastructura. Dacă am avea și noi autostrăzi sau măcar drumuri națion...
Tot ce trebuie să știi despre atestatele ADR, colete și cisternă Am fost întrebat de multe ori despre atestatele ADR, dacă sunt necesare sau obligatorii atunci când vrei să te angajezi pe TIR în străinătate pentru că majoritatea celor care visează la o carieră de șofer profesionist au observat ...
Curs de mecanică pentru obținerea permisului de conducere categoria C... Pentru că au fost vreo câțiva care mi-au cerut cursul de mecanică pentru obținerea permisului de conducere categoria C, am zis să îl public aici pe site astfel încât să aveți cu toții acces la el fără să vă mai trimit eu nimic. Am...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here