Pentru mulți dintre noi, cei care avem permis de conducere categoriile B, C, CE, obișnuiți să ținem de volan, școala de șoferi pentru motocicletă pare o joacă de copii, ceva foarte simplu, ceva floare la ureche. Ei bine, nu este deloc așa iar în cele ce urmează veți vedea cam ce se întâmplă la primele ore de conducere pentru cineva care se înscrie la școala de șoferi pentru obținerea categoriei A.
Este vorba despre youtuberul Intrepid, care recent a avut parte de primele senzații tari pe o șa de motocicletă dar care s-a luat la luptă și cu pământul asemenea lui Greuceanu…
Căzăturile sunt o realitate pentru cei care doresc să conducă o motocicletă, una care din punctul meu de vedere nu ar trebui neglijată absolut deloc. Nu mi se pare o problemă să cazi cu motorul atunci când faci școala, mi se pare a fi chiar indicat pentru că ești oarecum trezit la realitate și ți se mai taie din teribilism. Când îți aduci aminte că te-ai julit când ai căzut cu 5 la oră printre jaloane, nu-ți mai arde să faci slalom printre mașini ca începător…
Vă recomand acest canal de YouTube dacă aveți în plan obținerea permisului pentru categoria A pentru că veți vedea exact despre ce este vorba în școală, ce anume trebuie să faci și cam cât de dificilă este o asemenea aventură.
Din punctul meu de vedere, obținerea categoriei A este mult mai dificilă din punct de vedere al îndemânării, are un grad de dificultate mult peste categoriile B, C, CE, chiar și D. Aveți de fapt cele două clipuri ale celui fără frică (Intrepid) și veți vedea exact care este gradul de dificultate.
Nu pot intelege cum un tanar [18-25] dupa cateva ore de conducere [initiere] care are posibilitati materiale , sau chiar un cond. auto amator poate obtine permis de cond. C+E , D+E ,SAU CHIAR SI”” BANALUL “”B+E ,,si apoi conduc autocare cu oameni[30-40], haotic , sau automarfare care pot usor prinde 120-140 km /h pe autobanduri , fara cel putin 5 ani de cond pe camion ,cum era , si va mirati cum se produc accidentele , binenteles si din vina infrastructurii [75%] !!!!!!!!!!!
sa conduc o motocicleta a fost cel mai usor pentru mine,poate si pentru ca de mic am fost pe doua roti iar motocicletele mi-au placut enorm,chiar si acum prefer sa dau zeci de mii de euro pe o motocicleta competenta si frumoasa decat pe o masina de aceeasi valoare! cand am luat eu categoria “A” in primavara anului 2005 nu aveam motociclete prea puternice pe mana,dar instructorul si politistul examinator tot mi-au facut o “gluma” la traseu: “Mai faceti va rog inca o data traseul in poligon,n-am fost atenti de prima oara!” MI-A PICAT FATA CAND AM AUZIT… dar asta vroiau amandoi… l-am facut si a doua oara PERFECT ca si prima oara ca vroiam foarte mult permisul “de A”… categoria “B” nici nu ma interesa atunci, si nici n-aveam rabdare sa fac scoala pentru “B”! pur si simplu n-aveam nici un chef de masina atunci! a trebuit nevoit de imprejurari sa invat sa conduc si masina in 2015 cand imi expira permisul si am zis sa iau si categoria “B” ca trebuiam sa mai “plimb” si alte persoane PE PLOAIE SAU ZAPADA/VISCOL/GER… astea nu le faci cu motorul… am cazut o singura data in poligon cand am iesit din traseu (cam ilegal din partea mea),am prins un petic de iarba “pe acceleratie” si m-a aruncat rapid in cur,de nu stiam sigur nici ce s-a intamplat in primele 5-10 secunde 🙂 au urmat multi km in trafic dupa ce am luat permisul de conducere,unii “cam ilegali” cu 200-260km/h , altii pe o roata pe la intruniri moto, si o singura data dupa ce am baut vreo 4 beri,si fix atunci cand am baut m-au si “prins” baietii in albastru… de atunci am cam rarit-o cu plimbarile pe doua roti cu motor probabil si din cauza ca am ingropat doi amici motociclisti ce au murit din cauza vitezei (180-200km/h) si cu parere de rau o spun si din cauza PROSTIEI lor… unul avea 21 ani ,lucru ce m-a scarbit si m-a indepartat cam mult de motociclete… nu l-am omorat eu dar a murit din cauza unei pasiuni comune,lucru ce m-a afectat destul de mult psihic… practic din momentul ala nu m-am mai suit pe motocicleta;am vandut tot la pret de nimica/pomana si m-am multumit cu plimbari ciclistice si “admirat de pe tusa” la intruniri moto! cine vrea motocicleta sa fie cu mare bagare de seama si sa tina minte un lucru: in caz de accident CEI MAI NOROCOSI MOR LA FATA LOCULUI, cei ghinionisti ajung in cel mai bun caz cu tije si suruburi in loc de oase iar cei si mai ghinionisti paralizati de pe la mijloc sau mai sus DAR IN VIATA! Daca mai poti numi viata cand nu poti sa f,ti femei, nu stii cand te pisi sau te caci pe tine, ori mai rau nici bratele nu poti sa ti le misti! MARE ATENTIE VA ROG CEI DORITORI DE MOTO/A(cati or mai citi pe aici… eu sigur nu stateam sa citesc nicaieri de “pericolele motociclismului” inainte sa iau permisul de “A”). DOAR VROIAM NEAPARAT MOTOCICLETA,INDIFERENT DE RISCURI… p.s. ma mir ca n-am murit la cum am condus motocicleta cativa ani…