Home Editorial 4 obiceiuri care ne arată că jumătate dintre șoferii români nu merită...

4 obiceiuri care ne arată că jumătate dintre șoferii români nu merită permis de conducere

2841
2
trecere

Traficul din România este un haos total. Cauza principală este lipsa bunului simț, nu lipsa autostrăzilor. Românii ar fi la fel de nesimțiți și pe autostrăzi cum sunt și prin orașe, cum sunt și pe drumurile naționale. Atât timp cât nu există respect pentru cel de lângă tine, nu are cum să existe un trafic civilizat. În momentul în care ieși cu mașina în trafic, în orice oraș din România, nu doar în București, o să observi 4 obiceiuri pur românești care arată clar faptul că peste jumătate dintre cetățenii noștri cu permis de conducere nu ar merita acest privilegiu, din cauza nesimțirii.

4 obiceiuri care ne arată că jumătate dintre șoferii români nu merită permis de conducere

Butonul de avarii – folosit conform legii la ambuteiaje cel mai des, ori când rămâi cu mașina în pană într-o zonă nașpa, a devenit un fel de „piua” de la legislația rutieră. În România foarte mulți șoferi opresc mașinile pe unde au ei chef deși legea le interzice acest lucru și apasă strașnic butonul de avarii. Ei au impresia că acel buton este unul magic, iar în momentul în care-l apasă timpul stă în loc iar regulile de circulație nu se mai aplică și lor. Ei devin atemporali și cu drepturi depline.

Claxonul – să dea sfântu’ să superi pe cineva în trafic sau să întârzii o milisecundă la semafor, că s-a zis cu tine. Claxoane peste claxoane, urmate de înjurături mute venite din partea zmeilor șoselelor. Știți voi, oamenii ăia care se cred ași ai volanului și care simt nevoia să tragă la răspundere pe toată lumea dacă se simt cumva jenați în trafic. A, unii mai folosesc claxonul ca să sune după femei pe stradă, alt obicei josnic și grotesc al inculților ce dețin permise de conducere. Conform legii, claxonul se folosește doar pentru evitarea unui pericol imediat, în România claxonul se folosește pentru a arăta nivelul de prostie. Cu cât se claxonează mai mult și mai intens pe străzi, cu atât ne putem da seama de concentrația de prostie pe metrul pătrat din acea zonă.

Maneta de semnalizare – montată pe fiecare autoturism care iese pe poarta fabricii, devine un instrument misterios și deloc plăcut pentru români. Românii nu semnalizează aproape niciodată, cu toate că acesta este PRIMUL LUCRU PE CARE-L ÎNVAȚĂ ÎN ȘCOALA DE ȘOFERI. Uneori am impresia că românii abia așteaptă să termine școala de șoferi ca să poată să nu semnalizeze liniștiți. Parcă-i încurcă maneta aia sau naiba știe, frige, curentează. Știu că există manete de semnalizare care curentează și prin alte țări, dar pana mea, la noi parcă sunt infinit mai multe.

Trecerea de pietoni – șoferii nu prea dau prioritate pietonilor care doresc să traverseze străzile, indiferent de natura lor, indiferent de trafic. Dacă nu forțezi tu ca pieton trecerea, sunt slabe șanse ca prima mașină care vine din stânga să oprească. De obicei din câte am văzut eu, abia a 4-a sau a 5-a mașină oprește dacă stai la trecerea de pietoni. Acest lucru mă face să cred că doar 20-25% dintre șoferii români merită permis de conducere, nu?

 

Previous articleCe poți face cu niște rafturi auto?
Next articleO m*ie arătată la vremea ei, face minuni
Impatimit al automobilismului, adept al condusului corect si al disciplinei in trafic.

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here