SHARE

Deși momentan este o adevărată isterie cu plecatul pe TIR, toată lumea vrea să se facă șofer profesionist, eu unul am stat, am analizat și am pus pe foaie toate motivele pentru care NU aș face acest pas, cel puțin nu acum. Momentan, în contextul actual al societății, meseria de șofer profesionist nu mi se pare genul de job care poate să-ți ofere o viață mult mai bună și veți vedea imediat de ce spun asta.

De ce NU m-aș angaja acum șofer profesionist

  1. Se muncește prea mult. În ziua de azi, un șofer profesionist are liber la muncă 13-15 ore pe zi. Nu 10, nu 12, ci 13 sau chiar 15 ore de două ori pe săptămână. Nu sunt genul care să fugă de muncă dar singura întrebare pe care mi-o adresez în acest context este: când mai cheltui banii mulți făcuți pe camion dacă eu stau 13-15 ore/zi la muncă? Când mai apuc să duc un cadou copiilor de ziua lor? Când apuc să-mi mai văd copiii crescând sau și mai important că mulți care se fac șoferi sunt tineri, când naiba apuc să mai fac un copil dacă eu sunt mereu plecat de acasă? Jobul ăsta de șofer profesionist a devenit perfect pentru cei care vor să facă acest compromis bani contra timp, eu unul nu l-aș face. Respect pe cei care pot să-l facă, eu nu pot.
  2. Salariul nu e chiar așa mare. Desigur, exceptând pe cei care muncesc în Norvegia, Suedia sau SUA, salariul bate undeva între 2000 și 2500 euro pe lună. Să zicem că nu ai bafta să te angajezi pe 2500, ci pe 2200. Păi dacă te duci să muncești la o fabrică în Germania, poți să iei undeva la 1800 – 2000 de euro bani în mână. Nu are rost să riști cu șoferia pentru câteva sute de euro în plus. Îți riști sănătatea și stai foarte mult timp plecat de acasă. În fabrică muncești 8 ore și te-ai dus acasă.
  3. Patronii nu sunt de încredere. Poveștile cu țepele luate de șoferi în ultima vreme s-au înmulțit ca epidemia de ciumă bubonică. Tot mai multă lume se trezește că ba le sunt opriți bani de motorină după o lună de tras câte 13-15 ore pe zi, ba sunt puși să plătească oglinzi în ideea în care sunt începători și se mai petrec accidente, ba sunt întârziați cu salariile ca să mai facă patroneii un mișmaș, două, ba li se cere să meargă pe nașpa iar când vin amenzile șoferii sunt lăsați cu curu-n baltă, etc. Eu nu am răbdare și nervi să merg așa din țeapă în țeapă până ajung la cineva serios.
  4. Meseria de șofer profesionist este foarte periculoasă. N-am să bat apa-n piuă pe subiectul ăsta prea mult, am să pun doar o secvență de pe canalul lui Danyi El Rayo. O dată intră un alt camion peste tine și s-a zis distracția.

Articole Asemănătoare

Cum urci camionul pe tren pentru Eurotunnel (Anglia – Franța) cu Mihai... Cei care sunteți șoferi începători sau urmați să fiți, mai mult ca sigur veți începe această meserie pe comunitate. Să faci comunitate înseamnă să stai vreo 2 luni de zile plecat din țară și să tranzitezi uneori și 3-4 țări europe...
Cele mai bune clipuri de pe YouTube ale lui Daniel Cimpoeru Daniel Cimpoeru are unul dintre puținele canale de YouTube din România în care găsești materiale legate de drepturile șoferilor, de legislația muncii, de sfaturi pentru începători, programul de lucru, manevre cu autocamionul și aș...
Da șefu’, să trăiți șefu’. Așa facem șefu’, cum să nu! Pupincuristul. Lingăul. Omul din cauza căruia lucrurile nu merg niciodată așa cum trebuie pe parte de muncă legală într-o firmă de transport. Există foarte mulți oameni care se fac preș în fața patronilor și nu înțeleg de ce. De f...
Comunitatea “SOFERILOR PROFESIONISTI FARA EXPERIENTA” – ce... Există destul de multe grupuri pe Facebook în acest moment destinate camionagiilor însă din păcate doar câteva sunt serioase. Doar câteva se remarcă prin acordarea ajutorului celor care îl cer (fără bășcălie și glume de prost gust...
Despre modul de lucru TUR-RETUR pe comunitate cu GrassuTatae3 Din moment ce pe YouTube apar din ce în ce mai mulți camionagii români, din moment ce meseria de șofer profesionist stârnește interese din ce în ce mai mari pentru tineri, continuăm seria interviurilor cu Valentin aka GrassuTatae3...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.