SHARE

Deși momentan este o adevărată isterie cu plecatul pe TIR, toată lumea vrea să se facă șofer profesionist, eu unul am stat, am analizat și am pus pe foaie toate motivele pentru care NU aș face acest pas, cel puțin nu acum. Momentan, în contextul actual al societății, meseria de șofer profesionist nu mi se pare genul de job care poate să-ți ofere o viață mult mai bună și veți vedea imediat de ce spun asta.

De ce NU m-aș angaja acum șofer profesionist

  1. Se muncește prea mult. În ziua de azi, un șofer profesionist are liber la muncă 13-15 ore pe zi. Nu 10, nu 12, ci 13 sau chiar 15 ore de două ori pe săptămână. Nu sunt genul care să fugă de muncă dar singura întrebare pe care mi-o adresez în acest context este: când mai cheltui banii mulți făcuți pe camion dacă eu stau 13-15 ore/zi la muncă? Când mai apuc să duc un cadou copiilor de ziua lor? Când apuc să-mi mai văd copiii crescând sau și mai important că mulți care se fac șoferi sunt tineri, când naiba apuc să mai fac un copil dacă eu sunt mereu plecat de acasă? Jobul ăsta de șofer profesionist a devenit perfect pentru cei care vor să facă acest compromis bani contra timp, eu unul nu l-aș face. Respect pe cei care pot să-l facă, eu nu pot.
  2. Salariul nu e chiar așa mare. Desigur, exceptând pe cei care muncesc în Norvegia, Suedia sau SUA, salariul bate undeva între 2000 și 2500 euro pe lună. Să zicem că nu ai bafta să te angajezi pe 2500, ci pe 2200. Păi dacă te duci să muncești la o fabrică în Germania, poți să iei undeva la 1800 – 2000 de euro bani în mână. Nu are rost să riști cu șoferia pentru câteva sute de euro în plus. Îți riști sănătatea și stai foarte mult timp plecat de acasă. În fabrică muncești 8 ore și te-ai dus acasă.
  3. Patronii nu sunt de încredere. Poveștile cu țepele luate de șoferi în ultima vreme s-au înmulțit ca epidemia de ciumă bubonică. Tot mai multă lume se trezește că ba le sunt opriți bani de motorină după o lună de tras câte 13-15 ore pe zi, ba sunt puși să plătească oglinzi în ideea în care sunt începători și se mai petrec accidente, ba sunt întârziați cu salariile ca să mai facă patroneii un mișmaș, două, ba li se cere să meargă pe nașpa iar când vin amenzile șoferii sunt lăsați cu curu-n baltă, etc. Eu nu am răbdare și nervi să merg așa din țeapă în țeapă până ajung la cineva serios.
  4. Meseria de șofer profesionist este foarte periculoasă. N-am să bat apa-n piuă pe subiectul ăsta prea mult, am să pun doar o secvență de pe canalul lui Danyi El Rayo. O dată intră un alt camion peste tine și s-a zis distracția.

Articole Asemănătoare

Cum repari furtunurile de aer de la remorcă dacă le rupi din greșeală?... Să fii șofer profesionist nu e lucru simplu, se pot întâmpla o grămadă de nebunii pe parcursul unei zile normale de livrare, chiar dacă ai zeci de ani de experiență în spate. Una dintre cele mai interesante defecțiuni pe care l...
Ia-ți gândul de la meseria de șofer profesionist dacă… Cum tot mai mulți tineri care au jucat Euro Truck Simulator 2 doresc să se facă șoferi profesioniști pe viitor, fără să cunoască de fapt cum stă treaba în realitate cu acest job, am zis să fac un rezumat cu lucrurile despre care l...
STUDIU – Răspândirea șoferilor români în Europa În urmă cu ceva timp am lansat un sondaj de opinie pe grupul de Facebook Daniel Cimpoeru și Șoferii Începători, cu scopul precis de a afla care sunt țările din UE spre care șoferii noștri emigrează de obicei, cât de multă comunita...
Migranții au bolovani asupra lor – meseria de șofer profesionist... LEO s-a trezit cu migranți în remorcă și, după ce i-a dat jos cu poliția, a observat că aceștia aveau asupra lor niște bolovani, pietroaie care vă dați și voi seama cam la ce foloseau. Cât de periculoasă a devenit de fapt meseria ...
Cum utilizăm tahograful digital într-o zi de lucru? Perioada de Servic... Daniel Cimpoeru a reușit să ne aducă în prim plan unul dintre cele mai complexe clipuri în ceea ce privește lucrul cu tahograful digital. Am mai văzut noi de la el cum e cu introducerea datelor manuale, cum e cu schimbarea carduri...

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.