Home Colțul camionagiilor 4 lucruri de care trebuie să ții cont atunci când cumperi un...

4 lucruri de care trebuie să ții cont atunci când cumperi un GPS pentru camioane

608
SHARE
GPS pentru camioane

În ziua de azi nu se mai poate face șoferie cu harta. Bine, teoretic s-ar putea însă practic, la cât de rapid trebuie să te miști pe traseu, ar fi destul de ineficient. GPS-urile sunt așadar imperios necesare pentru a-ți desfășura activitatea la un nivel profesional, mai ales că în ultimii ani aceste aparate au primit multe „upgrade-uri” care te pot ajuta destul de mult, pe lângă funcția propriu zisă de GPS (Dashcam, Traffic LIVE, etc). Dacă ești șofer începător și te gândești să-ți cumperi un GPS, primul GPS, trebuie să știi câteva lucruri despre aceste aparate cu care nu ai mai avut de-a face până acum.

Nu toate GPS-urile sunt pentru camioane

O să ai nevoie de un GPS special pentru acest tip de vehicul, care să îți permită să înregistrezi dimensiunile camionului tău. GPS-urile normale pentru turisme sunt ok până la poduri și alte obstacole (restricții pe greutate) pe care nu le pot vedea din moment ce ele gândesc harta pentru un autoturism. Așadar, orientează-te doar spre GPS-uri speciale pentru camion, chiar dacă sunt mai scumpe. În ultimii ani, magazinele care le comercializează au învățat să le sorteze.

Nu sunt recomandate GPS-urile second hand pentru camioane

GPS-urile second hand, chiar dacă ele funcționează perfect nu sunt recomandate din mai multe puncte de vedere. În primul rând, nu știi dacă hărțile sunt actualizate la zi. Dacă poți verifica acest lucru, dacă aparatul nu este chiar așa de vechi (maxim 1 an), ai putea să-l cumperi. Ar mai fi totuși de reținut faptul că după o îndelungată funcționare, bateria pe care o au se deteriorează, soarele care bate în ele zi de zi prin parbriz și le încinge, le scurtează simțitor durata de viață. Să nu uităm faptul că orice obiect electronic + căldură = uzură prematură.

Despre GPS-urile ieftine, no name

În ultimii ani s-a umplut piața de aparate GPS cu nume ciudate, destul de ieftine, gen maxim 5-6 sute de lei. Sunt câteva lucruri pe care trebuie să le știți despre ele.

  1. Sunt ieftine cu un motiv. Să nu credeți că își face cineva milă de șoferul român și aduce pe piață un aparat de foarte bună calitate la bani de nimic. Nici vorbă. Calitatea costă peste tot în lume. Aparatele GPS pentru camioane, ieftine, branduri de care nu a mai auzit nimeni sunt o struțo-cămilă. S-au gândit niște „antreprenori” să aducă din China niște aparate de foarte slabă calitate și performanță pe care să instaleze ei aplicații de genul iGO, via Android. Rezultatul? Aparate lente deficitare la toate capitolele. Sunt comercializate sub forma unor aparate minune care au de toate dar ce să vezi, când le pui la muncă observi că din zecile de funcții promise, nu merge niciuna cum trebuie, mici măcar cea de bază, GPS. Așadar, dacă decideți să cumpărați așa ceva, țineți cont de această idee, că sunt ieftine cu un motiv.
  2. Pot fi o soluție dacă te pricepi la tehnologie. Dacă ești genul de individ ceva mai angrenat în tehnologie, te poți descurca și cu un aparat mai ieftin, pe care să-l optimizezi tu. Adică să-i schimbi sistemul de operare, aplicația cu hărți, etc. Rămâne la alegerea ta dacă merită această bătaie de cap sau nu. Eu unul am văzut GPS-uri de camioane telefoane mobile, transformate complet doar pentru această funcție, și mergeau perfect.

Despre GPS-urile de renume (Garmin, TomTom, Mio)

Da, știu, sunt scumpe, unele modele trec de 2000 de lei chiar. Dar primești în schimb un aparat de calitate, care nu te lasă la greu, care nu se blochează, care nu se restartează când îți e lumea mai dragă, care își face singur update la cărți, care are funcții marketate care chiar funcționează și așa mai departe. Ca șofer începător, e bine să ai alături un GPS pe care să te poți baza, nu o chinezărie care să te streseze mai mult decât să te ajute. Este o investiție în tine, ca șofer am putea spune. Desigur, mai greșește și Garmin, mai greșește și TomTom, căci nu există aparat perfect, dar per total, un GPS de calitate te va ajuta mai mult decât te va încurca. Și foarte important de înțeles și faptul că orice GPS poate să fie unul prost dacă nu știi să-l setezi, dacă nu știi să-l folosești.

2 COMMENTS

  1. Salut.Nu stiu daca esti sofer sau daca ai vreo treaba cu meseria asta .Din practica iti spun ca majoritate soferilor au aparate GPS ieftine.Setarile pt camion nu le are aparatul ci programul care ruleaza pe acesta.Pentru un sofer incepator este destul de greu sa adune bani pt un GPS scump de aceea propun sa vii in sprijinul lor si macar pt inceput sa le prezinti alternative la preturi rezonabile.Solutii si idei cu bani putini.Exemplu,iati un aparat de rezerva in caz de nevoie ,te va ajuta.

    • Ioane, nu știu ce alternative ieftine ai vrea tu să prezint, că ele nu prea există. Dacă tu cunoști ceva funcțional, poți să sugerezi o marcă, un model, etc. Legat de setările pentru camion, logic că programul le are, nu aparatul în sine. Nu știu ce ai înțeles tu din articolul ăsta dar în fine. E logic că nu există setări pentru camioane la un GPS pentru turisme, nu?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.