Pe piața muncii din România se simte lipsa unor sindicate puternice, cel puțin în domeniul transporturilor. Șoferii au nevoie de cineva care să le apere drepturile și din păcate, pe parte sindicală, cam bate vântul. Există mai multe motive pentru care sindicatele pentru șoferi nu au funcționat și nu vor funcționa niciodată în România.
De ce nu funcționează sindicatele pentru șoferi în România
Pentru ca un sindicat adresat șoferilor să funcționeze, să reușească să urnească lucrurile din loc, să fie capabil să le apere drepturile, trebuie să aibă cât mai mulți membri. Din păcate oamenii sunt foarte dificil de convins să se înscrie într-un sindicat unde trebuie să cotizeze lunar sau anual. Sunt mulți cei care nu vor să dea niciun ban dacă nu au ceva de câștigat în secunda doi, sunt mulți care consideră că nu au nevoie să dea bani ca să-și rezolve problemele, sunt exagerat de mulți cei care au impresia că liderii de sindicat se pricopsesc din cotizațiile membrilor.
Un alt motiv pentru care sindicatele pentru șoferi nu funcționează în România este onestitatea membrilor. Sunt foarte multe cazuri în care membri nu pot fi ajutați pentru că fie nu au lucrat corect (au folosit magnet) și nu pot dovedi orele lucrate cu cardul tahograf, ori vin la sindicat cu minciuni, minciuni care după investigații amănunțite scot la iveală faptul că firma a fost destul de corectă cu șoferul respectiv. Este evident că cei care nu vor fi ajutați de sindicat vor umple ulterior internetul cu acuze, că au plătit degeaba și nu au fost ajutați, uitând să menționeze adevărul. Astfel, încrederea maselor în sindicate scade și mai mult, ducând astfel la lipsa sindicatelor puternice.
Lipsa de unitate este ceva specific nației noastre din păcate, și duce la abuzuri patronale, la salarii mici, la imposibilitatea ca un angajat să-și impună punctul de vedere în câmpul muncii dacă apar nedreptățile.