Home Colțul camionagiilor Problemele Transporturilor Românești (12) – I.S.C.T.R.

Problemele Transporturilor Românești (12) – I.S.C.T.R.

318
0
amenzi isctr

I.S.C.T.R. – Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier reprezintă instituția publică desemnată cu supravegherea traficului „greu”, desfășurat atât cu camioane cât și cu autobuze sau autocare. Este o instituție de control care cel puțin teoretic ar trebui să crească gradul de siguranță de pe șoselele din România, țara din UE cu cei mai mulți oameni morți în accidente rutiere an de an.

Care sunt atribuțiile I.S.C.T.R.

Această instituție publică are atribuții de control pe mai multe paliere atunci când vine vorba despre transportul de mărfuri. În primul rând, inspectorii ISCTR pot verifica timpii de conducere și repaus înregistrați de aparatul tahograf. În al doilea rând inspectorii pot verifica documentele mărfurilor transportate, atât pentru mărfuri generale cât mai ales pentru mărfuri considerate cu risc de „furăciune” precum lemnele sau combustibilul. Nu în ultimul rând, inspectorii ISCTR au atribuții pentru cântărirea camioanelor în cazul în care există suspiciuni că acestea ar rula pe drumurile publice supraîncărcate.

De ce șoferii urăsc I.S.C.T.R.?

Foarte mulți șoferi profesioniști urăsc această instituție publică întrucât cel mai probabil în trecut au fost amendați de inspectorii instituției, cel mai probabil pentru nereguli privind timpii de conducere și repaus. Ca în orice instituție publică, există oameni și oameni. Unii sunt înțelegători și sunt conștienți că doar cine nu muncește nu greșește, alții fac exces de zel și pun amenzi pe bandă rulantă având impresia că le face cineva statuie în fața instituției publice. Meseria de șofer profesionist mai ales efectuată pe România este destul de dificilă iar abaterile minore ar trebui trecute cu vederea, nu pedepsite.

Zvonuri de corupție la I.S.C.T.R.

Ca orice instituție publică, ISCTR este atinsă de multe ori de zvonuri de corupție. Corupție nu înseamnă doar faptul că inspectorii pot lua șpagă pe marginea drumului doar ca să nu pună cuiva amendă, însă cele mai mari zvonuri de corupție apar la nivel local unde, în funcție de culoarea politică unor firme de transport, inspectorii I.S.C.T.R. au voie sau nu au voie să oprească anumite camioane în trafic, pentru verificări. Avem un asemenea caz petrecut chiar recent, în urmă cu o lună, chiar la Timișoara.

Ce s-a întâmplat la I.S.C.T.R. Timișoara

Procurorii DNA vorbesc despre șpăgi date de mult timp de transportatori lucrătorilor ISCTR pentru ca aceștia să  închidă ochii la controalele de trafic si sa elibereze cu prioritate autorizații, avize si alte documente. Anchetatorii vorbesc chiar despre un „abonament lunar” de 2500 de euro de care beneficiau inspectori de trafic de la patroni de firme, spune Opinia Timișoarei.

Nici mai mult nici mai puțin de 14 angajați ai ISCTR Timișoara dintre care 2 șefi au fost aduși la audieri în fața procurorilor Direcției Naționale Anticorupție. Se pare că din totalul de 17 angajați ai instituției publice doar 3 nu au luat mită.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here