Posesorii de autovehicule din România se împart în două mari categorii: șoferii și mecanicii. Din păcate, e un trend ca cel care-și cumpără mașina să încerce pe cât posibil să o repare de unul singur de fiecare dată când are o problemă, inclusiv să încerce să o întrețină deși nu are unelte adecvate sau spații adecvate în care să efectueze această întreținere. Astăzi, vom discuta despre schimbul de ulei și mai ales despre motivele pentru care unii preferă să se ocupe personal de această problemă.
Ce este schimbul de ulei?
Uleiul din motorul mașinii trebuie schimbat din când în când pentru că își pierde proprietățile. Lucrează la temperaturi mari, la presiuni mari și astfel necesită înlocuite la 10 – 15 mii de kilometri parcurși. Sau mai bine zis o dată pe an, cam atât face în medie un român cu mașina. Dacă am avea și noi autostrăzi probabil că am ajunge la media europeană de 30 de mii pe an. Dacă nu veți schimba uleiul la timp veți reuși să stricați motorul, ungerea nu se va mai face cum trebuie și va crește uzura.
Cât costă schimbul de ulei?
Schimbul de ulei costă în medie 200 de lei, plus sau minus câțiva zeci de lei în funcție de mașină (dimensiunea motorului) și de locația în care se face această operațiune. De asemenea, depinde și ce fel de ulei vrei să folosești. Dacă vrei să mergi pe Castrol o să coste mai mult. Recomandarea mea este să mergi pe ulei ieftin atât timp cât nu este o mașină cu pretenții, ai aici o listă: https://www.autohut.ro/ulei-motor-1.
De ce românii preferă să facă schimbul de ulei pe bordură
Românii ca de obicei vor să practice toate meseriile existente în lume doar ca să scutească o cheltuială. De ce să dea ei 200 de lei când pot să se ocupe singuri de această problemă? Adevărul este că a schimba uleiul nu este nici un fel de inginerie, nu ai nevoie de doctorat în mecanică. Este o operațiune simplă, foarte simplă pe care o poate face oricine.
De ce să nu faci singur schimbul de ulei
Eu unul nu recomand să te ocupi personal de schimbul de ulei și am câteva motive destul de întemeiate, dintre care voi evidenția câteva mai jos…
- Dacă nu faci lucrurile cum trebuie riști să strici motorul. Ungerea lui este foarte importantă.
- Dacă nu alegi uleiul cum trebuie riști la fel să strici motorul sau în cel mai fericit caz să-l uzezi mult, mult mai repede.
- Costă doar 200 de lei, nu este o avere, bani în care este inclus și uleiul și filtrul de ulei și manopera. Nu cred că o dată pe an e greu să dai 200 de lei.
- Te umpli de ulei pe haine. Atunci când lucrezi cu uleiuri, mai ales uleiuri arse precum cel de motor, fii sigur că te vei păta pe haine și chiar dacă le duci la spălătoria de haine Easy Wash, nu știu dacă vei mai putea scoate petele din ele.
Nu stiu la ce masina costa 200 lei schimbul, dar la a mea 1.9 tdi cu filtrele de rigoare si manopera (service nu reprezentanta), nu scap mai jos de 400 +10 lei atentie. Iar la 2 schimburi de ulei scimb si filtrul de motorina, 100 lei, deci aprox 500 ron. Salve
nu înțeleg de ce plătești atât, 5 litri de ulei de marcă, ceva Castrol de exemplu, costă 115 de lei… te costă 400 doar dacă dai manoperă 250 de lei ceea ce mi se pare exagerat. caută și tu pe net cât costă 5 litri de ulei să vezi. poate costă atât de mult din cauza faptului că te duci la service. sunt o grămadă de chioșcuri de schimb ulei pe la toate colțurile din oraș, poți să schimbi și acolo că nu e cine știe ce inginerie
Pai ai raspunsul la intrebarea “de ce prefera unii sa schimbe uleiul in fata blocului”. Manoperele nesimtite + adaosurile nesimtite la piese.
Acum pe bune, nu cred sa fie ceva mai usor de facut la o masina decat desurubarea filtrului de ulei, a busonului, inlocuirea lui si turnarea uleiului nou in motor.
Alex ,cred ca ești din alt film,mai ales când spui despre Castrol ca este un ulei bun,numai filtrul de polen cu carbon activ este ~100lei,filtru motorina,filtru aer și filtru ulei mai pui 150 lei lejer.
Eu azi am făcut schimbul și am dat 400 lei complet.Daca tu schimbi doar uleiul și nu și filtrele….arunci inteleg de unde cei 200ron,dar o faci greșit.
Acuma depinde și despre ce masina este vorba…ca prețurile diferă enorm.
Salut
Eu fara 500 de lei nu scap. Ulei, filtru ulei, filtru motorina, filtru aer, filtru polen…
La un Mercedes E250 ma costat 650 ron..din care 500 ron uleiul și filtrele + 150 ron manoperă la un service de cartier.
Azi mi-au schimbat uleiul si toate filtrele la masina mea (Skoda Octavia) la un Service de cartier si am platit manopera 140 lei + ulei Castrol 5W30 si 4 filtre 350 lei, total 490 lei.Puteti sa-mi spuneti si mie unde poti sa faci lucrul acesta cu 200 lei?
Castrol 5w30, filtru aer, filtru ulei ambele man 200 lei. Vezi ca e un nene care schimba numai ulei si filtre pe strada soimus sector 4 (firma) 20-40lei manopera
200 de lei manopera poate
E aberant ce pret spui tu. TOcmai ieri mi s-a facut o oferta de schimb ulei. 650 lei. Si am o masina medie, asa ca hai sa nu ne mai dam rotunzi
se mai uită și ăștia cu schimbul de ulei la om, când văd cu ce fel de proști au de-a face normal că le cer 650 de lei
Uleiul+filtru este ~250lei ,iar manopera 25,sau 30 lei max ar fi normal.
Comments are closed.