Eu unul am ajuns la concluzia că noi, românii suntem prea săraci să cumpărăm mașini vechi de 15-16 ani. Dacă te uiți pe internet observi că un Golf 4 din 2001-2002 se vinde cu peste 3000 de euro și chestia asta te pune pe gânduri pentru că dacă mai pui 1000 de euro, îți cumperi mașină fabricată chiar și în 2012 dacă o să cauți un pic mai intens și ai suficientă răbdare. Mașinile vechi în România probabil au și ceva valoare sentimentală sau ceva de genul, chiar dacă există 3 motive pentru care prețul unui Golf 4 este oarecum justificat.
Haideți să trecem în revistă cât costă un Golf 4 din anul 2001 în medie, diesel sau benzină, și să vedem ce putem cumpăra cu aceiași bani sau eventual cu un 25% extra.
Așadar, cine vrea un Golf 4 mai întreținut, din 2001, vechi de 15 ani, înscris pe România, trebuie să scoată din buzunar între 3400 și 3800 euro. Dar oare ce poți cumpăra de aceiași bani? Haideți să vedem care sunt opțiunile, care sunt cele mai noi mașini ca an de fabricație disponibile second hand. Am setat un preț maxim de 4500 euro, un plus destul de mic față de cei 3800 deja incluși.
- Renault Clio 2013 preț 3700-4200 euro
- Ford Fiesta MK7 2013 preț 4400 – 4500 euro
- Skoda Fabia 2013 preț 4400 – 4500 euro
- Peugeot 107 preț 2014 – 4400 euro
Acum, explicați-mi voi mie de ce ar insista un om să dea 3500 pe un Golf 4 când poate să cumpere cu 4000 – 4500 euro o mașină mult, mult mai nouă? Veche de 2-3 ani. Cred că asta e mentalitatea în România, oamenii văd numai Volkswagen în fața ochilor, nu găsesc alt motiv. Oamenii nu consideră Peugeot sau Renault mașini serioase.