Home Editorial Atunci când strada se împarte între raceri și camionagii de categoria „B”

Atunci când strada se împarte între raceri și camionagii de categoria „B”

1010
0
raceri

racersÎn România ultimilor 26 de ani au început să prindă contur două concepte care fac destul de mult rău siguranței rutiere. Primul concept despre care vom discuta este acela de „racer” iar al doilea l-am numit eu cel al „camionagiilor de categoria B”, aka șoferii vitezomani care preferă să-și cumpere stație și detector de radar ca să nu fie prinși de poliție când intră în depășire prin curbe ori doresc să meargă cu 220 la oră pe oriunde vrea sufletul lor.

Conceptul racerului

Racerul este acel tip care se crede în Need For Speed, cu sau fără mașină puternică. Sunt destul de mulți puști care au luat permisul de conducere de 3 zile și cu BMW-ul sau Opelul de 1000 de euro cumpărat de niște părinți inconștienți, încep să facă slalom pe bulevarde și  liniuțe după orele 23 când apare intermitentul.

Bine, nu e imperios necesar să fie începător sau să aibă o coajă de mașină mai bătrână ca el. Racerul poate să fie și un puști de bani gata căruia părinții să-i fi cumpărat un Golf GTI cu 300 de cai. La fel de periculos este pentru siguranța circulației și racerul cu mașină scumpă…

Din păcate copiii ăștia teribiliști care se cred raceri nu sunt conștienți de pericolele la care se expun și la care expun pe ceilalți participanți la trafic. Locul vitezei este pe circuit, pe pistă, nu pe străzile noastre pline de gropi, înguste și foarte aglomerate.

Conceptul camionagiului de categoria B

În primul rând să explic de ce am ales numele acesta. Păi șoferii de camion sunt cei care folosesc de obicei stații de emisie recepție pentru a comunica între ei. Ei bine, există și conducători de turisme care pun asemenea aparate pe mașină cu scopul de a afla poziția radarelor de la alți „colegi”. Deci, dintr-o dată, breasla „colegilor” s-a mărit simțitor odată cu micșorarea prețurilor pentru stațiile CB.

Astfel, există mulți oameni care conduc foarte mult cu categoria B în diverse scopuri dar își echipează mașinile cu dispozitive pe care doar camionagii le folosesc. Bine, pe tir nu am văzut detector de radar căci nu au nevoie, dar mă refer aici la stația radio.

Camionagiul de categoria B încalcă orice regulă de circulație, inclusiv viteza legală, depășește peste tot pe unde crede de cuviință. El stă la adăpostul informațiilor primite de la „colegu’ de Brașov” și se bazează pe acuratețea detectorului radar. Nu pot să-i înțeleg pe oamenii aceștia la fel cum nu pot să-i înțeleg nici pe raceri. Riscă viețile altor oameni pentru că se cred ei șoferii lui Pește Prăjit, șoferi care nu doresc să respecte regulile de circulație precum pulimea, ei trebuie să facă ce vor pe șosele și ar fi în stare să investească oricât numai să nu fie prinși de poliție atunci când încalcă legea.

Atunci când strada se împarte între raceri și camionagii de categoria „B”

Atunci când strada se împarte între raceri și camionagii de categoria „B”, România devine țara cu cele mai multe accidente rutiere din Europa. La noi pe stradă se moare mai ceva ca-n Siria unde vorba aia, e război pe bune. Cel mai mare război din lume pare a fi în România, unde se moare degeaba pe șosele din cauza unora care se cred de multe ori raceri sau camionagii mai presus de lege. E nevoie de ordine și de respectarea legilor, altfel, vom continua să murim ca proștii degeaba din cauza altora…

Previous articleCât de util este un power bank în mașină?
Next articleDe ce Golf 4 ține atât de bine la preț? De ce sunt atât de scumpe în România?
Impatimit al automobilismului, adept al condusului corect si al disciplinei in trafic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.