SHARE

Ca să fii șofer profesionist cu acte în regulă atât în România cât și în străinătate trebuie să deții acest atestat transport marfă despre care am mai discutat noi în trecut. Am văzut atunci cât costă acest atestat, care sunt probele prin care trebuie să treci iar în cele ce urmează vom discuta despre una dintre probele teoretice componente ale examenului general pentru obținerea unui atestat transport marfă CPI. Dacă la întrebările de tip grilă se mai găsesc pe ici pe colo răspunsuri, studiile de caz sunt un pic mai ciudate pentru că acolo trebuie un pic de aplicare a teoriei învățate la curs.

Pe site-ul ARR sunt publicate subiectele pentru studii de caz dar nu și răspunsurile, iar în cele ce urmează vom trece în revistă o parte a acestor răspunsuri ca să vă faceți o idee despre cum trebuie gândite aceste studii de caz. Răspunsurile au fost furnizate de cei de la soferiteste.ro și le puteți cumpăra integral contra sumei modice de 15 lei.

CPI TRANSPORT MARFĂ

  1. Luni vă prezentați la serviciu după o perioadă de repaus săptămânal. Programul este următorul:

6,00 – 7,00 verificări tehnice și asigurare documente obligatorii a fi deținute la bord;

7.00 – 8,00 deplasare la locul de încărcare a mărfurilor

8,00 -12,00 încărcare mărfuri

12,00 – 13,00 pauză

13,00 – plecare în cursă.

Câte ore mai puteți conduce după plecarea în cursă ? Precizați perioada de timp în care veți

efectua prima perioadă de repaus zilnic. Justificați răspunsul.

13.00 -17.30 conducere

17.30-18.15 pauza

18.15-21.00 conducere

21.00-6.00 odihna zilnica redusa

  1. Luni vă prezentați la serviciu după o perioadă de repaus săptămânal. Programul este următorul:

6,00 – 9,00 deplasare la locul de încărcare a mărfurilor

9,00 – 13,00 încărcare mărfuri

13,00 – 14,00 pauză

14,00 – plecare în cursă.

Câte ore mai puteți conduce după plecarea în cursă ? Precizați perioada de timp în care veți

efectua prima perioadă de repaus zilnic. Justificați răspunsul.

14.00-18.30 conducere

18.30-19.15 pauza

19.15-21.00 conducere

21.00-6.00 odihna zilnica redusa

  1. Luni vă prezentați la serviciu după o perioadă de repaus săptămânal. Programul este următorul:

6,00 – 8,00 verificări tehnice și asigurare documente obligatorii a fi deținute la bord;

8.00 – 12,00 deplasare la locul de încărcare a mărfurilor

12,00 -13,00 pauză

13,00 – 15,00 încărcare mărfuri

15,00 – 17,00 pauză

17,00 – plecare în cursă.

Câte ore mai puteți conduce după plecarea în cursă ? Precizați perioada de timp în care veți

efectua prima perioadă de repaus zilnic. Justificați răspunsul.

17.00-21.00 conducere

21.00-6.00 odihna zilnica redusa

  1. Luni vă prezentați la serviciu după o perioadă de repaus săptămânal. Programul este următorul:

7,00 – 8,00 verificări tehnice și asigurare documente obligatorii a fi deținute la bord;

8.00 – 9,00 deplasare la locul de încărcare a mărfurilor

9,00 -13,00 încărcare mărfuri

13,00 – 15,00 pauză

15,00 – plecare în cursă.

Câte ore mai puteți conduce după plecarea în cursă ? Precizați perioada de timp în care veți

efectua prima perioadă de repaus zilnic. Justificați răspunsul.

15.00-19.30 conducere

19.30-20.15 pauza

20.15-22.00 conducere

22.00-7.00 odihna zilnica redusa

  1. Plecați în cursă în ziua de joi, după o perioadă de repaus (odihnă) zilnic redus. Programul este

următorul:

6,00 – 7,00 deplasare la locul de încărcare a mărfurilor;

7,00 – 10,00 încărcare mărfuri

10,00 – 11,00 pauză;

11,00 – plecare în cursă

În săptămâna curentă ați efectuat 3 perioade de repaus (odihnă) zilnic/ă reduse la 9 ore.

Câte ore mai puteți conduce efectiv după plecare în cursă ? Precizați perioada de timp în care veți efectua prima perioadă de repaus zilnic. Justificați răspunsul.

11.00-15.30 conducere

15.30-16.15 pauza

16.15-19.00 conducere

19.00-6.00 odihna zilnica normala

  1. Plecați în cursă în ziua de joi, după o perioadă de repaus (odihnă) zilnic redus. Programul este

următorul:

6,00 – 10,00 încărcare mărfuri;

10,00 – 12,00 pauză;

12,00 – plecare în cursă

În săptămâna curentă ați efectuat 3 perioade de repaus (odihnă) zilnic/ă reduse la 9 ore.

Câte ore mai puteți conduce efectiv după plecare în cursă ? Precizați perioada de timp în care veți efectua prima perioadă de repaus zilnic. Justificați răspunsul.

12.00-16.30 conducere

16.30-17.15 pauza

17.15-20.00 conducere

20.00-6.00 odihna zilnica normala

  1. În ziua de joi, începeți activitatea după o perioadă de repaus. Programul este următorul:

6,00 – 14,00 încărcare mărfuri fără deplasarea autovehiculului, pauză de masă de 2 ore și

pregătire documente;

14,00 – plecarea în cursă.

În săptămâna curentă ați efectuat 3 perioade de repaus (odihnă) zilnic/ă reduse.

Câte ore mai puteți conduce după plecare în cursă ? Precizați perioada de timp în care veți efectua prima perioadă de repaus zilnic. Justificați răspunsul.

14.00-18.30 conducere

18.30-5.30 odihna zilnica normala

  1. Plecați în cursă în ziua de joi, după o perioadă de repaus. Programul este următorul:

6,00 – 10,00 deplasare la locul de încărcare a mărfurilor;

10,00 – 13,00 încărcare mărfuri

13,00 – 15,00 pauză;

15,00 – plecare în cursă

În săptămâna curentă ați efectuat 3 perioade de repaus (odihnă) zilnic/ă reduse.

Câte ore mai puteți conduce efectiv după plecare în cursă ? Precizați perioada de timp în care veți efectua prima perioadă de repaus zilnic. Justificați răspunsul.

15.00-19.00 conducere

19.00-6.00 odihna zilnica normala

  1. Luni vă prezentați împreună cu colegul de echipaj la serviciu, după ce amândoi ați efectuat

perioada de odihnă (repaus) săptămânală.

7,00 – 13,00 încărcare mărfuri și pauză de masă de o oră

13,00 – 14,00 arimare încărcătură și pregătiri pentru plecare

14,00 – plecare în cursă spre Salzburg

Câte ore mai puteți conduce în total, dumneavoastră împreună cu colegul de echipaj, până la

prima perioadă de odihnă (repaus) și în ce zi și la ce oră trebuie să vă opriți pentru efectuarea

odihnei. Justificați răspunsul. Nu luați în calcul pauzele făcute pe parcurs pentru schimbarea la

postul de conducere.

14.00-4.00 conducere

4.00-13.00 odihna zilnica pentru ambii colegi

  1. Luni vă prezentați împreună cu colegul de echipaj la serviciu, după ce amândoi ați efectuat

perioada de odihnă (repaus) săptămânală.

6,00 – 8,00 conducere până la locul de încărcare a mărfurilor

8,00 – 18,00 încărcare mărfuri, pregătire documente, 3 pauze de câte 1 oră

18,00 – plecare în cursă spre Paris

Câte ore mai puteți conduce în total, dumneavoastră împreună cu colegul de echipaj, până la

prima perioadă de odihnă (repaus) și în ce zi și la ce oră trebuie să vă opriți pentru efectuarea

odihnei. Justificați răspunsul. Nu luați în calcul pauzele făcute pe parcurs pentru schimbarea la

postul de conducere.

18.00-3.00 conducere

3.00-12.00 odihna zilnica pentru ambii colegi

Acestea sunt primele 10 răspunsuri la cele peste 200 studii de caz publicate pe site-ul ARR. Dacă le doriți pe toate, le puteți cumpăra după cum spuneam mai sus de pe site-ul celor de la soferiteste.ro.

Articole Asemănătoare

(P)La cine poți apela în România dacă ai nevoie de transporturi agabar... Industria transporturilor în România nu este chiar atât de dezvoltată precum vedem în străinătate și într-un fel e ceva destul de normal pentru că ne lipsește infrastructura. Dacă am avea și noi autostrăzi sau măcar drumuri națion...
Cum trebuie să înveți ca să iei permisul de șofer profesionist din pri... Am văzut în articolul trecut cum trebuie să înveți ca să iei sala pentru Categoria B din prima, așa că în acest articol vom discuta puțin despre școala pentru profesioniști, vom vedea ce trebuie să faci mai exact astfel încât să a...
De ce cred că în România e nevoie de o școală de șoferi C, CE care să ... După ce am auzit povestea lui Daniel despre doi șoferi de camion, români, care și-au șantajat patronul după ce au fost angajați de nici măcar două luni, am ajuns la concluzia că-n țara asta școala de șoferi pentru categorii grele ...
Despre YouTube și camioane cu Marius Ursu Pe Marius Ursu l-am văzut întâmplător pe YouTube în urmă cu puțin timp (câteva luni) și mi-au plăcut foarte mult clipurile lui. El face parte dintr-o generație oarecum nouă de camionagii, generație care pe lângă faptul că investeș...
De ce trebuie să fii foarte atent pe unde te bagi cu camionul Să fii șofer de TIR nu e floare la ureche mai ales internațional, unde trebuie să te bagi la încărcat sau descărcat prin toate cotloanele, prin toate satele uitate de lume. Problema este că deși străinii au o infrastructură rut...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here