SHARE

După ce am auzit povestea lui Daniel despre doi șoferi de camion, români, care și-au șantajat patronul după ce au fost angajați de nici măcar două luni, am ajuns la concluzia că-n țara asta școala de șoferi pentru categorii grele este o glumă proastă și cred că dacă în curând lucrurile nu se schimbă, va fi din ce în ce mai greu pentru patroni să facă rost de mână de lucru calificată și onestă. Spuneam mai demult că România este țara șoferilor de camion, că-n țara asta numai cine nu vrea nu se face camionagiu și chestia asta începe să aibă repercusiuni destul de grave pentru că foarte mulți neserioși au ajuns să dețină permis de conducere categoriile C, CE și atestate și etc.

Cred că am fi ultimii ipocriți dacă am spune că școala e serioasă în România. De exemplu, nu știu câți dintre cei care au luat categoria C au știut că ar fi trebuit să facă 30 de ore de conducere în școală, nu 5, nu 10, nu 12. Școlile de șoferi profită la maxim de faptul că elevii sunt deja instruiți atunci când se urcă în camion pentru că au B-ul de ceva vreme, așa că instructorii îi lasă să conducă doar cât să se obișnuiască cu gabaritul și să fie în stare să facă cuplarea la remorcă, adică maxim 15 ore pentru C, CE. Cică așa se maximizează profiturile în România.

Și atunci când nu profită școala de chestia asta, profită elevul, care nu ar vrea nici în ruptul capului să rămână cu ceva din acea școală. Pe el îl interesează doar hârtia, și cât mai repede. Oricum învață el meserie când ajunge pe camion. Eu sunt curios în ce țară din lumea asta ți se mai permite să te duci la un job și să înveți acolo ce ar fi trebuit să înveți tu la cursul de calificare sau în facultate, nu discutăm aici doar despre calificarea de conducător autocamion de mare tonaj… Și facultățile în România scot boi pe bandă rulantă, știm prea bine chestia asta. Să n-o dăm după vișin.

În România, școala de șoferi pentru C, CE este o glumă proastă pentru că și-au dat întâlnire șmecheria, cu hoția, cu miserupismul, cu șpaga, cu delăsarea, cu sărăcia, etc. Din păcate, din această întâlnire nu are cum să iasă ceva bun. E ca și cum ai spera ca dintr-un bețivan și o curvă să iasă un academician. Ceva trebuie să se schimbe în peisaj și eu unul cred că singura soluție este mărirea exagerate a taxei de școlarizare pentru aceste categorii C, CE. Să fie undeva la 2000 de euro minim, dacă nu chiar 3000. Știu, o să mă înjure toți viitorii șoferi care au de gând să facă doar 5 ore.

De ce ar trebui ca școala de șoferi pentru categorii grele să fie minim 2000 de euro. Detaliat.

În primul rând, nu ar mai putea să o facă toți ciobanii coborâți din vârf de munte care după 2 luni de la angajare ajung să-și șantajeze patronii. Nicăieri în lume școala de șoferi pentru categorii C, CE nu costă mai puțin de 2000 de euro. Vedeți SUA, Canada, Suedia, țări în care nișa transporturilor este una foarte puternică. Ar investi în așa ceva DOAR cei cu adevărat hotărâți, doar cei care doresc cu adevărat să pornească pe acest drum.

În al doilea rând, s-ar face toate orele de conducere. Trebuie să recunoaștem că din 2500 lei cât costă C+CE în România nu prea ai cum să faci 30, 40, 50 de ore de conducere, să ai și camioane noi, să ai și instructori buni, să ai și sală de legislație modernă, să rămâi și tu ca școală cu profit. Că acuma pe bune, cine-și deschide școală de șoferi doar ca să învețe elevii? E clar că aceste instituții se deschid cu un scop destul de precis: profitul. Chestia interesantă este că am auzit de școli de șoferi care chiar au făcut cele 30 de ore, însă nu bag mâna în foc că au costat tot 2500.

În al treilea rând, școala nu ar mai dura o lună de zile, ar trebui să dureze minim 4-5 luni, timp în care să se facă și garări la rampă + multe alte manevre care nu ți se arată niciodată în școală. Ajungi șofer de camion și nu ești în stare să bagi la rampă? Păi ce școală ai făcut tu? Te-ai pregătit doar ca să poți ține drept de volan pe stradă? E ridicol cât de slab este nivelul de pregătire la care s-a ajuns. Dacă ai sta 6 luni în școală ai învăța și garări și tras la rampă și timpii de conducere și cum să faci actele (CMR, tranzit, în caz de accident, etc). Tu ca șofer trebuie să ieși din școală supra calificat, să fii în stare să faci exact ce face omul care are 10 ani de experiență.

Cred că dacă școala de șoferi ar crește prețul de 4-5 ori am ajunge într-adevăr o țară a camionagiilor de renume, că de râs, cam râde toată Europa de noi în acest moment. Din cauza unora, îți e și rușine să spui că ești român. Dacă școala ar costa 2000 de euro ar merge acolo DOAR oamenii deciși să pună burta pe carte, DOAR oamenii care doresc cu adevărat să pornească pe acest drum, că de tineri neserioși ce doresc să încerce marea cu degetul suntem sătui pe toate palierele. Cred că nivelul de seriozitate și calitatea șoferului român ar crește foarte mult și atât patronii din țară cât și cei din străinătate ar ajunge să se bată pe șoferii români.

Dar, până să se facă școala 2000 de euro, mai visăm un pic la normalitate și mai auzim povești cu ciobani ce s-au urcat în cabină precum scroafa-n copac și care își șantajează patronii fără nici cea mai mică reținere.

Articole Asemănătoare

Răspunsuri studii de caz atestat CPI marfă Ca să fii șofer profesionist cu acte în regulă atât în România cât și în străinătate trebuie să deții acest atestat transport marfă despre care am mai discutat noi în trecut. Am văzut atunci cât costă acest atestat, care sunt prob...
EDIȚIE SPECIALĂ PE CUMETRIE – În remorca lui GrassuTatae3. Cele ... GrassuTatae3 a adunat și el 10.000 de abonați. Când? Nu știu, parcă mai ieri ne povestea despre meseria de șofer profesionist pe comunitate, varianta tur-retur. Țin să-l felicit pe această cale pe Valentin (GrassuTatae3), și să-i ...
Despre munca în Germania cu Daniy El Rayo și Laurențiu. E sclavie așa ... Probabil pe mulți dintre voi vă bate gândul să vă începeți cariera de șofer profesionist într-o țară mult mai normală ca România, spre exemplu, Germania. Dar oare sunt toate treburile la locul lor în cea mai puternică țară euro...
Cum urci camionul pe tren pentru Eurotunnel (Anglia – Franța) cu Mihai... Cei care sunteți șoferi începători sau urmați să fiți, mai mult ca sigur veți începe această meserie pe comunitate. Să faci comunitate înseamnă să stai vreo 2 luni de zile plecat din țară și să tranzitezi uneori și 3-4 țări europe...
Ce trebuie să știi despre meseria de șofer de TIR internațional Vrei să te apuci de șoferie la un nivel superior, să cutreieri Europa în lung și în lat și să câștigi mii de euro pe lună? Stai un pic înainte de toate... Înainte să-ți faci planuri legate de un job plătit cu mii de euro pe lună, ...