SHARE

După ce am auzit povestea lui Daniel despre doi șoferi de camion, români, care și-au șantajat patronul după ce au fost angajați de nici măcar două luni, am ajuns la concluzia că-n țara asta școala de șoferi pentru categorii grele este o glumă proastă și cred că dacă în curând lucrurile nu se schimbă, va fi din ce în ce mai greu pentru patroni să facă rost de mână de lucru calificată și onestă. Spuneam mai demult că România este țara șoferilor de camion, că-n țara asta numai cine nu vrea nu se face camionagiu și chestia asta începe să aibă repercusiuni destul de grave pentru că foarte mulți neserioși au ajuns să dețină permis de conducere categoriile C, CE și atestate și etc.

Cred că am fi ultimii ipocriți dacă am spune că școala e serioasă în România. De exemplu, nu știu câți dintre cei care au luat categoria C au știut că ar fi trebuit să facă 30 de ore de conducere în școală, nu 5, nu 10, nu 12. Școlile de șoferi profită la maxim de faptul că elevii sunt deja instruiți atunci când se urcă în camion pentru că au B-ul de ceva vreme, așa că instructorii îi lasă să conducă doar cât să se obișnuiască cu gabaritul și să fie în stare să facă cuplarea la remorcă, adică maxim 15 ore pentru C, CE. Cică așa se maximizează profiturile în România.

Și atunci când nu profită școala de chestia asta, profită elevul, care nu ar vrea nici în ruptul capului să rămână cu ceva din acea școală. Pe el îl interesează doar hârtia, și cât mai repede. Oricum învață el meserie când ajunge pe camion. Eu sunt curios în ce țară din lumea asta ți se mai permite să te duci la un job și să înveți acolo ce ar fi trebuit să înveți tu la cursul de calificare sau în facultate, nu discutăm aici doar despre calificarea de conducător autocamion de mare tonaj… Și facultățile în România scot boi pe bandă rulantă, știm prea bine chestia asta. Să n-o dăm după vișin.

În România, școala de șoferi pentru C, CE este o glumă proastă pentru că și-au dat întâlnire șmecheria, cu hoția, cu miserupismul, cu șpaga, cu delăsarea, cu sărăcia, etc. Din păcate, din această întâlnire nu are cum să iasă ceva bun. E ca și cum ai spera ca dintr-un bețivan și o curvă să iasă un academician. Ceva trebuie să se schimbe în peisaj și eu unul cred că singura soluție este mărirea exagerate a taxei de școlarizare pentru aceste categorii C, CE. Să fie undeva la 2000 de euro minim, dacă nu chiar 3000. Știu, o să mă înjure toți viitorii șoferi care au de gând să facă doar 5 ore.

De ce ar trebui ca școala de șoferi pentru categorii grele să fie minim 2000 de euro. Detaliat.

În primul rând, nu ar mai putea să o facă toți ciobanii coborâți din vârf de munte care după 2 luni de la angajare ajung să-și șantajeze patronii. Nicăieri în lume școala de șoferi pentru categorii C, CE nu costă mai puțin de 2000 de euro. Vedeți SUA, Canada, Suedia, țări în care nișa transporturilor este una foarte puternică. Ar investi în așa ceva DOAR cei cu adevărat hotărâți, doar cei care doresc cu adevărat să pornească pe acest drum.

În al doilea rând, s-ar face toate orele de conducere. Trebuie să recunoaștem că din 2500 lei cât costă C+CE în România nu prea ai cum să faci 30, 40, 50 de ore de conducere, să ai și camioane noi, să ai și instructori buni, să ai și sală de legislație modernă, să rămâi și tu ca școală cu profit. Că acuma pe bune, cine-și deschide școală de șoferi doar ca să învețe elevii? E clar că aceste instituții se deschid cu un scop destul de precis: profitul. Chestia interesantă este că am auzit de școli de șoferi care chiar au făcut cele 30 de ore, însă nu bag mâna în foc că au costat tot 2500.

În al treilea rând, școala nu ar mai dura o lună de zile, ar trebui să dureze minim 4-5 luni, timp în care să se facă și garări la rampă + multe alte manevre care nu ți se arată niciodată în școală. Ajungi șofer de camion și nu ești în stare să bagi la rampă? Păi ce școală ai făcut tu? Te-ai pregătit doar ca să poți ține drept de volan pe stradă? E ridicol cât de slab este nivelul de pregătire la care s-a ajuns. Dacă ai sta 6 luni în școală ai învăța și garări și tras la rampă și timpii de conducere și cum să faci actele (CMR, tranzit, în caz de accident, etc). Tu ca șofer trebuie să ieși din școală supra calificat, să fii în stare să faci exact ce face omul care are 10 ani de experiență.

Cred că dacă școala de șoferi ar crește prețul de 4-5 ori am ajunge într-adevăr o țară a camionagiilor de renume, că de râs, cam râde toată Europa de noi în acest moment. Din cauza unora, îți e și rușine să spui că ești român. Dacă școala ar costa 2000 de euro ar merge acolo DOAR oamenii deciși să pună burta pe carte, DOAR oamenii care doresc cu adevărat să pornească pe acest drum, că de tineri neserioși ce doresc să încerce marea cu degetul suntem sătui pe toate palierele. Cred că nivelul de seriozitate și calitatea șoferului român ar crește foarte mult și atât patronii din țară cât și cei din străinătate ar ajunge să se bată pe șoferii români.

Dar, până să se facă școala 2000 de euro, mai visăm un pic la normalitate și mai auzim povești cu ciobani ce s-au urcat în cabină precum scroafa-n copac și care își șantajează patronii fără nici cea mai mică reținere.

Articole Asemănătoare

Câteva sfaturi cruciale pentru șoferii profesioniști începători După ce ai ieșit din școala de șoferi, după ce ai făcut rost de atestatele profesionale și cardul tahograf, a sosit momentul să te duci să te angajezi la o companie de transport marfă național și/sau internațional. Datorită crizei...
Statisticile DRPCIV iunie 2017 – declin catastrofal pentru indus... DIRECŢIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE ŞI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR a adus la iveală un comunicat de presă în care compară activitatea biroului din iunie 2017 cu cea din iunie 2016 (când timbrul de mediu era încă în vigoare) și dup...
GPS de camioane. Învață totul despre el cu LEO Unul dintre cele mai importante aparate electronice cu care șoferul profesionist trebuie să se împace este GPS-ul. S-au dus vremurile în care plecai de nebun cu harta în buzunar. În ziua de azi tehnologia este de partea ta și te p...
Curs de mecanică pentru obținerea permisului de conducere categoria C... Pentru că au fost vreo câțiva care mi-au cerut cursul de mecanică pentru obținerea permisului de conducere categoria C, am zis să îl public aici pe site astfel încât să aveți cu toții acces la el fără să vă mai trimit eu nimic. Am...
Tot ce trebuie să știi despre atestatele ADR, colete și cisternă Am fost întrebat de multe ori despre atestatele ADR, dacă sunt necesare sau obligatorii atunci când vrei să te angajezi pe TIR în străinătate pentru că majoritatea celor care visează la o carieră de șofer profesionist au observat ...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here