SHARE

Cei care doresc să dețină un autoturism în România sunt nevoiți să plătească anual un impozit către Primărie, calculat în funcție de capacitatea cilindrică. În unele județe acest impozit poate să difere cu câteva procente dar în mare, e cam la fel peste tot.

Din păcate, noi, cei care plătim aceste impozite nu înțelegem niciodată ce face statul cu acești bani, pentru că străzi asfaltate nu avem, autostrăzi nici atât. Mereu considerăm că sunt niște bani luați cu japca de către stat, doar pentru faptul că ne-am permis tupeul nesimțit de a ne cumpăra o mașină.

Ei bine, după cum spuneam mai sus nivelul de impozitare este diferențiat în România în funcție de capacitatea cilindrică. Cum au ajuns mai marii țării să creadă că cel cu mașină de 3000 cmc trebuie să plătească mai mulți bani către visterie, nu pot să înțeleg pentru că în mod logic, aceleași drumuri le folosește oricine indiferent capacitatea cilindrică. E o idee de impozitare în funcție de nivelul de trai mai bine zis. Statul consideră că dacă ai bani să întreții o mașină cu motor de 3000 cmc, automat trebuie să-i dai și lui mai mult cu toate că de acei bani, el nu-ți oferă mai mult ca celor care au mașini de 1000 cmc. În fine, cred că ați înțeles ideea. Haideți așadar să vedem care sunt banii pe care un cetățean este nevoit să-i dea către stat dacă își cumpără mașini cu diferite capacități cilindrice.

*calculele sunt făcute pentru județul Mehedinți în care nu s-a mărit impozitul cu 16.05%

Nivelul de impozitare pentru mașini în funcție de capacitatea cilindrică

999 cmc – 40 lei

1200 cmc – 48 lei

1400 cmc – 56 lei

1500 cmc – 60 lei

1600 cmc – 64 l ei

1700 cmc – 153 lei

1800 cmc – 162 lei

1900 cmc – 171 lei

2000 cmc – 180 lei

2200 cmc – 792 lei

2500 cmc – 900 lei

2700 cmc – 1944 lei

3000 cmc – 2160 lei

4000 cmc – 5800 lei

5000 cmc – 7250 lei

Mișto cum a ajuns statul la concluzia că cel care are mașină de 2001 cmc trebuie să plătească de 4 ori mai mult impozit decât cel care are mașină de 2000 cmc, nu? Ok, și ce primește de la stat cel cu mașină de 2200 cmc în plus? Absolut nimic. Impozitul pe mașini în România e un bir pe bunăstare.

Articole Asemănătoare

Când și in ce situație sunt obligatorii cauciucurile de iarnă Povestea cu cauciucurile de iarnă datează încă din 2011, când a fost introdusă pentru prima dată în România obligativitatea acestora. Așadar, de la data de 1 noiembrie mașinile au obligativitatea de a fi echipate cu cauciucuri de ...
Cati km poti merge pe baterie cu o masina diesel? Stim cu totii faptul ca atunci cand vine vorba despre consumul de energie electrica, masinile diesel functioneaza diferit de cele pe benzina. Astfel, in cazul in care ai o masina pe motorina si cedeaza alternatorul, poti observa n...
De ce există violență în trafic și ce trebuie să facem atunci când sun... Există tot mai multe filmulețe pe YouTube în care șoferi români se șicanează în trafic sau chiar se opresc în mijlocul străzii pentru a-și împărți dreptatea cu pumnul. Acest fenomen se numește „road rage” și în străinătate est...
Care sunt cele mai mari avantaje ale colantării? Colantarea autoturismelor începe să devină un proces din ce în ce mai popular și sunt sigur că mulți dintre voi v-ați întrebat măcar o dată de ce-și pune lumea autocolant pe mașină în loc să o vopsească. Ei bine, vom discuta în ce...
Cum îți dai seama dacă cel de la care urmează să cumperi o mașină este... Seriozitatea în România este pe cale de dispariție. Probabil a observat toată lumea chestia asta pe toate palierele. În momentul în care dorești să cumperi o mașină de la un român, seriozitatea lui este factorul cheie ce te poate ...