SHARE

Cei care doresc să dețină un autoturism în România sunt nevoiți să plătească anual un impozit către Primărie, calculat în funcție de capacitatea cilindrică. În unele județe acest impozit poate să difere cu câteva procente dar în mare, e cam la fel peste tot.

Din păcate, noi, cei care plătim aceste impozite nu înțelegem niciodată ce face statul cu acești bani, pentru că străzi asfaltate nu avem, autostrăzi nici atât. Mereu considerăm că sunt niște bani luați cu japca de către stat, doar pentru faptul că ne-am permis tupeul nesimțit de a ne cumpăra o mașină.

Ei bine, după cum spuneam mai sus nivelul de impozitare este diferențiat în România în funcție de capacitatea cilindrică. Cum au ajuns mai marii țării să creadă că cel cu mașină de 3000 cmc trebuie să plătească mai mulți bani către visterie, nu pot să înțeleg pentru că în mod logic, aceleași drumuri le folosește oricine indiferent capacitatea cilindrică. E o idee de impozitare în funcție de nivelul de trai mai bine zis. Statul consideră că dacă ai bani să întreții o mașină cu motor de 3000 cmc, automat trebuie să-i dai și lui mai mult cu toate că de acei bani, el nu-ți oferă mai mult ca celor care au mașini de 1000 cmc. În fine, cred că ați înțeles ideea. Haideți așadar să vedem care sunt banii pe care un cetățean este nevoit să-i dea către stat dacă își cumpără mașini cu diferite capacități cilindrice.

*calculele sunt făcute pentru județul Mehedinți în care nu s-a mărit impozitul cu 16.05%

Nivelul de impozitare pentru mașini în funcție de capacitatea cilindrică

999 cmc – 40 lei

1200 cmc – 48 lei

1400 cmc – 56 lei

1500 cmc – 60 lei

1600 cmc – 64 l ei

1700 cmc – 153 lei

1800 cmc – 162 lei

1900 cmc – 171 lei

2000 cmc – 180 lei

2200 cmc – 792 lei

2500 cmc – 900 lei

2700 cmc – 1944 lei

3000 cmc – 2160 lei

4000 cmc – 5800 lei

5000 cmc – 7250 lei

Mișto cum a ajuns statul la concluzia că cel care are mașină de 2001 cmc trebuie să plătească de 4 ori mai mult impozit decât cel care are mașină de 2000 cmc, nu? Ok, și ce primește de la stat cel cu mașină de 2200 cmc în plus? Absolut nimic. Impozitul pe mașini în România e un bir pe bunăstare.

Articole Asemănătoare

La cine apelezi când trebuie să transporți un mort? SERVICII FUNERARE LUCA Să transporți o persoană decedată în ziua de azi, indiferent de distanță nu mai e atât de simplu cum era cândva, când găseam pe cineva cu o Dacie 1310 Break, îl plăteam bine, îl convingeam să scoată banc...
Ce echipamente trebuie să deții ca standard la mașină Echiparea standard a unei mașini nu e un lucru atât de simplu și observi chestia asta în special atunci când cumperi o mașină second hand cheală de la ceva samsar român, că nu are nici măcar roată de rezervă. Ei bine, haideți să t...
Ce riști dacă circuli fără asigurare RCA valabilă? Nu știu dacă vestea următoare ar trebui să te șocheze sau nu, dar peste 30% dintre autoturismele care circulă pe străzile din România nu au asigurare RCA. Unele sunt cu numere străine și le-a expirat asigurarea, altele sunt înscri...
Cât costă RAR-ul? Acte și procedură de programare Pentru că de la 1 februarie 2017, timbrul de mediu a fost eliminat din legislație, foarte mulți tineri au început să-și cumpere mașini second hand cărora ani de zile le-au spus pas din pricina acestei taxe ridicole. Astfel, la por...
5 sfaturi care te vor ajuta să vinzi mașina mult mai repede Deși piața auto second hand din România este destul de dezvoltată, există foarte multe anunțuri care zac pe internet de luni bune, uneori chiar ani de zile. De ce se întâmplă acest lucru? Păi există două cauze principale: prețuril...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here