SHARE

Cei care doresc să dețină un autoturism în România sunt nevoiți să plătească anual un impozit către Primărie, calculat în funcție de capacitatea cilindrică. În unele județe acest impozit poate să difere cu câteva procente dar în mare, e cam la fel peste tot.

Din păcate, noi, cei care plătim aceste impozite nu înțelegem niciodată ce face statul cu acești bani, pentru că străzi asfaltate nu avem, autostrăzi nici atât. Mereu considerăm că sunt niște bani luați cu japca de către stat, doar pentru faptul că ne-am permis tupeul nesimțit de a ne cumpăra o mașină.

Ei bine, după cum spuneam mai sus nivelul de impozitare este diferențiat în România în funcție de capacitatea cilindrică. Cum au ajuns mai marii țării să creadă că cel cu mașină de 3000 cmc trebuie să plătească mai mulți bani către visterie, nu pot să înțeleg pentru că în mod logic, aceleași drumuri le folosește oricine indiferent capacitatea cilindrică. E o idee de impozitare în funcție de nivelul de trai mai bine zis. Statul consideră că dacă ai bani să întreții o mașină cu motor de 3000 cmc, automat trebuie să-i dai și lui mai mult cu toate că de acei bani, el nu-ți oferă mai mult ca celor care au mașini de 1000 cmc. În fine, cred că ați înțeles ideea. Haideți așadar să vedem care sunt banii pe care un cetățean este nevoit să-i dea către stat dacă își cumpără mașini cu diferite capacități cilindrice.

*calculele sunt făcute pentru județul Mehedinți în care nu s-a mărit impozitul cu 16.05%

Nivelul de impozitare pentru mașini în funcție de capacitatea cilindrică

999 cmc – 40 lei

1200 cmc – 48 lei

1400 cmc – 56 lei

1500 cmc – 60 lei

1600 cmc – 64 l ei

1700 cmc – 153 lei

1800 cmc – 162 lei

1900 cmc – 171 lei

2000 cmc – 180 lei

2200 cmc – 792 lei

2500 cmc – 900 lei

2700 cmc – 1944 lei

3000 cmc – 2160 lei

4000 cmc – 5800 lei

5000 cmc – 7250 lei

Mișto cum a ajuns statul la concluzia că cel care are mașină de 2001 cmc trebuie să plătească de 4 ori mai mult impozit decât cel care are mașină de 2000 cmc, nu? Ok, și ce primește de la stat cel cu mașină de 2200 cmc în plus? Absolut nimic. Impozitul pe mașini în România e un bir pe bunăstare.

Articole Asemănătoare

Cât costă schimbul de ulei și de ce unii preferă să-l facă în fața blo... Posesorii de autovehicule din România se împart în două mari categorii: șoferii și mecanicii. Din păcate, e un trend ca cel care-și cumpără mașina să încerce pe cât posibil să o repare de unul singur de fiecare dată când are o pro...
Ce este ITP-ul și de ce trebuie să-l faci întotdeauna corect Cei care dețin o mașină mai mult ca sigur au auzit de ITP, însă pentru cei care nu au nici măcar permis de conducere și se gândesc să treacă acest examen iar apoi să-și cumpere un autoturism, articolul acesta are să aducă niște lă...
Poveștile cu care românii încearcă să păcălească alți români – ... Naivitatea românilor este de cele mai multe ori cel mai mare defect al acestei nații, unul care le poate aduce o pagubă destul de serioasă atunci când oamenii pornesc în căutarea unei mașini second hand, online. Există foarte ...
Care sunt limitele normelor de poluare euro și care sunt excepțiile? Normele de poluare sunt cele care ne-au exasperat în ultimii 8 ani de când a fost introdusă hoția numită inițial „taxă specială”, apoi „taxă pe poluare” apoi „taxă pe emisii poluante”, pentru ca într-un final guvernul de la Bucure...
Ce sancțiuni riști daca circuli cu o mașina fără asigurare sau ITP?... Să circuli cu o mașină fără asigurare sau ITP poate să fie o experiență destul de traumatizantă din punct de vedere financiar pentru că sancțiunile sunt destul de mari comparativ cu puterea românului de cumpărare. Partea și mai na...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here