SHARE

Lada Niva a primit recent denumirea de Lada 4×4 și este o mașină rusească. Atunci când o privești, ai impresia că timpul stă în loc. Ai impresia că te întorci în anii 80, cu toate că ai în față o mașină oarecum modernă. Lada Niva a fost și este considerată în continuare una dintre cele mai bune mașini 4×4 din lume iar numele din rusă Лада Нива se poate traduce drept „câmp cultivat”.

Lada Niva, sau Lada 4×4, cum vreți să o numiți, este produsă de AvtoVAZ și poartă mai multe denumiri, în funcție de țara în care se vinde. De exemplu în Islanda se numește Lada Sport, în Austria Lada Taiga, Bognor Diva în Uruguay sau Lada Cossack în Marea Britanie. Începând cu 2009, Lada Niva a primit denumirea de Lada 4×4 în majoritatea țărilor în care se vinde.

Lada Niva a apărut pe piață din dorința de a aduce o alternativă (mult mai ieftină) la Suzuki Vitara. Designerii acestui autoturism îl descriu drept un Renault 5 pus pe un șasiu Land Rover. Dezvoltarea modelului a început în 1971 când o echipă de la VAZ, sub îndrumarea lui Vladimir Solovyev au început să lucreze la un autoturism inspirat din prototipul IZh-14. Această Lada Niva a fost primul autoturism al celor de la VAZ care nu era inspirat dintr-un Fiat. Celelalte modele Lada produse de companie aveau la bază un Fiat 124.

Primele  prototipuri Lada Niva au apărut în 1971 și 1972 dar au fost refuzate de la producție pentru lipsa utilității. Așa că în 1973 apare Lada Niva cu hard top și cu uși, motor de 1568 centimetri cubi, 4×4 permanent cu diferențial blocabil. În testele dintre anii 1973-1974 s-a dovedit că acest model poate urca pe înclinație de 58 de grade, poate traversa ape de 60 cm înălțime sau merge prin zăpadă de până la 1 metru. În 1977 intră în producție sub denumirea de Niva (câmp).

În acest moment, Lada 4×4 (Niva) costă undeva la 8000 de euro fără TVA și poate fi achiziționată în versiuni cu 2 sau 4 uși. Motorul este unul pe benzină de 1690 cmc care consumă undeva la 13 litri de benzină în oraș, sau 8.6 litri în afara localității. Confortul și dotările clar nu sunt punctul ei forte, dar cei care au nevoie de o mașină 4×4 de excepție, ar trebui să arunce o privire asupra acestui model.

Articole Asemănătoare

Asigurările RCA nu vor putea fi niciodată să corespundă cu puterea de ... În ultima vreme, mulți au fost cei care au constatat faptul că asigurarea RCA este mai mare față de anii trecuți. Prețul acestora a crescut treptat și sigur, ajungând astăzi să scoată transportatorii în stradă. Nu e normal ca un t...
Suntem prea săraci să cumpărăm mașini vechi Eu unul am ajuns la concluzia că noi, românii suntem prea săraci să cumpărăm mașini vechi de 15-16 ani. Dacă te uiți pe internet observi că un Golf 4 din 2001-2002 se vinde cu peste 3000 de euro și chestia asta te pune pe gânduri ...
2 motive pentru care instalațiile GPL vor dispărea în următorii 10 ani... În urmă cu vreo 10 ani era mare nebunie cu instalațiile GPL prin România. Foarte mulți posesori de autoturisme vechi (sau noi) pe benzină alegeau să monteze o asemenea instalație în ideea că vor merge de două ori mai mult de aceia...
Două detalii care ar trebui să te țină departe de țepele cu mașini sec... Sunt absolut uimit de modul în care a evoluat piața auto second hand în ultimele 6 luni, de când timbrul de mediu a fost eliminat din legislație. Practic, cea mai mare parte a pieței a fost acaparată de samsari de la care nu prea ...
Mașini care se conduc de la 16 ani. Își au rostul în România sau sunt ... Există o serie de mașini, de mici dimensiuni care pot fi conduse de tinerii ce au împlinit vârsta de 16 ani în România. Cu siguranță le-am văzut cu toții pe stradă și chiar dacă nu poartă embleme celebre precum Volkswagen, Audi sa...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here