SHARE

Lada Niva a primit recent denumirea de Lada 4×4 și este o mașină rusească. Atunci când o privești, ai impresia că timpul stă în loc. Ai impresia că te întorci în anii 80, cu toate că ai în față o mașină oarecum modernă. Lada Niva a fost și este considerată în continuare una dintre cele mai bune mașini 4×4 din lume iar numele din rusă Лада Нива se poate traduce drept „câmp cultivat”.

Lada Niva, sau Lada 4×4, cum vreți să o numiți, este produsă de AvtoVAZ și poartă mai multe denumiri, în funcție de țara în care se vinde. De exemplu în Islanda se numește Lada Sport, în Austria Lada Taiga, Bognor Diva în Uruguay sau Lada Cossack în Marea Britanie. Începând cu 2009, Lada Niva a primit denumirea de Lada 4×4 în majoritatea țărilor în care se vinde.

Lada Niva a apărut pe piață din dorința de a aduce o alternativă (mult mai ieftină) la Suzuki Vitara. Designerii acestui autoturism îl descriu drept un Renault 5 pus pe un șasiu Land Rover. Dezvoltarea modelului a început în 1971 când o echipă de la VAZ, sub îndrumarea lui Vladimir Solovyev au început să lucreze la un autoturism inspirat din prototipul IZh-14. Această Lada Niva a fost primul autoturism al celor de la VAZ care nu era inspirat dintr-un Fiat. Celelalte modele Lada produse de companie aveau la bază un Fiat 124.

Primele  prototipuri Lada Niva au apărut în 1971 și 1972 dar au fost refuzate de la producție pentru lipsa utilității. Așa că în 1973 apare Lada Niva cu hard top și cu uși, motor de 1568 centimetri cubi, 4×4 permanent cu diferențial blocabil. În testele dintre anii 1973-1974 s-a dovedit că acest model poate urca pe înclinație de 58 de grade, poate traversa ape de 60 cm înălțime sau merge prin zăpadă de până la 1 metru. În 1977 intră în producție sub denumirea de Niva (câmp).

În acest moment, Lada 4×4 (Niva) costă undeva la 8000 de euro fără TVA și poate fi achiziționată în versiuni cu 2 sau 4 uși. Motorul este unul pe benzină de 1690 cmc care consumă undeva la 13 litri de benzină în oraș, sau 8.6 litri în afara localității. Confortul și dotările clar nu sunt punctul ei forte, dar cei care au nevoie de o mașină 4×4 de excepție, ar trebui să arunce o privire asupra acestui model.

Articole Asemănătoare

3 motive pentru care ar trebui să-ți montezi rafturi auto în dubă Dacă ești un meseriaș care se deplasează personal la domiciliul clientului pentru a-i repara sau construi câte ceva, trebuie să știi că ar fi cazul să-ți montezi rafturi auto în dubița ta. Am constatat de multe ori faptul că aceșt...
3 motive să-ți cumperi o mașină sub 1000 de euro „Ce? Vrei să umpli România de gunoaie?” o să spuneți mulți dintre voi, considerând că o mașină care costă maxim 1000 de euro este un cazan. De fapt un cazan de țuică de calitate este mai scump de 1000 de euro. Eu însă văd problema...
Cât de des cumpărăm anvelope pentru remorci? Anvelopele pentru remorci sunt lăsate de izbeliște în România, ca orice alt tip de anvelopă de altfel. Noi nu prea avem noțiunea siguranței atunci când vine vorba despre mașina personală, ce să mai zicem despre o remorcă banală? D...
Părerile despre mașini de pe forumuri. De luat în seamă sau nu? Cred că mulți dintre voi, cei care sunteți în căutarea unei mașini second hand, v-ați pus măcar o dată întrebarea de unde puteți face rost de un feedback real despre modelele de care sunteți direct interesați. Astfel, ați ajuns in...
Cum putem scapă de cei care conduc beți autoturisme pe drumurile publi... Cred că în România alcoolul a scăpat de sub control complet, lucru care se vede chiar și în trafic unde tot mai mulți inconștienți se urcă beți la volan. De ce aleg românii să bea și să conducă? Păi din punctul meu de vedere aleg ...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here