SHARE

Lada Niva a primit recent denumirea de Lada 4×4 și este o mașină rusească. Atunci când o privești, ai impresia că timpul stă în loc. Ai impresia că te întorci în anii 80, cu toate că ai în față o mașină oarecum modernă. Lada Niva a fost și este considerată în continuare una dintre cele mai bune mașini 4×4 din lume iar numele din rusă Лада Нива se poate traduce drept „câmp cultivat”.

Lada Niva, sau Lada 4×4, cum vreți să o numiți, este produsă de AvtoVAZ și poartă mai multe denumiri, în funcție de țara în care se vinde. De exemplu în Islanda se numește Lada Sport, în Austria Lada Taiga, Bognor Diva în Uruguay sau Lada Cossack în Marea Britanie. Începând cu 2009, Lada Niva a primit denumirea de Lada 4×4 în majoritatea țărilor în care se vinde.

Lada Niva a apărut pe piață din dorința de a aduce o alternativă (mult mai ieftină) la Suzuki Vitara. Designerii acestui autoturism îl descriu drept un Renault 5 pus pe un șasiu Land Rover. Dezvoltarea modelului a început în 1971 când o echipă de la VAZ, sub îndrumarea lui Vladimir Solovyev au început să lucreze la un autoturism inspirat din prototipul IZh-14. Această Lada Niva a fost primul autoturism al celor de la VAZ care nu era inspirat dintr-un Fiat. Celelalte modele Lada produse de companie aveau la bază un Fiat 124.

Primele  prototipuri Lada Niva au apărut în 1971 și 1972 dar au fost refuzate de la producție pentru lipsa utilității. Așa că în 1973 apare Lada Niva cu hard top și cu uși, motor de 1568 centimetri cubi, 4×4 permanent cu diferențial blocabil. În testele dintre anii 1973-1974 s-a dovedit că acest model poate urca pe înclinație de 58 de grade, poate traversa ape de 60 cm înălțime sau merge prin zăpadă de până la 1 metru. În 1977 intră în producție sub denumirea de Niva (câmp).

În acest moment, Lada 4×4 (Niva) costă undeva la 8000 de euro fără TVA și poate fi achiziționată în versiuni cu 2 sau 4 uși. Motorul este unul pe benzină de 1690 cmc care consumă undeva la 13 litri de benzină în oraș, sau 8.6 litri în afara localității. Confortul și dotările clar nu sunt punctul ei forte, dar cei care au nevoie de o mașină 4×4 de excepție, ar trebui să arunce o privire asupra acestui model.

Articole Asemănătoare

Înmatriculată sau neînmatriculată? Care variantă este mai potrivită?... România este una dintre puținele țări din lume în care simpla înmatriculare a unei mașini este similară cu calvarul. Numai la noi ai de-a face cu cozi interminabile, cu timbrul de mediu stabilit în baza unor norme de poluare difer...
De ce se tot importă mașini fără AC? Trăind în România, am observat ca mulți alții două lucruri destul de evidente: vara, temperaturile depășesc 40 de grade Celsius la umbră, iar călătoria pentru mai mult de 2 minute la bordul unui mijloc de transport lipsit de aer c...
Cele mai încălcate 5 reguli de circulație în România Cei care sunt de bună credință, oameni corecți și cu bun simț au observat probabil că în România, pe șosele, mașinile circulă după legea junglei, nu după legea rutieră. Codul rutier e o glumă proastă atâta timp cât nu există oamen...
Merită banii un scaun pentru gaming sau totul este doar marketing? Probabil ați observat faptul să pe piața scaunelor de birou au început să apară scaune speciale destinate gamingului. Chiar este necesar un asemenea scaun în cazul în care petreci ceva mai multe ore jucându-te pe consolă sau pe ca...
9 pericole din pricina cărora în România se moare pe șosele mai des ca... Mereu auzim la televizor că au murit nu știu câți oameni într-un accident de circulație. Fraților, cred că pe străzile din România se moare mai des ca-n Siria. Pe bune, și acolo pică bomba. Am stat și am analizat care sunt motivel...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here