SHARE

Lada Niva a primit recent denumirea de Lada 4×4 și este o mașină rusească. Atunci când o privești, ai impresia că timpul stă în loc. Ai impresia că te întorci în anii 80, cu toate că ai în față o mașină oarecum modernă. Lada Niva a fost și este considerată în continuare una dintre cele mai bune mașini 4×4 din lume iar numele din rusă Лада Нива se poate traduce drept „câmp cultivat”.

Lada Niva, sau Lada 4×4, cum vreți să o numiți, este produsă de AvtoVAZ și poartă mai multe denumiri, în funcție de țara în care se vinde. De exemplu în Islanda se numește Lada Sport, în Austria Lada Taiga, Bognor Diva în Uruguay sau Lada Cossack în Marea Britanie. Începând cu 2009, Lada Niva a primit denumirea de Lada 4×4 în majoritatea țărilor în care se vinde.

Lada Niva a apărut pe piață din dorința de a aduce o alternativă (mult mai ieftină) la Suzuki Vitara. Designerii acestui autoturism îl descriu drept un Renault 5 pus pe un șasiu Land Rover. Dezvoltarea modelului a început în 1971 când o echipă de la VAZ, sub îndrumarea lui Vladimir Solovyev au început să lucreze la un autoturism inspirat din prototipul IZh-14. Această Lada Niva a fost primul autoturism al celor de la VAZ care nu era inspirat dintr-un Fiat. Celelalte modele Lada produse de companie aveau la bază un Fiat 124.

Primele  prototipuri Lada Niva au apărut în 1971 și 1972 dar au fost refuzate de la producție pentru lipsa utilității. Așa că în 1973 apare Lada Niva cu hard top și cu uși, motor de 1568 centimetri cubi, 4×4 permanent cu diferențial blocabil. În testele dintre anii 1973-1974 s-a dovedit că acest model poate urca pe înclinație de 58 de grade, poate traversa ape de 60 cm înălțime sau merge prin zăpadă de până la 1 metru. În 1977 intră în producție sub denumirea de Niva (câmp).

În acest moment, Lada 4×4 (Niva) costă undeva la 8000 de euro fără TVA și poate fi achiziționată în versiuni cu 2 sau 4 uși. Motorul este unul pe benzină de 1690 cmc care consumă undeva la 13 litri de benzină în oraș, sau 8.6 litri în afara localității. Confortul și dotările clar nu sunt punctul ei forte, dar cei care au nevoie de o mașină 4×4 de excepție, ar trebui să arunce o privire asupra acestui model.

Articole Asemănătoare

3 canale de YouTube pe care le recomand pentru motocicliștii începător... YouTube a început să-și facă simțită prezența și în România pe măsură ce tot mai mulți tineri au descoperit farmecul unui canal bazat pe o comunitate în continuă creștere. Au apărut așadar fel de fel de vloguri, personale, din maș...
Ești antreprenor și dorești să publici un anunț de angajare online? Ia... În momentul în care îți deschizi un mic business în România, chiar dacă ești plin de entuziasm și chef de muncă, vei fi oarecum trezit la realitate în momentul în care o să începi să faci angajări. În ziua de azi este foarte dific...
De ce trebuie să-ți montezi cârlig de remorcare indiferent de mașină... Cred că mulți dintre voi ați râs atunci când ați văzut un cârlig de remorcare atașat unei mașini micuțe, dar ideea este că acel dispozitiv vă poate salva mașina de la distrugere în caz de accident. Este concluzia la care am ajuns ...
Cum poate cineva să învețe meserie dacă e jignit non stop? Am privit mai demult un clip al lui Adrian Cătălin în care povestea o întâmplare destul de tristă. S-a întâlnit la o descărcare cu un echipaj român format din veteran + începător, iar veteranul jignea non stop începătorul, în idee...
Atunci când crezi că te pricepi la de toate, inclusiv la tuning auto Românul este un meseriaș absolut unic în lume: se pricepe la orice. Învață orice, repară orice, profesează orice. Atunci când vine vorba de tuning auto, românul are obiceiul să pună umărul la treabă și să facă un kitsch de toată f...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here