Să luăm exemplul Dacia, care îți oferă prin Programul Rabla posibilitatea de a cumpăra un Logan dotat cu AC și cam atât cu 6950 euro. Așadar, le dai tichetul Rabla și ai acces la un Logan de aproape 7000 de euro pentru care poți face leasing pe 5 ani (60 de luni), cu 25% avans, rezultând o rată totală de 181 euro/lună. În linii mari, dacă faci leasing, ajungi să cumperi o Dacia Logan cu 12597 euro în loc de 6950. Da fraților, aproape dublu, chiar dacă rata include și asigurarea CASCO. (După părerea mea, o mașină de 7000 de euro nu merită investiția cu CASCO dar în fine, e doar părerea mea).
Apoi, toată lumea se minunează de ce nu cumpără românii mașini noi. Păi iată de ce… Adică dai 1700 de euro avans, dai tichetul Rabla în valoare de 1500 de euro și te trezești la final că ajungi să plătești mașina aproape dublu. Păi unde e avantajul pentru tine ca și client aici? Să nu mai punem la socoteală faptul că o rată de 181 de euro/lună timp de 5 ani este mult peste puterea de cumpărare a românului care investește într-o mașină second hand. 181 de euro sunt 800 de lei, aproape un salariu minim net pe economie…
Voi v-ați încumeta la o asemenea cheltuială?
Dacă da, aș fi curios de ce și de unde aveți 200 de euro/lună/5 ani pentru așa ceva?
Am fost in Germania acu 2 luni si am vazut o chestie foarte faina: Sandero in rate, pe 9 ani, cu 1500 euro avans…… rata lunara 49 euro. Mai poti sa zici ceva? 🙁 ( e vorba de cel mai ieftin Sandero, cel chel… dar deh, masina noua!! )