SHARE

În urmă cu vreo 10 ani era mare nebunie cu instalațiile GPL prin România. Foarte mulți posesori de autoturisme vechi (sau noi) pe benzină alegeau să monteze o asemenea instalație în ideea că vor merge de două ori mai mult de aceiași bani. Ei bine, pe măsură ce Programul Rabla a avut grijă să scoată din uz majoritatea mașinilor pe care se monta GPL de obicei (Dacii), românii au descoperit și dezavantajele transformării unei mașini care NU a fost proiectată din fabrică pentru GPL.

Cert este că în ziua de azi tot mai puțini sunt cei care decid să-și monteze GPL pe mașinile benzinare și cred că există cel puțin 2 motive pentru acest trend descendent. De fapt, eu unul cred că în următorii 10 ani, instalațiile GPL vor dispărea complet din societate.

2 motive pentru care instalațiile GPL vor dispărea în următorii 10 ani

  1. Au apărut mașinile hibride. (românii au cumpărat 1.237 de unități ecologice în primele 7 luni ale anului, în creștere cu 210% comparativ cu perioada similară a anului trecut). Mă refer aici la mașinile care au două motoare: unul pe benzină de mică capacitate și unul pe curent electric. Aceste autoturisme reușesc să scoată un consum mediu pe benzină în oraș de 4.5% ceea ce e mai mult decât excelent. La viteze de sub 40 km/h aceste autoturisme funcționează pe curent electric doar, de-asta scade consumul. Chiar dacă sunt ceva mai scumpe, prin Programul Rabla, aceste autoturisme se pot cumpăra la un preț destul de bun.
  2. Cine a avut așa ceva pe mașină clar nu mai vrea. Cei care au avut autoturism pe GPL mai mult ca sigur când îl vor vinde, nu vor mai cumpăra altul tot pe GPL. Vor opta pentru ceva hibrid sau diesel. De ce? Ei bine, sunt multe motive pentru care instalația GPL montată pe mașină este o idee destul de proastă, pornind de la consumul calculat greșit de cei care nu au deținut niciodată o asemenea mașină și terminând cu dependența de combustibil de calitate, destul de greu de găsit.

Așadar, pentru că apar soluții inovative în domeniul reducerii consumului de carburant în orașe pentru mașinile pe benzină și pentru faptul că mașinile pe GPL nu stau atât de bine la capitolul fiabilitate, cred că în următorii 10 ani GPL-ul ca și combustibil va fi o cu totul altă poveste.

Articole Asemănătoare

Atunci când crezi că te pricepi la de toate, inclusiv la tuning auto Românul este un meseriaș absolut unic în lume: se pricepe la orice. Învață orice, repară orice, profesează orice. Atunci când vine vorba de tuning auto, românul are obiceiul să pună umărul la treabă și să facă un kitsch de toată f...
Merită banii un scaun pentru gaming sau totul este doar marketing? Probabil ați observat faptul să pe piața scaunelor de birou au început să apară scaune speciale destinate gamingului. Chiar este necesar un asemenea scaun în cazul în care petreci ceva mai multe ore jucându-te pe consolă sau pe ca...
NU mai butonați pe Facebook atunci când sunteți în trafic Butonatul pe Facebook în timpul condusului pare să fie un sport național în România. Ce oină? Ce fotbal? Cred că dacă s-ar ține Olimpiada de Butonat pe Facebook în Trafic, românii ar ieși campioni fără dar și poate. Eu unul nu înț...
Cele mai frumoase 5 piețe de Crăciun din Europa – Agenția de Turism TO... Trendul piețelor de Crăciun începe să prindă și pe la noi. Există multe locații în Europa și în întreaga lume de fapt în care se organizează piețe de Crăciun cel puțin magnifice. Discutăm despre niște orașe deja celebre pentru ace...
Cât de des trebuie spălata o mașina și ce înseamnă o spălătorie care o... E clar că fiecare își spală mașina atunci când consideră necesar. Pentru unii dintre noi asta se întâmplă o dată pe săptămână, pentru alții o dată la 3 luni, în funcție evident și de cât este folosită mașina cu pricina. Dar oare c...