SHARE

În urmă cu vreo 10 ani era mare nebunie cu instalațiile GPL prin România. Foarte mulți posesori de autoturisme vechi (sau noi) pe benzină alegeau să monteze o asemenea instalație în ideea că vor merge de două ori mai mult de aceiași bani. Ei bine, pe măsură ce Programul Rabla a avut grijă să scoată din uz majoritatea mașinilor pe care se monta GPL de obicei (Dacii), românii au descoperit și dezavantajele transformării unei mașini care NU a fost proiectată din fabrică pentru GPL.

Cert este că în ziua de azi tot mai puțini sunt cei care decid să-și monteze GPL pe mașinile benzinare și cred că există cel puțin 2 motive pentru acest trend descendent. De fapt, eu unul cred că în următorii 10 ani, instalațiile GPL vor dispărea complet din societate.

2 motive pentru care instalațiile GPL vor dispărea în următorii 10 ani

  1. Au apărut mașinile hibride. (românii au cumpărat 1.237 de unități ecologice în primele 7 luni ale anului, în creștere cu 210% comparativ cu perioada similară a anului trecut). Mă refer aici la mașinile care au două motoare: unul pe benzină de mică capacitate și unul pe curent electric. Aceste autoturisme reușesc să scoată un consum mediu pe benzină în oraș de 4.5% ceea ce e mai mult decât excelent. La viteze de sub 40 km/h aceste autoturisme funcționează pe curent electric doar, de-asta scade consumul. Chiar dacă sunt ceva mai scumpe, prin Programul Rabla, aceste autoturisme se pot cumpăra la un preț destul de bun.
  2. Cine a avut așa ceva pe mașină clar nu mai vrea. Cei care au avut autoturism pe GPL mai mult ca sigur când îl vor vinde, nu vor mai cumpăra altul tot pe GPL. Vor opta pentru ceva hibrid sau diesel. De ce? Ei bine, sunt multe motive pentru care instalația GPL montată pe mașină este o idee destul de proastă, pornind de la consumul calculat greșit de cei care nu au deținut niciodată o asemenea mașină și terminând cu dependența de combustibil de calitate, destul de greu de găsit.

Așadar, pentru că apar soluții inovative în domeniul reducerii consumului de carburant în orașe pentru mașinile pe benzină și pentru faptul că mașinile pe GPL nu stau atât de bine la capitolul fiabilitate, cred că în următorii 10 ani GPL-ul ca și combustibil va fi o cu totul altă poveste.

Articole Asemănătoare

5 cele mai des întâlnite modele de Ford de pe străzile din România Fordul este una dintre cele mai răspândite mărci de mașini din România. Dacă vă întrebați de ce, probabil că piesele ieftine și întreținerea ușoară conving tot mai mulți români să le cumpere. Ideea este că în ultimii ani de când i...
Tu ai putea să cumperi o mașină de la Gigi Boss? Să-ți cumperi o mașină de la un român este de cele mai multe ori o adevărată aventură. Trebuie să te transformi într-un Sherlock Holmes și să te pui pe investigații: sunt adevărate detaliile din anunț? Cine este cel care vrea ție ...
De ce nu cumpără românii mașini noi? În momentul în care ieși din casă și arunci o privire pe străzile oricărui oraș din România observi două lucruri: faptul că numărul mașinilor este unul infernal și faptul că numărul mașinilor noi este relativ mic. Am putea spune c...
Polemica sensului giratoriu. Câți oameni atâtea reguli. Cum se semnali... Sensul giratoriu este cea mai disputată intersecție din România pentru că oamenii nu știu să semnalizeze sau să circule în interiorul ei. Regulile sunt destul de simple dar se pare că nivelul de inteligență al unora este mult prea...
9 pericole din pricina cărora în România se moare pe șosele mai des ca... Mereu auzim la televizor că au murit nu știu câți oameni într-un accident de circulație. Fraților, cred că pe străzile din România se moare mai des ca-n Siria. Pe bune, și acolo pică bomba. Am stat și am analizat care sunt motivel...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

1 COMMENT

  1. Salut! Tin sa te contrazic putin referitor la instalatiile de gpl. Eu am avut o masina cu gpl (un fiat oarecare, de prin ’92). Am zis sa trec la Corsa C… si dupa un an de zile imi vine chefu’ sa-i pun Gpl. Asta dupa niste drumuri in afara si “gustand” benzina de acolo, mi-am dat seama ca daca tot va fi s-o chinui, macar s-o chinui cu gpl, nu benzina care la noi e o gluma proasta fata de alte tari. Recent am facut rost de alt fiat, ca cel vechi dar in stare muuuult mai buna. Acesta va primi si el o instalatie de gaz, cea de pe vechiul Ficatel. Cand scoti un consum de 5,5-6 litri/ 100km de gaz…. cred ca e ok.
    Mai e problema calitatii gazului. In Oradea sunt cateva locuri cu gaz de foarte buna calitate si relativ ieftin ( 2 – 2,3 lei / litru) dar in alte zone din tara nu stiu. Cel mai bun si ieftin gaz l-am gasit la polonezi. Si costa doar vreo 1.7 lei / litru.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here