Leasingul operațional reprezintă o soluție business folosită de antreprenori foarte mult în străinătate. Se bazează pe ideea ca tu, întreprinzător, să plătești lunar o rată echivalentă cu cea de leasing normal dar timp de 5 ani nu ai nici o grijă cu mașina respectivă, nici asigurare, nici întreținere, absolut nimic. După cele 60 de luni, mașina cu pricina se întoarce la compania ce-ți oferă leasingul, nu-ți rămâne ție în proprietate. De ce iubesc străinii acest leasing operațional? Ei bine, sunt multe motive. În primul rând, ei au o mentalitate diferită de a noastră. Ei nu vor să aibă în posesie absolut nimic ce le poate aduce pagubă și mașina clar poate fi o sursă de pagubă la un moment dat. Străinii vor autoturisme cu care să-și facă treaba și atât, sunt dispuși să plătească o rată normală doar ca să scape de cheltuieli și de grija mașinilor respective în general.
Ei bine, am observat că și în România a început să prindă acest concept. Dacă nu ești super familiarizat cu el, poți afla ce este leasingul operațional de pe pagina celor de la Avral, unde sunt disponibile toate detaliile de care ai nevoie. De ce a început să prindă leasingul operațional în România? Păi în primul rând pentru că drumurile sunt cum sunt, mașinile se strică din cauza lor. Angajații sunt cum sunt, nu au grijă de mașini. Service-urile sunt cum sunt, repară mașinile de mântuială iar facturile sunt uriașe. Pentru ce atâta bătaie de cap? Ca să ai în curte niște troace după 5 ani de hămăleală cu care vei pierde ulterior o grămadă de bani prin service-uri? Foarte mulți antreprenori s-au deșteptat și au ajuns la concluzia că business-ul lor nu dă înainte dacă le intră în posesie niște autoturisme după 5 ani de leasing normal. Interesul oricărui patron este să-și ducă ideea de business un pas mai departe, nu să-și bată capul cu niște mașini aflate în curtea firmei. Da, leasingul operațional va fi la mare căutare din punctul meu de vedere peste vreo 5-6 ani.